Equitheme rijbroek zit als harnas

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sarahke

Equitheme rijbroek zit als harnas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 20:39

Ik heb onlangs van iemand een rijbroek van Equitheme gekregen met een (kunst)leren zitvlak. Wanneer ik hem aantrek past hij perfect, maar het leder wil echt niet mee. Bestaat er misschien een middeltje om het leder wat soepeler te maken zodat ik toch op mijn paard kan klimmen Clown ? Ik heb hem al wel een tijdje gedragen, maar hij wordt niet echt soepeler Boos!. Iemand soms tips?

Strawberry_

Re: Equitheme rijbroek zit als harnas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 10:45

Oeh ben ik blij dat ik geen kunstleren zitvlak heb op me rijbroek Clown Een vriendin van mij heeft dat ook en heeft ledervet gekocht. Daar smeer je het vlak dan even mee in en moet het soepeler worden na een tijdje. Volgens mij is het vrij wel overal tekoop bij ruitershops Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 10:46

Ligt eraan of het kunstleer is of echt leer. Ik had ooit een rijbroek met echt leren kniestukken, heb er jaren mee gereden maar wat een ramp was dat als die net uit de was kwam. Ik smeerde die stukken idd ook altijd in met leervet.

Ik rijd nu al jaren met de broeken van Mondoni met een kunstleren zitvlak. Nooit problemen met stugheid, ook niet als ze net uit de was komen. Lachen

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:30

Echt leren zitvlakken worden volgens mij allang niet meer gemaakt hoor Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:31

Dat zou best kunnen, alleen vraag ik me dan af hoe die zitvlakken dan zo stug komen. Lachen

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:36

Dat heb ik me ook weleens afgevraagd inderdaad ja..
Want je zit opzich lekker stevig, maar voor de rest is de elasticiteit ver te zoeken.. Toch ligt het denk ik wel aan het soort merk van de broek..

Ik had er 4 jaar geleden geloof ik één van Harry's Horse en die was echt nep, maar echt zo stug als de pest Lachen En als jij daar met de broek van Mondoni geen last van hebt.. Misschien een ander soort zeemlapje ofzo Tong uitsteken

Noppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:00

Ik heb er ook één van HKM. Zit idd prima als je hem aanhebt, zelfs redelijk ruim. Maar om ermee op en van ons paard te komen, dat is een ramp.....echt balen!! Boos! Bloos

Essiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:04

Heb ik ook last van.
Ik heb ook een hele fijne broek met kunstleren zitvlak zit echt super, maar als ik op een paard wil klimmen ben ik echt helemaal stijf, moet ik heel veel moeite doen is echt irritant Nagelbijten / Gniffelen

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 09:58

Ik heb ook zo'n broek waarin het lijkt of je gespalkte benen hebt...
Mijn tip, doe gek en spring rond (zorg wel dat niemand je ziet Clown ), dan is het leer vanzelf een beetje uitgerekt en kan je je normaal bewegen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:00

voor rijbroeken met kunstlederen kont heb je speciaal wasmiddel nodig en dat komt het ongeloofelijk zacht uit de was.

ik rij alleen maar met lederen of kunstlederen rijbroeken ik haal mijn wasmiddel in de ruitersportzaak van het merk kalvakade.

Nergens last van