Petrie Perfects laten oprekken/rits in laten zetten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_karin_

Petrie Perfects laten oprekken/rits in laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 12:08

Hallo allemaal,
Toen ik op 28 mei 2006 trotse bezitter werd van mijn eerste paar leren paardrijlaarzen heb ik neit echt slim gehandeld. Het geval is dat mijn kuiten wat dikker geworden zijn. Ik kom nog wel goed in mijn laarzen, maar ik krijg heel snel kramp in mijn kuit en deze blijft ook de komende uren. Graag zou ik horen of je de Petrie Perfect rijlaarzen kunt laten oprekken en of jullie hier ook ervaringen mee hebben. (Een prijs zou ook handig zijn) Ook schijnt de schacht iets groter te worden als je er een rits in laat zetten, misschien hier ervaringen mee? Alle ervaringen zijn welkom!

Karin

Hilde_

Re: Petrie Perfects laten oprekken/rits in laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 19:35

Ik heb in mijn vorige leren rijlaarzen een rits laten zetten. Hierdoor werden ze geloof ik wel iets wijder ja Ja

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:43

Oprekken is niet aan te raden. Je laarzen hebben namelijk een coating die niet blij wordt van oprekken (kans op scheurtjes). Ik heb de mijne ook laten oprekken, maar dat bleek toch niet voldoende. Ook geen schade gelukkig. Heb er toen elastieken spies in laten zetten. Daarna zaten ze super.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:18

Mijn laarzen waren een stuk ruimer na het oprekken, en ik had ook geen schade aan mijn laarzen. Helaas zijn ze nu weer ingekrompen, weer in het oude model. Vandaar dat ik er een rits in ga laten zetten.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:22

Ik heb vorige week mijn laarzen weggebracht naar Hippodam en nu worden er ritsen ingezet, normaal snijden ze dan iets weg van het leer zodat de laarzen niet breder worden maar ik heb gevraagd dat niet te doen, dit scheelt nl 2 cm ruimte, dat is voor mij genoeg om ze we lekker aan te kunnen doen, volgende week kan ik ze weer ophalen, reparaie word door een extern bedrijf gedaan, ik heb het resultaat bij anderen gezien en die zijn zeer tevreden.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 13:20

Bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik er nu het beste een rits in kan laten zetten. Oprekken leek mij sowieso al niet erg bevorderlijk voor het uiterlijk van min laarzen. Bloos

@sjorsie, goed dat je dat even zegt! Dan meld ik dat er sowieso even bij.

Ik ben eigenlijk van plan ze naar de schoenmaker te brengen.. iemand die me daar wat over kan vertellen qua ervaringen? Lachen

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 16:39

Als je een goede schoenmaker hebt, met ervaring qua leren paardrijdlaarzen dan moet het wel goedkomen. Bij een vaag klein zaakje zou ik het persoonlijk niet aandurven, toch laarzen van 200+