Geen wedstrijden zonder papieren/paspoort?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

cijsalover

Geen wedstrijden zonder papieren/paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 09:29

Dit vroeg ik me af. Ik heb namelijk altijd bij een manege gereden maar ga nu met mijn eigen pony bij een club rijden. Daarna wil ik ook wedstrijden gaan rijden. Goed, misschien is deze vraag wel heel erg dom maar toch vraag ik het maar Haha! : Kan je ook starten zonder dat je pony een paspoort of papieren heeft? Hij wordt nog wel gechipt. Kan iemand mij het een en ander uitleggen want ik weet er nog niet zo veel vanaf! Bloos!

Alvast bedankt Knipoog

Perla

Re: Geen wedstrijden zonder papieren/paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 09:32

een chip is verplicht en je krijgt een paspoort er bij waar het nummer van de chip in staat en gegevens van je pony.

zonder dat paspoort en je startkaart mag je niet starten.
stamboek papieren vragen ze nooit naar maar ik heb hem altijd bij me met mijn andere papieren boel van de verzekering etc. je weet maar nooit

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 09:33

Je kunt nalezen wat je nog hebt voor wedstrijden bij de FAQ van wedstrijden.
Als je pony gechipt wordt en geent volgens schema moet je er een paspoort bij hebben, je hoeft geen stamboekpapieren erbij te hebben, maar dan wordt er ok geen afstamming vermeld.

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 09:34

als je met papieren de vader en moeder enz bedoeld, dat is niet verplicht! Van niet elke pony of paard is dat namelijk bekend. Wel is het verplicht om een paspoort te hebben. Die krijg je wanneer je je pony laat chippen. Dit ging gebeuren zei je dus dat moet goed komen. Wil je wedstrijden rijden moet je er ook op letten dat de hoogte van je pony in het paspoort komt te staan. Als je dit niet weet moet je eerst nog een meter opzoeken die dit officieel doet. Het jaar dat je pony 8 wordt is het laatste jaar dat ze gemeten moeten worden. Maar ik denk dat het secretariaat van je nieuwe club je er ook alles over kan vertellen!
Succes in elk geval

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 09:37

Oké, dank jullie wel allemaal! Lachen Het is nu duidelijk en het zal vast wel lukken allemaal. Lachen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:00

Dit staat in de FAQ, hier dus een slotje.