Trektoch geboekt, nu alleen een van m'n paarden nog mee...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marije112

Trektoch geboekt, nu alleen een van m'n paarden nog mee...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 13:46

Jajongens! Het gaat dit jaar weer gebeuren, ik ga dit jaar voor de derde keer naar 't reelaer.
Het is voor mij met de auto ongeveer zo'n anderhalf/twee uur rijden.
En ja, ik wil mijn paard mee.. (zie profiel, de arabier.. Niet het welshje)
En vriendin wil graag haar tinker mee.
Dit zou natuurlijk geen probleem zijn, als ik geen ouders had gehad Boos!..
Mevrouw bemoeid zich niet met mijn leven en weet amper hoe mijn paarden heten, maar zij beslist wel of m'n paard wel of niet meemag.
En m'n paps die is meningloos (oftewel, hij is 't met mij eens maar wil me moeder niet kwetsen dus zegt maar niks).
Je gaat eerst 3 dagen op stal gewoon rijden wat zeker niet te zwaar is voor mijn paard (dit zou eerder een vakantie ritje zijn).. Gewoon een beetje in de bak rondsjokken en buitenritjes maken..
En de laatste drie dagen ga je echt op trektoch, twee ritten van 4 uur, en één rit van 6 uur (denk aan ongeveer 20 km met de pauze's daarbij inbegrepen).
Thuis maken wij ook veel ritten van 6 a 8 uur dus de paarden kunnen dit makkelijk aan.

Maar nou komt het, me moeder wil niet dat me paardje meegaat omdat dat teveel stress is blablabal..
Het beestje is harstikke trailermak, en kan makkelijk met andere paarden.
Daarbij is zijn beste maatje mee (de tinker) zodat ze niet alleen is.
Ik heb deze rit nu al twee jaar op manege paarden van daar gemaakt, maar ik zou dit graag eens met mijn eigen paard willen meemaken..

Kunnen jullie mij nog tips geven om mijn ouders er van te overtuigen dat het wel kan?

Liefs Marije

Natural_K
Woonplaats: fryslan boppe.. k voel me nog steeds een drenth!!!!

Re: Trektoch geboekt, nu alleen een van m'n paarden nog mee...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:00

Ten eerste vind ik het niet heel erg netjes hoe je over je moeder spreekt hier op bokt. Verward
Maar dat is niet mijn zaak..
Ik zou het op een volwassen manier uitpraten je moeder, als ze wil dat ze meer belangstelling heeft voor je paarden (je zij dat ze de namen niet wist) Moet je haar gewoon een aantal keer meenemen naar je paarden.
Toen ik 16 was heb ik ook mijn (verzorg) pony mee op vakantie gehad..
Mijn moeder had daar ook moeite mee maar na goed overleg en duidelijke afspraken was het geen enkel probleem.

Suc6 ermee OK dan!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:13

Zet de feiten even op een rijtje. Voor en tegens.

Voor een paard kan een verandering van omgeving, samen met jou (en dus bekend) erg leuk zijn. Tijdens een gesprek met mijn paard vertelde ze dat ze onze trektocht geweldig heeft gevonden. Samen een team vormen en het echt samen oplossen.

Daarbij is het maatje ook nog mee dus mag het geen probleem zijn. Paarden vinden een andere omgeving ook wel eens leuk.

Hoe doe je dat dan op wedstrijden? Krijgen ze daar dan geens stress van?

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 18:50

Natural_K schreef:
Ten eerste vind ik het niet heel erg netjes hoe je over je moeder spreekt hier op bokt. Verward
Maar dat is niet mijn zaak..
Ik zou het op een volwassen manier uitpraten je moeder, als ze wil dat ze meer belangstelling heeft voor je paarden (je zij dat ze de namen niet wist) Moet je haar gewoon een aantal keer meenemen naar je paarden.
Toen ik 16 was heb ik ook mijn (verzorg) pony mee op vakantie gehad..
Mijn moeder had daar ook moeite mee maar na goed overleg en duidelijke afspraken was het geen enkel probleem.

Suc6 ermee OK dan!

