probleem trailer 'lossen'

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

probleem trailer 'lossen'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 14:49

Mijn paard loopt zo braaf de trailer op. Met een lang touwtje niks aan de hand. Staat super brafa op de trailer. Maar dan moet ze er natuurlijk ook af en daar gaat het fout. Ze vind het doodeng om achteruit naar beneden te moeten lopen.

Dus het eerste wat ik dacht was dus een trailer met voorlader. Maar die zijn gelijk een stuk zwaarder waar door onze auto het niet meer kan trekken.
Toen dacht ik aan geen laadklep dus die open slaande deuren met een lage overstap. Maar ik ben dan bang dat ze zo schrikt als ze achteruit stapt dat daar weer ongelukken mee gebeuren.

Dus ik zit nu sterk aan te denken om d'r weg te brengen naar mensen die hier ervaring in hebben.
Maar wie doen het? Komen ze ook aan huis? Op wat voor manier doen ze het?

Of hebben jullie nog meer/betere tips?

Angela

Re: probleem trailer 'lossen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:57

Ga het je paard aanleren om stapje voor stapje op, maar ook van de trailer af te gaan. Vraag je paard op de klep, en laat het een pas terug zetten. Gaat dat goed, uitgebreid belonen en nog een pasje terug vragen. Zo ga je ook pas voor pas de trailer in, en vaak tussendoor een pasje terug vragen. Vooral veel belonen tussendoor. Als je paard helemaal rustig de trailer op loopt, en op iedere plek rustig een pasje terug kan doen, dan stoppen (dus niet helemaal vast zetten met de stang erachter). Als het veel problemen geeft, stop dan bijvoorbeeld als je paard een rustige pas achterwaarts kan doen als het half op de trailer staat, of zelfs als het maar net op de klep staat.

De keer ernaar doe je hetzelfde, maar dan iets sneller. Als dat goed gaat ook een keer de stang erachter. Zo bouw je het op naar eerst een klein stukje rijden en dan weer rustig eraf (en daarna er weer op, en er weer af!) totdat je paard helemaal rustig de trailer af kan komen.

Succes!