jodphur rijbroek?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

meadje

jodphur rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 10:52

Hoi,
ik vroeg me af of een jodphur rijbroek heel erg anders zit dan een gewone rijbroek? ik ben namelijk op zoek naar een rijbroek en nou heb iker een gevonden alleen is deze in een jodphur model..
gr. carlie

meadje

Re: jodphur rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 17:02

niemand die me kan helpen Verward Verdrietig

culasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 17:58

Ik ga komend weekend ook een nieuwe rijbroek kopen, maar wat een jodphur rijbroek is zou ik niet weten, ik ben nog maar kort geleden begonnen met rijden. Misschien heeft zo`n broek een ander zitvlak of zijn de naden anders gesneden. Misschien kun je een foto vinden met een afbeelding van zo`n broek. Ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 18:01

een jopper rijbroek heeft aan de onder kant geen heel strak model. Dat wil zeggen geen klitteband dus je kan het een beetje over je schoen dragen.

meadje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 18:30

zitten ze dan wel gewoon goed onder laarzen als je er gewoon sokken over doet of drukt dat dan in je been?

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 18:32

meadje schreef:
zitten ze dan wel gewoon goed onder laarzen als je er gewoon sokken over doet of drukt dat dan in je been?

ik heb er al een tijdje ene maar vind het niet zo geweldig. als je er sokken onder doet dan krijg je een bobbel en dat zit bij mij niet lekker met mijn leren chaps. het zit wel lekker als je zo een dagje aan het tutten bent met je paard of dat je geen laarzen of chaps aan hebt maar verder met rijden doe ik hem nooit aan.

jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 18:33

mensen die op ijslanders rijden gebruiken vaak jophur rijbroeken. Je rijdt dan ook niet met laarzen maar met jophurs, de broek is namelijk aan de onderkant wijd ipv strak als je op http://www.atorka.nl kijkt dan vind je ook jophur rijbroeken Knipoog
het is bij die rijbroeken dus eigenlijk ook niet de bedoeling om er laarzen overheen te doen

meadje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 20:04

dan denk ik dat ik toch nog maar even verder zoek naar een gewone rijbroek Knipoog dankjulliewel voor de hulp:)