Verleerd

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

angel74

Verleerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 08:25

Hallo allemaal,

Ik ben 32 jaar en heb 12 jaar paardgereden ben toen een jaartje of 6 gestopt nu wil ik eht graag weer oppakken ben alleen bang dat ik het allemaal niet meer kan.

Want zijn jullie gedachtes hierover?????

Sentido

Re: Verleerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 08:26

volgens mij is paard rijden net als fietsen, dat verleer je nooit Tong uitsteken
maar goed, ik zou gewoon naar een (goede) manege gaan en je verhaal voorleggen. misschien een proefles nemen ofzo? zodat zij ook kunnen zien welk niveau je ongeveer zit Lachen
in ieder geval succes!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:32

Gewoon doen, zal weer ff wennen zijn aan t gevoel, maar de basis verleer je niet echt hoor...

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:00

Paardrijden is inderdaad net als fietsen, dat verleer je nooit!

Mijn vader (nu 46) is op zijn 14e gestopt met rijden, 4 jaar terug is hij gewoon op mijn fjord gestapt als er even wat kracht aan te pas moest komen. Hij heeft dus al 28 jaar niet meer te paard gezeten.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:43

Hier sluit ik me volledig bij aan. Ik ken ook genoeg mensen die op latere leeftijd weer begonnen zijn en die pakken het erg gauw weer op.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:44

Verleer je niet hoor, ik ken iemand die 10 jaar niet op een paard gezeten had en zo wegreed. Bereid je wel voor op enorme spierpijn... Haha!

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:19

Ik ben een lange pauze 8 jaar geleden op mijn 28ste ook weer begonnen met rijden. Eerst simpel in beginnersles op de manege om weer wat te wennen, maar was toch best wel veel verleerd hoor, maar komt ook snel weer terug.
Het grootste verschil is dat ik veel meer schrik had en nog steeds heb als vroeger. En mijn lichaam is ondertussen ook niet meer zo soepel als vroeger ookal probeer ik dat nog steeds te ontkennen. Maar dat geeft toch ook niks? Als je maar plezier hebt in het rijden. Ik ben er zodanig weer ingerold dat ik zelfs uiteindelijk ook weer een paard heb gekocht.

Celin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:32

Sentido schreef:
volgens mij is paard rijden net als fietsen, dat verleer je nooit Tong uitsteken
maar goed, ik zou gewoon naar een (goede) manege gaan en je verhaal voorleggen. misschien een proefles nemen ofzo? zodat zij ook kunnen zien welk niveau je ongeveer zit Lachen
in ieder geval succes!

Hier ben ik het helemaal mee eens. Maar het is natuurlijk wel een slim idee als je op een beetje mak paardje wordt gezet Vork

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:43

daarom een goede manege, die zetten je als het goed is niet zomaar op een paard Tong uitsteken

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 15:38

Gewoon weer doen. In het begin zal het weer even moeten wennen, maar dat komt wel weer goed.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:35

Mijn zus had ook jaren niet gereden. We hebben vandaag weer gereden ging perfect! Nergens bang voor te zijn hoor. Zou inderdaad nog wel ff wennen zijn maar niets aan de hand hoor.

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:33

Hier ook.. nadat mijn paardje was verkocht 15 jaar niet gereden. zes maanden geleden weer begonnen. De basis verleer je niet. Handigheidjes enzo was ik wel een beetje vergeten en balans in het zadel moest ik weer opnieuw vinden. Maar dat komt vanzelf weer goed als je vaker rijdt. Het rijden gaat weer net zo lekker en goed als vroeger dat ik nu ook op zoek ben naar een eigen paardje. Het enige verschil met vroeger is dat ik merk dat je op wat oudere leeftijd veel bewuster bent van de evt. gevaren die paardrijden soms met zich mee kunnen brengen. En dat is soms wel eens lastig, bv. ik ben nu ineens angstig als ik met mijn bijrijdpaardje in het bos rijd. Maar ja, dat moet gewoon rustig weer opgebouwd worden.

Lekker gaan rijden en gewoon doen is mijn motto!