Leuk plek om te rijden in Gelderland?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Peuk

Leuk plek om te rijden in Gelderland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 16:24

Waar is het nu een beetje een leuke plek om te rijden in Gelderland? Of in omgeving daarvan? Want Patty en ik zijn nu alleen nog maar actief in de Amerongse bossen (waar het ook mooi is hoor) maar ik wil ook nog wel meer veroveren. Cool Dus zeg het maar. Haha!

ikke

Re: Leuk plek om te rijden in Gelderland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:58

KsVrPy schreef:
Waar is het nu een beetje een leuke plek om te rijden in Gelderland? Of in omgeving daarvan? Want Patty en ik zijn nu alleen nog maar actief in de Amerongse bossen (waar het ook mooi is hoor) maar ik wil ook nog wel meer veroveren. Cool Dus zeg het maar. Haha!

De Veluwe is ook Gelderland. Tegen de tijd dat je daar uigespeeld bent, kom je maar weer eens langs Haha!
(voor het Drents-Friese wold, Exloeërveld, Boswachterij Odoorn, Holtense berg, Montferland, Drunense Duinen, Strabrechtse heide, Rucphense heide, Strand van Renesse, Den Haag, Schoorl, Texel, Terschelling en dan kun je daarna altijd nog naar het buitenland: Reichswald, Ardennen, New Forest, Dartmoor, Wales, Lakedistrict, North York moors)

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:00

In Otterlo kan je leuk rijden en de Veluwe natuurlijk Haha!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 18:01

Dankjewel. Haha!
Veluwe lijkt me ook errug gaaf. Cool Ik dacht dat dat in Brabant lag... Bloos *schaam*

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:43

Liedje schreef:
In Otterlo kan je leuk rijden en de Veluwe natuurlijk Haha!

Dat is (bijna meest belangrijke onderdeel van ) de Veluwe Knipoog

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:45

KsVrPy schreef:
Dankjewel. Haha!
Veluwe lijkt me ook errug gaaf. Cool Ik dacht dat dat in Brabant lag... Bloos *schaam*

In de strafhoek Haha!
In brabant kan je trouwens erg mooi rijden op de Drunense duinen Bloos als je foto's wilt zien, moet je ff een pb'tje sturen...
Moet ze wel van ver zoeken dus liever alleen als je echt serieuze interesse hebt Haha! Bloos

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:47

de veluwe!!!! en idd voordat je daar weer alles gehad hebt.... Haha! succes!!!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 19:16

Kootwijk heeft een erg mooie omgeving, van alles en nog wat. Maar de hele Veluwe is mooi, alle natuur (behalve bergen, zee en rivieren) zijn daar Haha!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:41

Een plek die maar weinig mensen kennen terwijl het toch op 1 na grootste, aaneengesloten natuurgebied van NL is: Het grote veld.

Bomen, grote zandpaden, smalle slingerweggetjes, heide bos, naald, loof, coulissenlandschap. Alles wat de achterhoekse natuur te bieden heeft is hier te vinden. Zelfs water en cultuur!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 20:49

Wauw! Dat klinkt allemaal heerlijk... Ja

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 12:13

Langs de oude Rijksweg N224 van Ede-Arnhem, heb je aan beide kant de heide met daar achter het bos. Kan je ook zeer goed rijden. De heide heeft een tankbaan die zich tussen de heide en het bos bevindt. Lekkere baan om te galopperen. Bij Kootwijk is het ook zeer mooi rijden. Je kan vanuit de Paalhoeve de bossen in en het Kootwijkse Zand op.

kruimeltje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 19:21

Ja!! De Hoge Veluwe, voordat je daar op uitgekeken ben en alle gebieden kent ben je wel een jaar of tien verder. Haha!
Je bent daar ook niet verplicht om de ruiterpaden te volgen. je kunt daar onbeperkt struinen. Moet je wel de weg weten, GPS meenemen of je inschrijven voor een vijf uren durende struinrit bij http://www.mansour.nl( Arnhem) Echt een aanrader!!

Gr Marjolein

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:39

Loenen Ja

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 07:18

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 09:40

Bedankt iedereen. Haha!
Wist niet eens dat er zoveel bos enzo in Gelderland was! Bloos!

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 11:08

Winterswijk - Woold is ook erg leuk rijden! Veel bos, leuke routes.
Maar eigenlijk de complete omgeving van Winterswijk wel, Meddo, Miste bijvoorbeeld!
Heb laatst met werk in Vorden - Hengelo - Ruurlo gereden, is ook erg mooi! Viel me niks tegen, bijna alleen maar zandpad! Haha!
Bij VVV kantoor kan je ook complete routes krijgen he? Varierend van 15 tot 45km volgens mij.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 13:35

Fielychi schreef:
Winterswijk - Woold is ook erg leuk rijden! Veel bos, leuke routes.
Maar eigenlijk de complete omgeving van Winterswijk wel, Meddo, Miste bijvoorbeeld!
Heb laatst met werk in Vorden - Hengelo - Ruurlo gereden, is ook erg mooi! Viel me niks tegen, bijna alleen maar zandpad! Haha!
Bij VVV kantoor kan je ook complete routes krijgen he? Varierend van 15 tot 45km volgens mij.

