Nou ja zeg ...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Nou ja zeg ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 15:58

Het was gisteren al maar ik zit nu pas achter de pc en moet het gewoon nog even kwijt.

Gister concour gehad met een jongs beestje, hij was voor de 5e keer mee en we startte B.
Hij liep het proefje echt super lekker, goed op de hulpen, mooi voor het been maat niet te haastig, en nou ja het ging gewoon lekker. Voor mijn gevoel was dit het fijnste proefje vergeleken met de voorafgaande wedstrijden. Iedereen die had staan kijken zei ook dat hij super liep.
We hadden dus eigenlijk wel een winstpuntje verwacht en toen we na het uitstappen/in trailer zetten gingen kijken bleken we 173 punten te hebben Nagelbijten / Gniffelen
Het stomme was dat ik op dat moment 1e stond!!! Met die 173 punten ja! Scheve mond mensen onder mij hadden 168, 152, 149 en 143 en zelfs 1 met 130 punten waarvan ik het proefje had gezien en dat zag er op 3 bokken na en een beetje kijkerig toch echt niet heel verkeerd uit.

Ik moest nog werken( nachtdienst) en er moesten nog 22 mensen starten dus ik ben niet blijven wachten op prijsuitreiking!
De uitslag staat nog niet op de site en ik ga zo naar stal waar ik vast wel een stalgenoot tref die mij kan vertellen waar in de lijst geeindig ben.

Ze ( de jury) sprak zich ook tegen op mijn protocol want ze had als commentaar dat de voltes iets ronden moeten maar ik heb er wel een 7 voor.
Verder staat er, paard loopt op rechterhand onregelmatig, dit uit zich vooral in de middendraaf maar vervolgens heb ik wel 2x een 8 voor de middendraf Nors opkijken
Ik heb nog aan verschillende mensen die mijn proefje gezien hadden gevraagd of ze vonden dat het paard onregelmatig liep maar niemand heeft hem onregelmatig zien lopen!

Tjah.... wat moet je met zo'n jury??? Whoosh!

aerdenhout1

Re: Nou ja zeg ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 17:13

Welkom in het wereldje dat dressuurwedstrijden heet.
Het is een jury sport en als je je na 5 wedstrijden al zo druk maakt omdat je een winstpunt had verwacht, staat je nog wat te wachten! Nog beter gaan gaan rijden zodat de jury niet meer om je heen kan. Ben je het ECHT niet met de uitslag eens, dan moet je na de laatste start naar de desbetreffende jury gaan en vragen waarom je geen winstpunt had.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 17:20

tjah... dat gebeurt nu eenmaal. heb ik ook een keer gehad, ik was derde met 179 punten in de B, terwijl ik de dag ervoor een veel slechtere proef reed met 193 punten.
Dus al die mensen onder mij die 2de dag hadden helemaal fijne punten terwijl ze niet eens over het algemeen genomen slecht reden ofzo.
boeien, even frustratie om die ene punt ( ik HAAT 179 punten Knipoog ) maar weer lekker verder, want zo vaak krijg je niet net die ene jury. Zolang je er zelf tevreden over bent is het goed

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 17:53

Nou moet zeggen dat deze jury me wel heel streng lijkt als ik die 143,149 en 130 hoor. Bloos!

Ben benieuwd wat die andere 20 ruiters hadden Nagelbijten / Gniffelen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:00

Daarom is het jurysport he.. Ach ja, volgende keer beter zeg ik altijd maar. Lachen

sibond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:18

verhaal komt me zoo bekend voor .. mn zusje was vandaag ook heel boos omdat ze bij een jury 209 punten had en bij een andere 181.. ze vond dat verschil niet kunnen..maja jurysport he Knipoog

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:07

Misschien denkt de jury dat ie nog in de oude puntenregeling zit ofzo?! Heb ook zo vaak onterechte beoordeling gehad. De ene keer veel te veel en de andere keer denk je; wat heb ik in hemelsnaam fout gedaan?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:23

Webje schreef:
verhaal komt me zoo bekend voor .. mn zusje was vandaag ook heel boos omdat ze bij een jury 209 punten had en bij een andere 181.. ze vond dat verschil niet kunnen..maja jurysport he Knipoog

Op het NK waren ook zulke verschillen. Er was een jongen die bij de drie verschillende juryleden op de 24e, de 7e en de 1e plaats stond. En het ging om hetzelfde proefje!

Dat zegt wel iets. Het blijft inderdaad een jurysport, maar dit soort verschillen moeten niet kunnen. Dat is gewoon schandalig.

Allemaal op 1 lijn kan niet, maar een duidelijke rode draad kan wel. En die ontbreekt op zo'n moment als je het mij vraagt.

