Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

BrittKitt schreef:Dan denk ik meteen aan pijn of een trauma.. Is er iets gebeurt in zn nabije omgeving wat impact op m kan hebben gehad?

merrieveulen schreef:de mogelijkheid bestaat dat je vriendin niet voldoende een leiderspositie heeft aangenomen, en dat het paard dominant van aard is. in dat geval is hij bezig het leiderschap over te nemen. grondwerk is dan de boodschap.

Visconti schreef:Trappen doet een paard alleen maar uit verdediging. Een paard dat gericht aanvalt komt van voren. Een paar dat zich verdedigd is ergens bang voor, is er iets raars met hem gebeurd?
Ik denk niet dat dit paard gek is, een paar dat van zichzelf niet helemaal oke is (wat maar zeer zelden voorkomt) zal dit gedrag vanaf het begin vertoont hebben. Het plotseling omslaan van een karakter heeft imo meer met een soort van trauma te maken. Hij is overduidelijk bang, hoe raar dat ook klinkt als hij je probeerd aan te vallen.
Citaat:je eerste stukje is niet helemaal waar. kijk maar naar merries, die draaien zich in één ruk om, om vervolgens met de achterbenen te ranselen. zo is mijn veulen bijna doodgetrapt. ze rende eerst achter hem aan, zette hem in een hoek, draaide om en begon te meppen. puur agressie was het.

Visconti schreef:Citaat:je eerste stukje is niet helemaal waar. kijk maar naar merries, die draaien zich in één ruk om, om vervolgens met de achterbenen te ranselen. zo is mijn veulen bijna doodgetrapt. ze rende eerst achter hem aan, zette hem in een hoek, draaide om en begon te meppen. puur agressie was het.
Ik weet niet wat er daarvoor tussen het veulen en de merrie gebeurd is maar het is een vuistregel dat een paard van voren aanvalt en zich van achter verdedigd. Misschien dacht de merrie wel: "de aanval is de beste verdediging" en ik weet niet wat er daarvoor is gebeurd tussen die twee...