Zomer eczeem....nu al????

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Britty

Zomer eczeem....nu al????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 22:07

Wiens paard/pony is er ook al aan het schuren geslagen? Ik vind het daar nog veel te vroeg voor!!! Het is natuurlijk niet echt heel koud geweest, maar nu al ??? Boos! Morgen komt de DA in ieder geval al om te enten, dus ik ga het hem zeker vragen.

Dus mijn vraag: kan het wel al eczeem zijn? Wiens paard is er ook al aan het schuren?

Angs1989

Re: Zomer eczeem....nu al????

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:08

Mijnes Boos!

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:10

Kan best hoor. Er zijn al muggen en exceem word veroorzaakt door een steek van een bepaald mugje.

Komt door het warme weer van afgelopen periode!

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:11

jij kan het te vroeg vinden maar het is niet anders, asl het boven de 12 graden is is het oppassen gebazen, mijn paardjes hebben hun pyama al weer aan, t is niet anders denk ik

simpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:14

ik heb een vraagje aan degene met ervaring van zomereczeem.

Alles wat ik erover lees gaat over staart en maaneczeem.

kan het bij zomereczeem ook zo zijn dat het er plekken op andere plekken zitten?? Mijn paard wordt kaal over haar gehele buik, heeft plekken op haar borst, kont en de binnenkant van haar achterbenen.

Hoe weet ik zeker dat het zomereczeem is??

En zou het kunnen dat een paard het vorig jaar niet heeft gehad en nu wel?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:14

Nou hier ook dan maar.. de mijne schuurt nog niet, maar krijgt het weekend haar dek op... (heeft dekentrauma en heb hulp nodig Schijnheilig )

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:16

Simpie, mijne heeft het over haar hele lijf.
- tussen de voorbenen van het slaan met de achterbenen tegen haar buik.
- staart en manen zo wie zo
- hoofd helemaal kaal
- rug en schouders
- hals en borst
- en bij haar navel ook, ik denk dat ze het daar met haar tanden doet ofzo...
Ze schuurt tot bloedens toe. Gooit zich op de grond om haar rug open te schuren Boos!

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 22:19

Tja sassefras....vrees dat je gelijk hebt.... Maar dan wordt dit echt een hele lange en vooral hele vervelende zomer voor mn paardje. Haar vorige deken heeft ze helemaal stuk gemaakt, dus ik weet weer wat me te doen staat dit weekend....shoppen!!

Is er ook iemand bekend met MCQ? Ikkreeg dit in de winter aangeraden door iemand, omdat ze ook door haar deken heen nog schuurt.

@ Simpie: mijnes heeft het ook op haar buik en rondom haar oogjes, en het kan inderdaad op andere plaatsen dan staart/manen voor komen. En ja...het kan helaas ook op latere leeftijd pas tevoorschijn komen.

Mijnes heeft het gelukkig nog niet zo erg als die van Griebels, wat moeten jij en je paardje afzien!

simpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:30

griebels schreef:
Simpie, mijne heeft het over haar hele lijf.
- tussen de voorbenen van het slaan met de achterbenen tegen haar buik.
- staart en manen zo wie zo
- hoofd helemaal kaal
- rug en schouders
- hals en borst
- en bij haar navel ook, ik denk dat ze het daar met haar tanden doet ofzo...
Ze schuurt tot bloedens toe. Gooit zich op de grond om haar rug open te schuren Boos!

Jee wat super erg. Ik zie mijn paard zich ook in de gekste houdingen wringen om maar te kunnen jeuken, draait haar nek en lijf bijna in een cirkel om maar bij haar lies te kunnen.

Mag ik vragen wat jij er tegen doet??

Ik kreeg van de week de tip om haar te wassen met betadine shampoo en als dat allemaal opgedroogd is in te smeren met levertraancreme.