Het boterd al een tijdje niet zo goed tussen mij moeder en mij, vandaar denk:) Mijn excuses hiervoor als je daar aan stoort Lachen
M'n moeder heeft geen tijd om mee te gaan naar mijn paarden, ze werkt drie keer per week, en de rest van de dag moet ze computeren en wassen Slapen

fjordnina schreef:
Zet de feiten even op een rijtje. Voor en tegens.

Voor een paard
kan een verandering van omgeving, samen met jou (en dus bekend) erg
leuk zijn. Tijdens een gesprek met mijn paard vertelde ze dat ze onze
trektocht geweldig heeft gevonden. Samen een team vormen en het echt
samen oplossen.

Daarbij is het maatje ook nog mee dus mag het geen probleem zijn. Paarden vinden een andere omgeving ook wel eens leuk.

Hoe doe je dat dan op wedstrijden? Krijgen ze daar dan geens stress van?

Op wedstrijden is het geen probleem..
Ook logeren we wel eens een nachtje ergens anders en dan laat ze ook haar dochter en vriendinnetje achter zonder probleem...

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:52

Ik neem aan dat je nog thuis woont? Betaal jij je paarden zelf of doen je ouders dat? (en dan heb ik het niet over de aanschaf maar het onderhoud, alle maandelijkse kosten dus)

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 20:05

T@nj@ schreef:
Ik neem aan dat je nog thuis woont? Betaal jij je paarden zelf of doen je ouders dat? (en dan heb ik het niet over de aanschaf maar het onderhoud, alle maandelijkse kosten dus)

Dat betaal ik samen met mijn ouders..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:15

Je bent 15 begrijp ik uit je profiel?? Dan zou ik als ouder in mijn handen knijpen als mijn dochter liever een lekkere trektocht gaat maken met haar paard dan op vakantie wil naar een of andere buitenlandse plaats die erom bekend staat dat er flink op los geleefd wordt! Dus mama....als je dit leest....laat je dochter genieten van een mooie vakantie met haar paard! Beter op de rug van een paard, dan midden in de nacht in een kroeg en stomdronken ik weet niet waar belanden! (zo goed Marije112 ???)

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 20:17

aerdenhout1 schreef:
Je bent 15 begrijp ik uit je profiel?? Dan zou ik als ouder in mijn handen knijpen als mijn dochter liever een lekkere trektocht gaat maken met haar paard dan op vakantie wil naar een of andere buitenlandse plaats die erom bekend staat dat er flink op los geleefd wordt! Dus mama....als je dit leest....laat je dochter genieten van een mooie vakantie met haar paard! Beter op de rug van een paard, dan midden in de nacht in een kroeg en stomdronken ik weet niet waar belanden! (zo goed Marije112 ???)

Ghehe ik neem niet aan dat je dit zo bedoeld Knipoog Aan het 'zo goed marije 112 ??? te zien..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:23

Ik hoop dat mams tot inkeer komt!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:01

En ik hoop dat dochter anders tegen haar moeder aan gaat kijken en in het openbaar op een heel andere toon over haar zal gaan spreken.
Ik herken het allemaal wel hoor, ik ben ook 15 geweest maar haalde het echt niet in mijn hoofd om zo over mijn vader of moeder in het openbaar te spreken. Nu weet ik gelukkig beter en weet ook hoe het voelt als er ouders ineens wegvallen en hoeveel spijt je dan van bepaalde woorden gaat krijgen. (oef, ik voel mij ineens bejaard zeg Clown )
Maar terug ontopic, je bent 15 jaar begrijp ik? En je betaald een gelijk deel aan de paarden als je ouders? Dat vind ik overigens knap, ik verdiende op mijn 15e niet echt veel en kon daar nog niet een achtste deel van een paard van onderhouden.
Ik heb altijd mijn mond gehouden en mijn ouders berpaalde wat er met de pony's gebeurde want zij betaalde het grootste deel, ik leverde alleen mijn zakgeld in en alles wat ik met mijn krantenwijk binnen bracht om bij te dragen in het onderhoud.
Pas toen ik zelf een paard kon kopen en kon onderhouden ben ik zelf gaan beslissen.
Maar dat zal de generatiekloof wel zijn vrees ik Clown

