dag en nacht land

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

melissa7

dag en nacht land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 18:53

als jullie paaden op het dag en nacht land staat krijg hij dan een vliegendeken om of een
vliegenmastker om, kunnen ze daar gewoon doorheen kijken.
ik had nl gehoord dat als je paard een vliegendeken omhad dat dat juist weer gevaarlijk kan zijn en dat de vliegen er tussen kunnen gaan zitten.

Lenneke_

Re: dag en nacht land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:31

Ligt eraan hoeveel ellendige steekbeesten er zijn. In Kortenhoef, waar Anouar eerst stond waren alleen wat vliegen, daar ga ik geen deken voor op doen. Maar nu wonen we in Lunteren en hier zijn heel veel dazen. Zonder goede vliegendeken is het eigenlijk niet te doen. Maar dan doe ik 's nachts de deken wel af

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:40

's nachts zonder deken en overdag een deken en eventueel masker, ligt aan de hoeveelheid vliegen. als je een goed masker hebt, dan sluit het dmv bont vaak af en kunnen de vliegen er niet tussen kruipen.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 11:24

Hier zijn ook veel dazen helaas, dus heeft mijn paardje een vliegendeken + masker op dan!

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 11:27

Onze paardjes staan dag en nacht in de wei en krijgen in de zomer een vliegenmasker op. Mijn paardje heeft nog maar 1 oog en is erg gevoelig voor vliegen, dus vandaar het masker.

Edit: dat masker hebben ze dan dag en nacht op.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 12:11

In het vervelende seizoen zeg maar doe ik bij een van mijn paarden een vliegennetje op de andere hebben niet overdreven veel last van de vliegen.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:26

Nee, geen vliegendeken. Zo veel last hebben we er niet van hier, en ze heeft al lang genoeg die stomme dekens op Clown
Wél een vliegenfrontriem, met die sliertjes. Anders heeft ze binnen no-time dr ogen weer geïrriteerd door die vliegen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:42

Als het echt stikt van de dazen dan doe ik de paarden wel een vliegendeken op. En zo'n kap over het hoofd. Met het rijden doe ik al wel eerder een vliegendeken erover als ik het bos in ga, anders wordt je paard echt helemaal lek gestoken...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:51

ik heb dit jaar voor het eerst een deken om, maar dat is tegen de eczeem. anders zou ik het niet doen, een deken...

dniejs_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:48

Hee San ik heb anders hier nog wel dat ene sliertjes ding Tong uitsteken,,
maar dat trok die dr iedere x af Knipoog en dn kenne we gaan zoeken in dat GROTE... land Tong uitsteken... haha
en zo'n kap krijgt hij volgens mij niet zo makkelijk af Tong uitsteken

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 23:14

ikenindi schreef:
ik heb dit jaar voor het eerst een deken om, maar dat is tegen de eczeem. anders zou ik het niet doen, een deken...

Anouar heeft geen exceem, maar zonder goede vliegendeken is het hier niet te doen door die rot dazen. Je kan zelfs niet rijden zonder vliegendeken met hals.

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 11:35

Wel een vliegenmasker, de deken gaat alleen op als de vliegen dit jaar echt heel erg zijn. Lachen
Ik was vorig jaar op de veluwe met mencis op vakantie en daar moest ik de hele tijd een deken op en het masker op. Jeetje wat een vliegen daar zeg.. Nagelbijten / Gniffelen