Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Als je een paard opzij wilt duwen zal de eerste reactie terugduwen zijn..Citaat:Toen ik hem begon te rijden, smeet hij me tijdens het opzadelen tegen de muur omhoog, omdat hij geen respect voor mijn handen had, die hem om wilden zetten.
Lielle schreef:Wij hebben vroeger een Voltaire gehad die het absoluut tegenovergestelde was van wat jij beschrijft. Is pas als 3jarige gecastreerd, en we hebben hem als hengst ingereden, zonder problemen. Echt een heel fijn, eerlijk paard, dat eerder wat te afstandelijk was.
Hoe gaat je instructrice ermee om?
zie nu pas wie jij bent, long time no see
Valentinow schreef:Zo, je zegt zemf dat hij een uitzonderig is. Dus waarom zou het dan "standaard" aan een Voltair zijn? (Niet aanvallend bedoeld overigens)
jibbele schreef:ik wil hier graag ook even op reageren.
Ik heb al verschillende paarden van de afstammeling Voltaire meegemaakt.
En ik vind het een super bloed, ze willen graag voor je werken, sociaal met andere paarden, lief en aanhankelijk.
Maar ja, het kan zoveel oorzaken hebben.
Misschien heb je hem te vaak zijn zin gegeven?
Of heeft hij ergens last van?

Ik ben altijd consequent en duidelijk in alles, zowel rijden, verzorgen, omgang etc. Dus dat kan het niet zijn. Maar zoals ik al zei - ik was op een punt dat hij ook normaal deed, op enkele kleine misstapjes na dan.. maar nu lijkt het weer terug bij af, of ik het hele traject van respect krijgen, weer moet doorlopen.Barmat schreef:Ik bedoel dat ik nog nooit een paard als deze heb meegemaakt, in al die jaren. Dus ja, ik vind hem een uitzondering zeg maar. Maar mijn instructrice vind hem zo'n typische Voltaire, in alles. Dan vraag ik me dus af - zijn alle Voltaires rotzakken? Snap je?
, maar ik krijg er altijd een beetje een naar gevoel van.
Barmat schreef:Appie - ik denk dat je het woord rotzakken te letterlijk neemt...
Barmat schreef:Het is gewoon ongewenst gedrag en mijn nadeel is dat hij rete-slim is.... hij zoekt de onbewaakte momenten uit en grijpt dan zijn kans, dit is geen gemenigheid, hij is gewoon uitgekookt, slim, doortrapt en stout.
maar dat is iets anders dan hij een rotzak IS, hij gedraagt zich echter niet altijd wenselijk en heeft dan echte rotstreken, die soms knap gevaarlijk zijn voor mij en anderen.
Barmat schreef:Appie - Ja, bij tijd en wijlen kan hij een echte rotzak zijnmaar dat is iets anders dan hij een rotzak IS, hij gedraagt zich echter niet altijd wenselijk en heeft dan echte rotstreken, die soms knap gevaarlijk zijn voor mij en anderen.
Je zou hem eens een weekje mee moeten maken, bijna niemand gelooft wat ik zeg, tot ze hem meemaken. Zelfs mn instructrice, die toch heel wat meegemaakt heeft inhaar leven, was verrast over zijn vindingrijkheid, arrogantie en slimheid. en dat hij inderdaad soms gemene dingen kan uithalen. Of het gemenigheid IS, is iets anders, maar wat hij doet, komt wel heel gemeen over soms.
Hij reageert inderdaad heel erg op mij, in die zin dat hij perfect doorheeft als ik even aan het suffen ben, niet oplet. Hij heeft ook echt wel in de gaten dat wat hij doet, fout is, je ZIET hetgewoon aan dat koppie
. Barmat schreef:Alane, met alle respect, maar gezien je antwoord denk ik dat jij juist degene bent die mijn paard niet begrijpt en hoe hij in elkaar steekt. Zoals ik al eerder zei - ik heb nu al 26 jaar ervaring en heb ook hele lastige dieren meegemaakt, maar zoals Matador is, is het echt een uitzondering. De dingen die jij beschrijft, herken ik in geen enkele mate, sorry.
Barmat schreef:Het is gewoon ongewenst gedrag en mijn nadeel is dat hij rete-slim is.... hij zoekt de onbewaakte momenten uit en grijpt dan zijn kans, dit is geen gemenigheid, hij is gewoon uitgekookt, slim, doortrapt en stout.
Citaat:tot voor kort kon ik met hem lezen en schrijven
Citaat:houd rekening met zijn gevoelens en karakter, zijn goede dagen en slechte dagen