Ruiterroutekaarten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ShadowFax

Ruiterroutekaarten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 15:49

Weet iemand of er ruiterroutekaarten bestaan waarop de ruiterpaden zijn aangegeven? Net als wandel- en fietskaarten. Ik weet dat er van de ANWB een ruitergids op de markt is gebracht, maar ik weet niet of daar ook echt kaarten met routes in zitten?!

Uiteraard kan ik mensen op mijn stal een keer vragen mij de weg te wijzen... maar ik wil graag wat leuke routes uitstippelen en dacht dat er vast wel ergens ruiterkaarten verkrijgbaar zijn?!

Als iemand wat weet, hoor ik dat graag!

Bedankt

gentille

Re: Ruiterroutekaarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 18:41

op mijn website staat per gebied ook aangegeven waar desbetreffende kaarten te koop zijn.
http://www.paardenrecreatie.nl

verder kan je even op de website van hippisch toerisme kijken, moet je even googlen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 15:28

Kaarten met ruiterpaden erop zijn niet een standaard uitgave. Staatsbosbeheer geeft kaarten uit met ruiterpaden op hun terrein, maar de ruiterpaden op aangrenzende terreinen staan er dan weer niet op. Soms heb je een lokale uitgaven van de regionale VVV, zoals op de Zuidwest Veluwe, maar dat is puur afhankelijk van de regionale VVV's. Neem eens contact op met de VVV in het gebied waar je een kaart van wilt hebben en vraag wat ze hebben.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 15:30

Inderdaad, bij de lokale VVV's kun je meestal wel kaarten kopen met ruiterroutes. Dat doe ik ook elk jaar. Afgelopen jaar naar de Veluwe gegaan en daar een kaart gekocht. Echt heel handig...

sylven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:41

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 16:27

Bij de ANWB kun je goed slagen voor kaarten.

SBB en NAtuurmonumenten vermelden de ruiteroutes. Heel soms idd de "plaatselijke" kaarten ook nog.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:22

Op de kaarten van het noord hollands duin (van de PWN) staan ook de ruiterpaden gewoon vermeld!