afdelingsdressuur (Kring Breda)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein80

afdelingsdressuur (Kring Breda)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 08:00

Weet iemand van jullie wat de eisen zijn om afdelingsdressuur te starten? In welke klasse moet je starten?

Moet je je eigen hiervoor aanmelden?

Ik zie nl op het vraagprogramma van de selecetie wedstrijd van Duyksehoef staan dat je je ook kunt aanmelden voor afdelingsdressur.

Hoe gaat dit? Het lijkt mij wel leuk om daar eens aan mee te doen. En zoals ik het lees hoef je niet bij dezelfde club te rijden.
Vroeger was dit toch wel zo???

Gaat iemand van jullie meedoen? Of weet iemand aan welke regels je je dan moet houden??

Alvast bedankt!

Gr Marjolein

Scum

Re: afdelingsdressuur (Kring Breda)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:28

Je moet zelf een team samenstellen. Dat gebeurt meestal met leden uit de eigen club maar er mogen ook leden van een andere club meerijden. Je moet je dus ook als team opgeven.
Je kunt je dus niet als individueel gaan opgeven om achttal te mogen rijden.

marjolein80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 18:15

maar moet dit team vastliggen bij de knhs en zo ja hoe dan? En in welke klasse moet je starten? Ik rij zelf nl Z en neem aan dat ik geen L mag starten en er dus waarschijnlijk geen B ruiter in mijn groepje mag zitten.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 18:25

Een B en L ruiter heeft 1 punt, een M ruiter heeft 2 punten en een Z ruiter heeft 3 punten.
Voor een L achttal mag je dan een bepaald aantal punten hebben, en je mag zelf weten hoe je het samensteld.
Je mag dus als Z ruiter wel in een L-8 tal rijden maar dan mogen er maar een paar M ruiters in.
Een B ruiter mag dus in principe ook in een Z-8 tal.
Voordat je je proef rijdt moet je een formulier invullen met daarop de samenstelling van je achttal, dit mag elke week anders zijn. Dit geef je aan de jury voordat je ring in gaat.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 12:14

Wij reden in de L met het achttal.
We hadden een paar M-ruiters, een Z-ruiter, en de rest was B en L.
Maar ik had er een hekel aan, want mijn pony sprong om de 20 meter weg voor de voorlezer Knipoog
Verder heb je grote kans dat je dan als 1e of als 2e eindigt, want in Kring Breda zijn de achttallen aan het uitsterven. Wij hadden bij de ponyclub altijd maar 1 concurrent. Tot we viertal gingen rijden. Dat zijn er wel meerdere.

Verder raad ik je sterk aan, om eerst nog een paar keer goed te oefenen, anders rijdt iedereen een andere kant op, en er zijn toch wat dingen die je moet kennen (bijv. Met enen Links, Marres)

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 10:11

Vanaf dit zomerseizoen wordt er geen achttal meer gereden, is gewijzigd in zestallen.........
(Dus kan je nog viertal en zestal rijden).

marjolein80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 13:26

ik weet dat het achttal niet meer bestaat. ik denk omdat er minder animo voor is...

Is er helemaal niemand die dit gaat doen in de kring Breda?

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 13:30

Ik zag vorig jaar wel een aantal 8/4-tallen rondrijden in de kring. Lijkt me eigenlijk best leuk, ik heb vroeger op de manege ook 8-tal gereden was supergezellig. Wij hebben er op stal weleens voor de grap het erover gehad. Op een gegeven moment hadden we 4 M2-combinaties. Geloof dat mijn instructrice (en tevens stalhoudster) vorig jaar een ponyviertal heeft begeleidt.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 19:20

marjolein80 schreef:
ik weet dat het achttal niet meer bestaat. ik denk omdat er minder animo voor is...

Is er helemaal niemand die dit gaat doen in de kring Breda?

wij hadden het plan maar het past niet meer in ons schema...