Raak mij niet aan!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

AH_scim

Raak mij niet aan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 17:09

Ik heb nu een shetlandpony al een poosje. Die is gewoon zolang ik haar ken al bang. Ik Heb haar daarvoor verzorgt. Daar werd ze door de andere 2 shetlanders ook weggedrukt. (Toen ze kwam was ze ook al bang.) Ik heb haar (waar ik haar nog verzorgde) veel aandacht proberen te geven, zodat ze minder bang zou worden.

Toen moest ze weg, omdat ze weggedrukt werd, ik heb een weiland gevonden met een andere shetlander, en daar voelt ze zich al veel meer thuis, ze kan goed met de andere shet, en ik mag haar weer uit de wei halen (eerder kon dat nooit omdat ze altijd gevangen is met een longeerlijn).

Toen ik haar nog verzorgde is ze 'perongeluk' gedekt door een hengstje. Ik kan nu dus uiers al zien. Het probleem is dat ik vanaf het begin, ook toen ze nog niet drachtig was, dat ik niet aan haar staart mag komen, niet aan de boven kant en niet aan de onderkant. Ook de manen valt niet mee, en de vacht draait ze ook telkens weg. Kan dit komen omdat ze drachtig is of omdat ze bang is, of loopt ze een spelletje te spelen.

Ik kom er nu net vandaan, ik heb haar ong. vanaf nieuw jaar en heb eerder een post geplaatst over het aanraken van de staart. Daar kwam uit, gedult te hebben en elke keer als je kwam de staart op de tillen/aan te raken. Hier heb ik mij aangehouden en ik doe dit dus elke keer. Maar ik heb haar nu dus bijna 3 maand en ze is nog bang! Ik vind dit zo jammer, ik wil niet dat ze bang is en ik haar staart niet aan kan raken.

Heeft iemand dit ook, heeft iemand een oplossing? Gedult heb ik egt wel, maar ik wil gewoon tog dat het zo snel mgelijk goed komt, aangezien ik haar ook voor een karretje wil spannen, en ze ook bereden wordt. (event. staartriem als dat nodig is, maar ik kan dus niet bij haar staart Verdrietig

Nayana

Re: Raak mij niet aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 19:21

heb je al eens gehoord van T-toutch? dan maak je met je vingers (2 Knipoog ) kleine rondjes, en masseer zo haar huid. zo weet ze dat jouw aanraking niet eng is, maar fijn. en ze ontspand lekker Knipoog als ze dat toelaat, kan je langzaam richting haar staart gaan. succes!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 19:44

Nayana schreef:
heb je al eens gehoord van T-toutch? dan maak je met je vingers (2 Knipoog ) kleine rondjes, en masseer zo haar huid. zo weet ze dat jouw aanraking niet eng is, maar fijn. en ze ontspand lekker Knipoog als ze dat toelaat, kan je langzaam richting haar staart gaan. succes!

heeeel goed idee als je het mij vraagt!! groeten fuego

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 21:42

fuego3 schreef:
Nayana schreef:

heeeel goed idee als je het mij vraagt!! groeten fuego

Dankjwel, meer mensne?

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 02:27

Citaat:
Gedult heb ik egt wel, maar ik wil gewoon tog dat het zo snel mgelijk goed komt

Citaat:
Maar ik heb haar nu dus bijna 3 maand en ze is nog bang

Geduld heb je zeg je, dan zul je nog meer geduld moeten hebben en niet verwachten dat je na 3 mnd al het volledige vertrouwen hebt.
De shet heeft als eeuwige knuffel en poetspony zeer zeker al dienst gedaan, dat is nou eenmaal waar die als veulen meestal bij kinderen komt.
Vast staan, uren poetsen en doodknuffelen schijnt het lot te zijn, en ik kan het ze niet kwalijk nemen dat ze er van balen.
Leuke ervaringen doen ze ook niet altijd op, verruilen vaak snel van eigenaar en dan heb je een shet met een verleden.
Dus wie weet wat er intussen al tussen de oren zit, neem daarom de tijd en ga iets samen doen als wandelen.
Als er een borstel overheen moet doe dat niet langdurig, en die staart hoeft niet zoals onze haardos te glimmen.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 14:56

juno1 schreef:
Citaat:
Gedult heb ik egt wel, maar ik wil gewoon tog dat het zo snel mgelijk goed komt

Citaat:
Maar ik heb haar nu dus bijna 3 maand en ze is nog bang

Geduld heb je zeg je, dan zul je nog meer geduld moeten hebben en niet verwachten dat je na 3 mnd al het volledige vertrouwen hebt.
De shet heeft als eeuwige knuffel en poetspony zeer zeker al dienst gedaan, dat is nou eenmaal waar die als veulen meestal bij kinderen komt.
Vast staan, uren poetsen en doodknuffelen schijnt het lot te zijn, en ik kan het ze niet kwalijk nemen dat ze er van balen.
Leuke ervaringen doen ze ook niet altijd op, verruilen vaak snel van eigenaar en dan heb je een shet met een verleden.
Dus wie weet wat er intussen al tussen de oren zit, neem daarom de tijd en ga iets samen doen als wandelen.
Als er een borstel overheen moet doe dat niet langdurig, en die staart hoeft niet zoals onze haardos te glimmen.

Dankje, ik begrijp dat ik geen volledig vertrouwen nu met haar heb, ik poets haar niet lang, ik wandel veel met haar. Alleen zelfs een takje uit haar staart halen wordt al beroerd...