Morgen komt de DA in ieder geval al om te enten, dus ik ga het hem zeker vragen. Dus mijn vraag: kan het wel al eczeem zijn? Wiens paard is er ook al aan het schuren?
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Morgen komt de DA in ieder geval al om te enten, dus ik ga het hem zeker vragen. 
)
griebels schreef:Simpie, mijne heeft het over haar hele lijf.
- tussen de voorbenen van het slaan met de achterbenen tegen haar buik.
- staart en manen zo wie zo
- hoofd helemaal kaal
- rug en schouders
- hals en borst
- en bij haar navel ook, ik denk dat ze het daar met haar tanden doet ofzo...
Ze schuurt tot bloedens toe. Gooit zich op de grond om haar rug open te schuren
Britty schreef:Tja sassefras....vrees dat je gelijk hebt.... Maar dan wordt dit echt een hele lange en vooral hele vervelende zomer voor mn paardje. Haar vorige deken heeft ze helemaal stuk gemaakt, dus ik weet weer wat me te doen staat dit weekend....shoppen!!
Is er ook iemand bekend met MCQ? Ikkreeg dit in de winter aangeraden door iemand, omdat ze ook door haar deken heen nog schuurt.
@ Simpie: mijnes heeft het ook op haar buik en rondom haar oogjes, en het kan inderdaad op andere plaatsen dan staart/manen voor komen. En ja...het kan helaas ook op latere leeftijd pas tevoorschijn komen.
Mijnes heeft het gelukkig nog niet zo erg als die van Griebels, wat moeten jij en je paardje afzien!
griebels schreef:Ik weet het niet.. Mijn paard staat voor het eerst sinds ze zomerexceem heeft weer thuis bij mij... voorheen in de opfok en kon ik niets doen helaas...
Erik laarakker schijnt iets te hebben wat helpt.. ik ga hem morgen bellen als het tussen het werk door lukt...
maar voor nu gaat het dek op.. oh en zo min mogelijk eiwitten.

griebels schreef:wat is culico? en wat doet het?
Lise81 schreef: