paard gekocht bij handelaar(wel goed gegaan)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

gertje1

paard gekocht bij handelaar(wel goed gegaan)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 09:47

ik las onder mijn eenonderwerp over opgelicht

nu wil ik even mijn verhaal kwijt
ik had zelf een arabier van 7 jaar
het probleem met mijn arabier was dat zij 1,43 is en heel pittig was
voor mij was dit echt geen probleem maar ik heb 3 dochters die het ook leuk vinden om te rijden
aangezien wij alleen zomers over een wei beschrikken waar mijn dochters in kunnen rijden
kunnen ze de hele herfst en winter er niets mee doen ik zelf reed haar 3 keer in de week
maar aangezien ik een nagelstudio heb en veel werk had ik er gewoon niet veel tijd voor

ik ben naar jansen van de hout gegaan in eindhoven
heb daar een pony gekocht die echt leuk was voor mijn dochters
mocht daar lekker buiten rit maken en mijn dochters zijn de hele dag aan het poetsen en rijden geweesd dit ging allemaal goed
vond de pony wel raar op de achterhand (Maar ja ik had nu eenmaal besloten om mijn schat van een arabier weg te doen en wilde voor mijn dochters direct een andere mee naar huis nemen om de pijn te verzachten )
maar dacht ach ik zie spooken
de pony is gekeurd door de verzekering en wij gingen naar huis
thuis aangekomen vertrouwde ik het niet en ja hoor de pony had spat

Ik heb jansen van de hout gebeld en die zij kom maar een ander uit zoeken of je krijg je geld terug en neem je pony mee totdat je iets bij mij zie staan wat je echt leuk vind

dit hebben wij gedaan ik vond dit echt geweldig hoe hij het afhandelde

Ik weet zelf ook dat paarde handel een snelle handel is er komen pony's en paarden binnen en worden als er intresse voor is direct weer verkocht dus is het mogelijk dat een paard wat mankeerd

mijn pony heb ik toen partuculier willen verkopen en heeft een week bij mensen gestaan om te kijken of ze het wat vonden
nou dat doe ik dus nooit meer wat een gezeik zeg
(komt omdat het wel gaat over mijn schatje ) denken alles beter te weten

na 2 weken ben ik weer gaan kijken bij jansen van der hout en kwam daar mijn kelvin tegen van 2 jaar echt een geweldig veulen met een geweldig karakter mijn dochters konden alles met hem doen en wilde hem graag ik zelf heb altijd paarden ingereden en ik denk als je karakter zo goed is moet dit ook wel goed komen.
Mijn arabier is ook leuk terecht gekomen bij mensen op een manege
ik had de handelaar een brief erbij gegeven dat de nieuwe eigenaar mij moest bellen als ze vragen hadden dat was dus gebeurd en vande week ben ik door een vrouw gebeld die mijn arabier heeft
wij gaan volgen de week kijken hoe het met haar gaat (want het is en blijft mijn schat )
dus wil maar zeggen dat alles goed is gekomen zelfs de reiskosten werden verrekend

Alwiene

Re: paard gekocht bij handelaar(wel goed gegaan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:51

Ik heb over Jansen van der Hout inderdaad meer goede verhalen gehoord. Natuurlijk zijn niet alle handelaren slecht en als een handelaar goed is mag dat zeker ook wel eens gezegd worden Ja

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:59

Nooit van gehoord, waar zit deze man?
Wel super hoor, dat het allemaal zo goed was geregeld. Maar het lijkt uit je verhaal een beetje alsof je nog zoiets hebt van''het is mijn paard'' probeer niet te bezitterig erover te doen, dan kan erg vervelend zjin voor de nieuwe eigenaren Knipoog

gertje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 21:09

Farouche schreef:
Nooit van gehoord, waar zit deze man?
Wel super hoor, dat het allemaal zo goed was geregeld. Maar het lijkt uit je verhaal een beetje alsof je nog zoiets hebt van''het is mijn paard'' probeer niet te bezitterig erover te doen, dan kan erg vervelend zjin voor de nieuwe eigenaren Knipoog

jansen vander hout zit richting eindhoven richting moergestel
kijk even op www.jansenvanderhout.nl

ja wilde eigelijk mijn arabier niet verkopen maar aangezien ik voor de kinderen ook iets wilde en 2 paarden was geen optie vandaar
maar ik ben van de week gebeld door de nieuwe eigenaars en alles was goed en hun dochter gaat haar rijden op een manege
echt blij dat ik kontact heb met die mensen

gertje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 21:10

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 11:27

In Haghorst. De mijnes komt daar ook vandaan en ook goede ervaringen mee hoor. Zou er zo weer gaan kijken..