Ik heb haar sowieso gisteren geschoren en nu staat ze met een deken op.
Ik hoop dat ze op die manier ook minder kan jeuken, zou dat helpen denken jullie??
Laatst bijgewerkt door simpie op 29-03-07 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:35

Britty schreef:
Tja sassefras....vrees dat je gelijk hebt.... Maar dan wordt dit echt een hele lange en vooral hele vervelende zomer voor mn paardje. Haar vorige deken heeft ze helemaal stuk gemaakt, dus ik weet weer wat me te doen staat dit weekend....shoppen!!

Is er ook iemand bekend met MCQ? Ikkreeg dit in de winter aangeraden door iemand, omdat ze ook door haar deken heen nog schuurt.

@ Simpie: mijnes heeft het ook op haar buik en rondom haar oogjes, en het kan inderdaad op andere plaatsen dan staart/manen voor komen. En ja...het kan helaas ook op latere leeftijd pas tevoorschijn komen.

Mijnes heeft het gelukkig nog niet zo erg als die van Griebels, wat moeten jij en je paardje afzien!

Ja ik weet het... Maar ook je paard geestestoestand telt mee met exceem he.. mijne was zwaar depressief.... Nu voelt ze zich beter dus hoop eigenlijk dat het wegblijft of in elk geval minder wordt!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:38

Ik weet het niet.. Mijn paard staat voor het eerst sinds ze zomerexceem heeft weer thuis bij mij... voorheen in de opfok en kon ik niets doen helaas...
Erik laarakker schijnt iets te hebben wat helpt.. ik ga hem morgen bellen als het tussen het werk door lukt...
maar voor nu gaat het dek op.. oh en zo min mogelijk eiwitten.

simpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:40

griebels schreef:
Ik weet het niet.. Mijn paard staat voor het eerst sinds ze zomerexceem heeft weer thuis bij mij... voorheen in de opfok en kon ik niets doen helaas...
Erik laarakker schijnt iets te hebben wat helpt.. ik ga hem morgen bellen als het tussen het werk door lukt...
maar voor nu gaat het dek op.. oh en zo min mogelijk eiwitten.

laat je ons ook wat weten dan als je morgen gebeld hebt??

ehm zo min mogelijk eiwitten.
ze krijgt sinds kort lucerne om wat aan te dikken en daar zitten juist zoveel eiwitten in. Ik begreep dat knoflook geven ook kan helpen, schijnen de muggen niet van te houden.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:44

Bij de een helpt knoflook wel bij de andere niet
Er zijn ook andere manieren om aan te dikken, vraag je DA er eens naar...
Als ik antwoord heb van laarakkers laat ik het hier weten...

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:46

Ja, vind het niet echt vroeg hoor, begint eigelijk altijd in maart hier. Mijn pony heeft sinds paar dagen de eczeemdeken weer op, het is er weer echt weer voor -schuren. Ligt ook een beetje aan de omgeving waarin je woont (bosjes/stilstaand water heeft de voorkeur voor de vliegjes)

Ze verder het centrale zomereczeem-topic (medisch):
viewtopic.php?f=3&t=513314

Culico schijnt wel te helpen (zie centraal topic), knoflook moet je voorzichtig mee zijn ivm bloedarmoede.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:48

wat is culico? en wat doet het?

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 05:49

Mijn paard staat al weer 3 weken onder de deken. Ik ben express heel vroeg begonnen, omdat ik wilde voorkomen dat ze zou beginnen met schuren. Ze schuurt gelukkig niet. Vorig jaar lag binnen een week alles open. Manenkam, staart, hoofd, onder de buik. Dat wil ik dus graag voorkomen.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 14:01

griebels schreef:
wat is culico? en wat doet het?

Daarom verwijs ik naar het centrale topic over zomereczeem....daarvoor is er nl een centraal topic oevr voor alle vragen over of m.b.t. tot zomereczeem en de behandeling er van etc. Haha!

kimkristin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 14:02

mijne begon deze week weer te schuren aan der staart Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 21:28