Hunter wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mylo

Hunter wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 16:21

Wie is er wel eens naar een hunter wedstrijd geweest of heeft er aan mee gedaan?
Wat vond je er van hoe heb je het ervaren?
Ik heb wel het eea gevonden op de site van jumping etten leur
maar alle info is welkom!

Kylan

Re: Hunter wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 17:26

Volgens mij bestaat Hunter niet op basissport niveau in Nederland. Erg jammer, het lijkt me best leuk...

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 20:19

iemand enig idee of er een amerikaanse site is? ik kan niets vinden... volgens mij is hunter niet in europa maar alleen in amrika... ik zoek info over hoe het paard er uit moet zien hoeveel vlechtjes wat voor vlechtjes etc..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:11

Schoentje weet daar wel het een en ander van, weet niet of ze nog op bokt komt, maar anders kun je haar even mailen.

Ik heb de rubriek een keer bekeken in Etten-Leur. wel leuk om te zien, is toch wel een ander slag paard dan het springpaard dat je meestal ziet lopen op concours.

Heb je wilde plannen Mylo?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:13

Er is één hunterrubriek in Nederland, dat stond afgelopen week in de Inde Strengen. Ik heb hem nu niet bij, als ik vanavond thuis ben kan ik wel even voor je kijken.

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:03

Ik heb toen een tijdje zon huntertje gereden was GEWELDIG! Het lijkt mij wel onwijs leuk die wedstrijden. Er is in Etten leur inderdaad een wedstrijd voor Hunters weet alleen niet meer wanneer.

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 15:11

Hey! bedankt voor de info! ik heb me idd ingeschreven voor de hunterwedtrijd nav het artikel in de strengen!
Ik zoek dus de eisen van bijv hoeveel vlechten je moet hebben enzo! Heel spannend want ik heb nog nooit eerder gedaan! Dus tips en advies is zeker welkom!
ps de hunter wedsrijd staat voor 31 mei op het programma!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:05

Ik ben er dit jaar niet bij in Etten-Leur, zit midden in mijn co-schap chirurgie dan. Wel jammer, is een mooi concours!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 06:33

Mijn manege organiseert regelmatig hunter jumper shows. Ik heb dit weekend voor het eerst zelfs mee gereden; in de hunter ring, en in de jumper ring. Haha! Was echt heel leuk!

Vlechten hoeft bij ons niet, maar het zijn schooling shows (niet onderling, maar ook niet officieel zeg maar) dus ik weet niet of dat bij officiele wedstrijden wel moet. Verward Baard, oren, vetlokken en het deel van de manen waar het kopstuk gaat moeten geschoren worden en het paard geen hulpteugels of beenbescherming om in de bak. Je hebt ook een wit zadelvormig chabrak nodig en een hunter rijjas.

Bij hunter shows is het echt heel erg belangrijk voor welke rubrieken je inschrijft. Bij sommige letten ze (bijna) alleen op het paard, bij andere alleen op de ruiter, of op allebei. Welke voor jou geschikt zijn kan je zelf denk ik het beste inschatten.

Hier kan je de USEF regels nalezen.

Have fun! Haha!

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 08:35

Hey super!! Bedankt!!
Ik kan me maar voor 1 rubriek inschrijven... dus geen idee welke rubriek dat is.... er staat in het vraag programma dat de hindernissen niet hoger zijn dan 1 meter en dat je idd geen hulp teugels mag gebruiken. Maar nu vertelde dus iemand over die velchten dat dat er ook een bepaald aantal moeten zijn ( redelijk veel en kleintjes geloof ik ... ) nou ja ik ga verder zoeken en als je nog meer info hebt dan hou ik me aanbevolen!!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:05

Zoek schoentje even op via bokt en stuur haar een mail, dan weet je het direct.

Of je belt even met een van de grotere stallen die ook wat paarden mee hebben lopen, die weten zulke dingen vaak ook wel Ja

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 09:51

heb schoentje gepbt maar die geeft geen reactie...
en ik zou niet weten welke grote stal ik zou moeten bellen.... dus als je een naam weet...

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:31

Volgens mij staat er ook nog wat info en een filmpje in de wikipedia en misschien ook in de wiki op bokt?

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 16:20

ik denk dat ik blond ben want ik snap niet wat je bedoeld.... Blond

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:13

Daar had ik een tijd terug een leuk artikel over huntersport gevonden, maar ik ben het helaas kwijt. De link naar een voorbeeldfilmpje van een nette hunterproef staat nog wel in mn favorieten: http://www.youtube.com/watch?v=1XsUr7jM8WU