Mischien een beetje rare onduidelijke titel, maar kon even niets beters verzinnen!

Het zit dus zo:
Deze merrie heeft vorig jaar dit een hele tijd gedaan. Als je haar naar buiten of binnen wilt brengen eerst tegen draf aan het halletje door, en vervolgens haar stal in rennen.
Dat heb ik toen af kunnen leren.
Ze is afgelopen tijd per ongeluk weer een paar x met iemand anders tegen haal staldeur aangestoten (wond). En sindsdien is het dus weer aan de gang.
Ik heb meestal geen problemen met haar. Heb een goede band, en we vertrouwen elkaar.
Maar met andere mensen die haar weleens haar stal uit moeten halen gaat ze aan het rennen.
Dit zijn (bijna) altijd de mensen die een beetje bang voor haar zijn, en nog erg onzeker, en haar veels te strak vasthouden.
Dit begint nu toch wel erg vervelend te worden, Want veel mensen zien er gewoon tegenop om haar haar stal in of uit te halen. Ze zal niet over me heen lopen heb ik het idee, en ik houd haar altijd aan een los touwtje. Dit lijkt ook erg te helpen. Als je haar vertrouwt is er niks aan de hand.
Nou zou ik toch nog erg graag tips willen hebben die ik met haar kan oefenen, of mensen die toevallig hetzelfde probleem hebben.
Nou is het halletje ook wel erg smal, en bovendien is ze nu 8/9 maanden drachtig.
Voor mensen die erg geinteresseerd zijn in het ras, en die denken dat het hier ook mee te maken heeft, ze is een: Achal Teke x Equus Kinsky..
Een volbloed dus..
Sorry als het een beetje onduidelijk is, maar iets beters kan ik er even niet van maken.

alvast bedankt!
groetjes Naomi

.. Maar dat is angst, Angst dat ze haar zijkant weer stoot tegen de rand van steen. Wij hebben halve stallen van steen wat normaal hout is zeg maar.. en waar normaal tralies zijn is bij ons niks
(snap je het nog?) ..