merrie breekt stal af als veulen voorbij komt

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Raja

merrie breekt stal af als veulen voorbij komt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 14:17

Mijn merrie breekt dus de stal af als haar overbuurvrouw met veulen voorbij komt!
Ze heeft dus vandaag de gaten in de zijmuur getrapt!.
Ze heeft een peesblessure aan haar achterbeen en dit is dan natuurlijk niet echt bevorderend voor haar.
Ik heb al een week aangkenen of het normaler voor haar zou worden en ze egwoon rustig zou blijven staan, maar dat is dus ook niethet geval...

Nu kan ik haar gelukkig wel verplaatsen dus dat is het probleem niet.

Maar ik vraag me dus af waarom ze dat doet?
Ze is echt de enige op stal die er zo'n drama van maakt!

Zou ze ook een baby willen Haha!

Strawberry_

Re: merrie breekt stal af als veulen voorbij komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:19

Ehm tsjah heb hier niet zo veel ervaring mee Tong uitsteken Misschien jaloers of iets in die richting? Ik kan natuurlijk ook helemaal fout zitten Clown

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:21

Waarschijnlijk heeft ze vroeger ook veulens gehad, en vind ze ze erg leuk, of heeft ze vroeger veulens gehad die tevroeg weggehaald bij haar zijn.

Wij hebben ook 2 veulens op de manege, maar 1 merrie werd ook helemaal gek als er een veulen langs kwam..

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:17

en wat doet ze als het veulen contact met haar maakt? Vraag of het veulen een keer bij haar box mag staan even snuffelen.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 15:17

Ja, ze heeft al wel aan t veulen gesnuffeld, maar ze wordt dan eigenlijk alleen maar gekker als het veulen weer voorbij komt! Ze heeft van de week een heel gat in de houten schuifdeur getrapt!! Ze staat te gillen, romdjes te rennen, echt niet normaal.
Ik dacht misschien ook al dat ze zelf een veulen heeft gehad en dat ze dat herkent ofzo...
Ik heb haar laten verplaatsen naar ee ander boks...
ze heeft een peesblessure in het achterbeen op dit moment, dus vond het niet zo verstandig haar te laten staan waar ze stond...

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 15:23

Op de vorige stal waar ik stond was ook een merrie die helemaal gek werd.
Die had vroeger zelf veulens gehad en we dachten dat het daar door kwam......??????

Jammer dat ze niet kunnen praten hè?

Het hielp wel dat we die merrie toen verkast hebben naar de andere gang! Ze werd weer een stuk rustiger!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 15:27

Paarden vinden het echt te gek, als er een veulen geboren wordt! Toen er bij ons op de manege een veulentje geboren werd, heeft een van de paarden me meegesleept naar de box waar de merrie met veulen stond, om het te kunnen bekijken! En een ander paard liep te snuiven als een wild beest, omdat vlak daarvoor het veulen in de bak had gelopen, en ze wilde het zó graag bekijken! Ze stak zelfs haar hoofd over de rand van de bak, waar een shetlander staat, om te kijken of het veulentje misschien bij die "dwerg" geparkeerd stond!
De ruin die naast de box van het veulen stond, voelde zich "oom" en vond het ook heel spannend, zo'n veulen!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 15:31

Inderdaad heel erg jammer dat ze niet kunnen praten.
Mijn merrie had juist andersom. Toen ze zelf nog geen veulen had, werd ze helemaal gek als er wel eentje zag. Nu ze zelf bevredigd is wat dat betreft (derde veulen is onderweg), is het over en gaat ze ook als ze geen veulen heeft of krijgt heel normaal met veulentjes om.

Het heeft misschien helemaal geen zin, maar kan je misschien ergens nagaan of ze al eens een veulen heeft gehad?

Junella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 17:07

Mijn merrie is dus helemaal debiel als ze de buurvrouwmerrie met haar veulen ziet in het land.
Er zit gewoon een draadje tussen dus als ze willen kunnen ze ook wel snuffelen.
Alleen mijn merrie blijft debiel doen, rent de hele dag als ze de kans krijgt langs het draad te schreeuwen.

Maar wie weet iets om er tegen te doen?????

Mijn merrie kan moeilijk de complete zomer dag in dag uit zo blijven rennen.
Of gaat dit naarmate het veulen ouder wordt over?
Iemand ervaring?

Alvast bedankt!!

Nayana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 19:25

ik denk ook gewoon jalourzie..
ik ben benieuwd hoe dat bij mij op de manege zal gaan.. er staan namelijk 2 paarden, die vanaf hun geboorte onafscheidelijk zijn, 2 merries. maar nou is er 1 drachtig, en ik ben benieuwd hoe de ander gaat reageren als ze minder aandacht zal krijgen..