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 21:21

T@nj@ schreef:
En ik hoop dat dochter anders tegen haar moeder aan gaat kijken en in het openbaar op een heel andere toon over haar zal gaan spreken.
Ik herken het allemaal wel hoor, ik ben ook 15 geweest maar haalde het echt niet in mijn hoofd om zo over mijn vader of moeder in het openbaar te spreken. Nu weet ik gelukkig beter en weet ook hoe het voelt als er ouders ineens wegvallen en hoeveel spijt je dan van bepaalde woorden gaat krijgen. (oef, ik voel mij ineens bejaard zeg Clown )
Maar terug ontopic, je bent 15 jaar begrijp ik? En je betaald een gelijk deel aan de paarden als je ouders? Dat vind ik overigens knap, ik verdiende op mijn 15e niet echt veel en kon daar nog niet een achtste deel van een paard van onderhouden.
Ik heb altijd mijn mond gehouden en mijn ouders berpaalde wat er met de pony's gebeurde want zij betaalde het grootste deel, ik leverde alleen mijn zakgeld in en alles wat ik met mijn krantenwijk binnen bracht om bij te dragen in het onderhoud.
Pas toen ik zelf een paard kon kopen en kon onderhouden ben ik zelf gaan beslissen.
Maar dat zal de generatiekloof wel zijn vrees ik Clown

Ik snap je punt heel goed, het zal inderdaad wel aan de pubertijd liggen.. Knipoog..
Voor mijn stalling hoef ik niks te betalen en ik werk 's avonds, zaterdag's en zondags..
Ik werk ongeveer 15 uur per week voor 5 euro per uur..
En nee, ik betaal niet gelijk aan mijn ouders voor mijn paarden..
Maar ik werk me kapot, als ik mijn tijd en aandacht aan mijn paarden moet schenken, moet scholen, moet werken en ook nog een beetje sociaal moet wezen..
En ik vraag één ding, of mijn paarden een weekje meemogen, waarbij ik zelf alles regel en de extra kosten zelf moet bekostigen, en ik krijg bijna een klap in me gezicht dat ik 't alleen al in me hoofd haal om er over te denken..
Ja, daar kan ik boos om worden ja Bloos..
Ik vraag gewoon of jullie nog wat positieve reacties hebben, waardoor ik mijn moeder misschien om kan praten.
Ik snap dat je mijn punt nu ook begrijpt.. Knipoog Bloos

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:28

Jawel, ik begrijp jouw punt ook, zoals ik al zei, ik ben ook 15 geweest Knipoog (en toen was er nog geen internet, misschien was het voor mij ook anders geweest als dat er wel was Knipoog )

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 21:31

T@nj@ schreef:
Jawel, ik begrijp jouw punt ook, zoals ik al zei, ik ben ook 15 geweest Knipoog (en toen was er nog geen internet, misschien was het voor mij ook anders geweest als dat er wel was Knipoog )

Ghehe, nee dan begrijpen we elkaar Haha!

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 07:55

tja, hoe moet je je moeder ompraten? ompraten is niet het goede woord denk ik, ik denk dat je samen tot een compromis zou moeten proberen te komen.
Vraag serieus en rustig! aan je moeder wat haar tegen zit in de trektocht met eigen paard, kijk naar een oplossing die voor jou en voor je moeder fijn is.
Maak afspraken. (bijv. vind ze je te jong? maak de afspraak dat je vanaf je 16e met eigen paard gaat, liever op een paard die daar de omgeving al kent? probeer een buitenrit op je eigen paard daar te maken met die manege mee.)

stephanieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 16:18

Heey...

Yara en ik gaan ook weer naar Reelaer.. Ik ben vorig jaar geweest.
En Yara gaat voor de derde keer..
Ik vind het daar harstikke leuk. En Princess (me paardje) Die gaat ook steeds mee.
Princess kan ook goed met paarden omgaan..
Welke week ga je?
Misschien moet je heel goed met je moeder praten ik weet niet of dat help maar...je weet maar nooit...

Xx.. stephaniee..

sas155

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:01

ik zou ook proberen je moeder om te praten, een keer rustig aan haar vertellen waarom jij graag wil dat je paard meegaat. en dan moet ze je wel uitlaten praten
je paard zal daar vast wel goed staan, wat ik zo van andere heb gehoord hier op bokt.
ik ga ook naar het Reelaer (zonder paard) , welke week ga je ??
iig heeel veel succes