Laatst had ik ook minder punten dan verwacht. Dat kan gebeuren. Maar als je vriend en een kennis het ook nog overkomt, dan ga je er wel over nadenken. En dan ook nog het nieuws van de juryleden op het NK..

Ze zouden er eens onderzoek naar moeten doen. En dan zonder dat die juryleden daarvan op de hoogte zijn. Anders krijg je geen realistisch beeld.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:31

Wat irritant zeg! Begrijpelijk dat steeds meer mensen kiezen voor springen.. Je kunt er helaas niks aan doen, behalve accepteren. Hopelijk heb je de volgende keer wel een goed jurylid die je beoordeelt naar wat jij en je paard waard zijn!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:06

Zolang je voor jezelf een goed gevoel hebt, heb je voor jezelf een winstpunt gereden.
Als de jury het daar niet mee eens is, dan toch lekker niet. Dan ziet de volgende jury het misschien wel.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:14

MissEvil: dat is dan inderdaad de beste gedachte die je aan kunt nemen Lachen

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:20

Er worden in iedere kantine urenlange discussies aan besteed: de jury Haha!

we zouden ook kunnen gaan werken met kleurenstickers om zo de onderlinge verschillen per juryblik
kenbaar te maken:

een rode sticker voor 'de kop-erop-jury'
een gele sticker voor 'de ik-hou-van-op-de-letter-jury'
een blauwe sticker voor 'de ik-hou-van-mooie-paarden-jury'
een bruine sticker voor 'de ik-heb-een-zwak-voor-Haflingers (etc)-jury'
een witte sticker voor 'de ik-ben-gek-van-een-wapperend-voorbeen-jury'
een paarse sticker voor 'de-hé-die-ken-ik-jury'

een groene sticker voor 'de lekker-los-door-het-lijf-en-ontspannen-jury'
De laatste lijkt mij de beste, maar kom ik helaas veel te weinig tegen Ach gut

Het werken met stickers heeft als voordeel, dat de voorkeur van de jury bekend is en de jurering dus 'duidelijk' is!

of inderdaad maar gewoon gaan springen Pling

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:23

Soms krijg je een winstpunt terwijl je die eigenlijk niet verdiend en soms krijg je geen winstpunt terwijl je die wel verdiend. Het is heel vervelend, maar ja, dat is de jurysport. Ik denk dat iedereen hier wel eens van baalt.

Maar af en toe is het wel behoorlijk vervelend. Zeker als er zo'n enorm verschil in punten zit bij iedereen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:24

Ik ben voor die stickers Clown

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:25

Ja of als er 'vreemd' commentaar op je protocol staat.. dingen die elkaar tegenspreken bijvoorbeeld. Heel irritant!

@Leonora: dat is een goede Haha! *LOL*

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:27

MissEvil schreef:
Zolang je voor jezelf een goed gevoel hebt, heb je voor jezelf een winstpunt gereden.
Als de jury het daar niet mee eens is, dan toch lekker niet. Dan ziet de volgende jury het misschien wel.

absoluut!!!
guts heb de afgelopen 2 wedstrijden ook winst gereden,
afgelopen zondag 173 en 166...ook met een jong diertje..
en dat terwijl ik zelf ook met een goed gevoel de ring uit kwam..
staan ook dingen op mijn protocol waar ik me niet in kan vinden,
goed de jury bekijkt het en ik niet.
heel erg jammer dan..volgende keer proberen we het gewoon weer.
zie het ook als een ervanring, voor het paard, zeker met een jong paard.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 18:51

Ach ja, zo gaat dat... maar echt, de wereld is niet vergaan en jij en je paard zijn nog een ervaring rijker ook Haha!

loveballa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 18:57

wat erg voor je.
maar ruiters zoals IK hebben daar natuurlijk geen last van, want wij hebben hier alleen de beste paarden

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:06

ooo moet je de beste paarden onder je kont hebben, om mooie punten te kunnen rijden...nu weet ik wat ik fout doe

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:11

Ik ben ook voor de stickers!! Haha!

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 19:19

loveballa schreef:
wat erg voor je.
maar ruiters zoals IK hebben daar natuurlijk geen last van, want wij hebben hier alleen de beste paarden

Zeg... schijt je ook al goudklompjes? Of valt dat nog mee??? Rolleyes

Clown

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:20

ROFL ROFL ROFL

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:21

*LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:22

Hahahaha dat profiel alleen al Clown
Penny of SA?

loveballa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:24

Uthrick schreef:
loveballa schreef:
wat erg voor je.

Zeg... schijt je ook al goudklompjes? Of valt dat nog mee??? Rolleyes

Clown

ff kijken,, onee ik heb het te druk met paarden trainen