waar hebben ze een groot assortiment leren rijlaarzen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Arienette

waar hebben ze een groot assortiment leren rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 21:28

Ik ben vandaag voor het eerst leren rijlaarzen wezen zoeken. Ik heb een moeilijke maat, korte dikke beentjes, maar bij petrie val ik nog binnen het gewone confectieverhaal. De enige van de 4 winkels waar ze iets in mijn maat hadden was Divoza, die hadden een Petrie Standaard voor +- 300 euro. Dit is geen verkeerde laars en ik kwam er goed in en uit. Maar omdat het mijn eerste leren laars word en ik al 6 jaar met chaps rijd en het een behoorlijke aanschaf is wil ik voor mn gevoel toch nog een ander model/merk kunnen passen voordat ik beslis. Wie weet nog andere winkels met een groot assortiment en in vreemde maten? Ik wil niet meer dan 300 besteden, rundleer, en voor dressuurwedstrijden alleen. Ik neig naar een wat soepeler leer bijvoorbeeld rectilignes die ik heb gezien, maar die schenen niet in confectiematen te bestaan voor mij.

GeJe

Re: waar hebben ze een groot assortiment leren rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 11:34

Het is natuurlijk niet te doen om van alle merken een voorraad neer te leggen zodat je van alles kunt passen, reken maar uit: 15 verschillende standaardmaatcombinaties x 15 verschillende voetmaten x 10 meest gangbare modellen x 4 merken ... pfff.. alleen daar al mee zou ik mijn winkel wel 2 keer kunnen vullen denk ik.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 16:22

Bij van Huet in Bunnik hebben ze heel veel laarzen. Allerlei merken en modellen in allerlei maten. Ik was ook erg tevreden over de service.
www.rijlaarzen.nl Knipoog

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 11:27

Ik begrijp dat het voor een winkel niet te doen is om van allerlei werken alles te hebben, maar divoza had best veel maten op voorraad van petrie, dus ik vroeg me gewoon af of er ook een winkel was die bijvoorbeeld alles van derby heeft.

@Kylan, bedankt voor de tip ik zal ze eens bellen.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 12:48

Ik heb ze op maat laten maken, dan maakt het niet uit wat voor soort kuiten o.i.d je hebt.........
De prijzen beginnen bij 160 euro tot net 200 euro, dus niet teveel, je kunt het beste even op het Lipica topic gaan kijken, staat bij ruiter, daar lees en zie je er genoeg over.
Ik heb trouwens blauwe, ze hebben alle kleuren en modellen die er bestaan.

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 12:51

Ja ik weet dat je bij lipica goedkope laarzen op maat kunt laten maken, maar ik heb over vier weken examen dus daarom kijk ik even niet verder naar maatwerk.

Patriciak44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 12:54

Bij de Hyporama in Rotterdam hebben ze ook een groot assortiment aan leren rijlaarzen.
Is op zich geen superwinkel, maar wel veel keus voor rijlaarzen..

Ik had hetzelfde probleem als jij (korte dikke klapkuitjes) en bij Divoza hadden ze me al weggestuurd want"denk maar niet dat je daar een laars omheen stopt zonder maatwerk" Wel dus, Bij hyporama heb ik nog moeten kiezen tussen verschillende laarzen..

Anita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:07

Horse Plaza in Nieuwegein hebben ze veel verschillende..