lentekriebels brengen problemen mee

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

biebs007

lentekriebels brengen problemen mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 21:46

hoi allemaal, alle paarden mgen weer even een paar uurtjes in de wei met dit weer Haha! geweldig om te zien natuurlijk...nou mag mijn merrie ook maar als er even gewerkt moet worden kan je het op je buik schrijven ...de bak en de weides liggen vlak bij elkaar en als ik aankom met mn paard om naar de bak te gaan komt alles al naar voren rennen. Het is nogal een hittepettit dus danst ze vrolijk mee om mij heen.Ik snap dat ze gezellig wil mee rennen en spelen maar dat ene uurtje naar mij luisteren moet ook wel kunnen...maar met al die paarden lekker in de wei kan ik niet de aandacht bij mij houden ze kijkt rent bok en snuift en showt heel die bak met me door...wat ga ik hier nu weer aan doen? Huilen

biebs007

Re: lentekriebels brengen problemen mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 06:54

niemand? Huilen

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 08:05

Dat gedrag afstraffen. Ik herken het wel, maar ik zorg dan gelijk dat t paard de aandacht bij mij heeft door de aandacht op te eisen. De paarden in t land die aan het rennen gaan die krijgen de aandacht van je paard. Zorg dat jij zo slim bent dat je nóg meer de aandacht kunt krijgen van jouw paard. Zo nodig eerst even longeren in de bak, zodra paard reageert op de andere paarden: gelijk zweep erbij en afstraffen. Echt goed kwaad worden en flink aan het werk zetten.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 08:09

flink aan het werk zetten zodat ze haar aandacht wel bij jou moet houden !
idd een vervelend probleempje van de lente Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 13:45

Aan het werk zetten, ze mag geen tijd krijgen om zich heen te kijken.
En als de paarden alleen naar voren komen rennen als jij de bak inkomt, ga je toch eerst even longeren?

biebs007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 17:17

ja dat is waar ik zal haar proberen bij de les te houden maar ik zie zo vaak paarden die al erg fris zijn aan de longeerlijn nog frisser worden bah! ik denk als ze straks 24/7 naar buiten mogen dat het wel wat minder zal zijn...

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 07:29

gewoon aanh et werk zetten inderdaad.
dat ene uurtje per dag mag ze best haar aandacht bij jou houden!