Gonnelien Rothenberger-Gordijn is woensdag in Jerez als eerste Nederlandse op de Wereldruiterspelen van start gegaan. Halverwege het deelnemersveld van de eerste dag van de Grand Prix-dressuur staat ze met Jonggor`s Weyden vierde. Haar score is 68,2 procent.
De Grand Prix, verdeeld over twee dagen, geldt bij de dressuur als landenwedstrijd. De medaillekansen voor Nederland zijn aanzienlijk geslonken, nadat Ellen Bontje zich noodgedwongen terugtrok. Haar paard Silvano kwam niet door de veterinaire keuring. Tineke Bartels neemt haar plaats in. De wedstrijden in Jerez worden pas tegen de avond hervat. Vanwege de hitte in Andalusie ligt het programma in de middag stil. Voor Nederland komt woensdag ook nog Coby van Baalen in de dressuurring, met de KWPN-hengst Ferro.
| Reageer | Print | Vertel door |Adverteer |
amagun
Geplaatst: 11-09-02 17:28
68.2 is echt TE laag, echt wel balen
Piaffe
Geplaatst: 11-09-02 17:33
Wouter24 schreef:
68.2 is echt TE laag, echt wel balen
Ja, dan moeten de anderen wel heeel goed rijden willen ze nog een kans maken
Gerrie
Geplaatst: 11-09-02 21:59
Ja das inderdaad te laag je moet minstens ruim in de 70% eindigen,anders heb je geen medaillekansen......
Anoniem
Geplaatst: 11-09-02 22:12
Hmm, coby heeft in de 72% gescoord, ben toch wel heel bang dat we niet in de medailles gaan vallen, Jazz en Krack zijn nog zo groen in dit werk. En onbetrouwbaar ( Jazz)
HorseMoments
Geplaatst: 11-09-02 22:54
Ik zie het somber in Tja wie weet lopen die jonge beesten de proef van hun leven, maar ik reken er maar niet op. Ik las vanmorgen trouwens nog een leuk artikel in de spits over anky en krack. Maare ik denk dat we heeeeeeeeeeel hard moeten duimen en blijk moeten zijn als we brons halen maarja je weet maar nooit!
Waventy
Geplaatst: 11-09-02 23:24
idd jeannette, dat heb ik ook gelezen :0 Maar 68,2 is echt TE laag, ik denk dat de kansen flink gedaald zijn
leonie2000
Geplaatst: 11-09-02 23:30
Geen medailles voor ons dit jaar. Las net een stuk in de NRC dat de jury 's die niet actief zijn in Jerez onderling hebben gewed dat nederland geen medaille zou gaan halen dit jaar maar dat deze nu voor de VS en Spanje zouden zijn. Of het waar is weet ik niet ( nrc lijkt me redelijk betrouwbare krant, maar het is pers ).