Goh, ik krijg nou niet echt het idee: hier ga ik eens lekker buitenrijden als ik voor mijn werk in Winterswijk kom. ik moet kennelijk toch eens beter opletten dan. Of kom ik via de verkeerde kant binnen misschien? Ik kom altijd vanaf Aalten, over Miste, langs het ziekenhuis en dan bij de chinees linksaf naar de waterzuivering (ik werk voor het Waterschap).

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 15:15

Bossen bij Groesbeek, de St. Jansberg bij Mook (daar waan je je soms net in het buitenland, met de heuvels en beekjes), Overasseltse en Hatertse Vennen bij Wijchen (klein, maar fijn).

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 15:32

Rond winterswijk (oost-achterhoek) is het heerlijk buitenrijden. Mooie zandwegen, bos, rustige routes, ideaal voor uren rijden. Ik rij veel in het Woold, mijn paard staat ook daar op stal.

Vergeet ook de 4-daagse voor ruiter en koetsier niet van de Wooldse rijders. Dit jaar ik van 16 t/m 19 juli als ik het goed heb.
Is altijd beregezellig, wij doen dit jaar ook weer mee.

@ ikke: Geloof dat je dan net de minder mooie plekjes van winterswijk ziet. Haha! Als je bij de chinees linksaf gaat en dan stuk rechtdoor rijden tot je linksaf kan naar het Rommelgebergte. Is een weg naar bungalowpark/ pannenkoekenhuis en trimbos. Daar wordt ook altijd de marathon gehouden, of de sgw-wedstrijd van de pony en ruiterclub. Weg verder inrijden en je zit zo op de rustige weggetjes en zandpaden.
Fielychi kan het misschien beter uitlegen.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 07:34

nou samirah, prachtig uitgelegd toch?
Rommelgebergte is inderdaad ook leuk áls het niet zo druk is! Dus op zondag met mooi weer, heb je er eigenlijk weinig aan met als die mensen... Lachen
Maar in het Woold is het zeker mooi buitenrijden. *LOL*

ikke -> je komt binnen op de echte wegen, je moet de weg afgaan om de mooie routes te krijgen.
Als je vanaf Aalten komt, moet je 1 rotonde eerder afslaan en dan wel rechtsaf, dan ga je richting het Woold. Vanaf daar kan je makkelijk richting Duitse grens en het is er echt mooi rijden! Haha!
Of je moet na de rotonde waar jij linksaf slaat bij de Chineesm rechtdoor rijden. En alsmaar rechtdoor blijven rijden, dan kom je vanzelf in Meddo uit, kan je ook mooi rijden!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 00:14

De mooiste plek is volgens mij toch wel Kootwijk Haha!. Je kunt hier uren rijden zonder drukke wegen over te steken.

Afbeelding

Afbeelding
Je kunt hier ook zwemmen (ruiterpad loopt er niet helemaal langs maar wij rijden dan gewoon een stukje via t wandelpad.)

mooiste is toch wel het kootwijkerzand dat is het grootste stuifzandgebied van Europa Haha!. Is erg groot, leuk om een stuk te galopperen .
Afbeelding

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 00:15

oja en dan vergeet ik de snackbar nog Nagelbijten / Gniffelen we rijden vanaf Kootwijk meestal een groot rondje richting Halte assel. Daar heb je een snackbar en een picknicktafel (buiten) daarnaast kun je, je paarden vast zetten.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 10:41

Maar dan wil ik toch even de Veluwezoom promoten:

Pannenkoekenhuis De Carolinahoeve, nabij De Steeg:

Afbeelding

Karakteristieke beukenlaan (vnl. te zien in het voormalige landgoed Hagenauwe; dit is elders, nl. de Eerbeekseweg):

Afbeelding

De Posbank/Herikhuizerveld (niet op zondag komen, dan is het er superdruk! Niet voor niets natuurlijk, want het is prachtig. Je kunt bij helder weer kijken totaan de Elterberg in Duitsland.):

Afbeelding
N.B.: Zoek de ruiters!

Beneden, op het Herikhuizerveld:

Afbeelding

Dit is maar een kleine selectie van het prachtige, zeer afwisselende landschap. Echt een ruiterparadijs!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 11:06

Wauw dat is echt prachtig! Bloos!

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:39

fjordnina schreef:
Een plek die maar weinig mensen kennen terwijl het toch op 1 na grootste, aaneengesloten natuurgebied van NL is: Het grote veld.

Bomen, grote zandpaden, smalle slingerweggetjes, heide bos, naald, loof, coulissenlandschap. Alles wat de achterhoekse natuur te bieden heeft is hier te vinden. Zelfs water en cultuur!

Dat klopt echt!! heel groot en heerlijk om te rijden! Ik ben er ook een paar keer geweest Haha!