Ervaring met Anky dekens: turnout en staldeken ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Prince

Ervaring met Anky dekens: turnout en staldeken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 20:34

Ik zou graag willen weten wat de ervaringen van Bokkers met onderstaande Anky dekens zijn (pasvorm, materiaal, maat etc.):

Anky outdoordeken
Afbeelding

Anky staldeken
Afbeelding

En dan nog een vraagje: ik zit te dubben tussen de staldeken (en dan een 0-grams regendeken erover heen) of dus de outdoordeken. Welke van de twee heeft een betere pasvorm en kun je makkelijk een regendeken over de Anky staldeken heen dragen (steekt hij er bijv dan niet onderuit) ?

En past de maat 1.75 van Anky op een slanke d-pony van 1.475 ?

Marritt

Re: Ervaring met Anky dekens: turnout en staldeken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:10

Ik heb de Anky staldeken voor mijn Fries merrie. Het is echt een hele fijne deken, de pasvorm is echt goed en ook het is het een sterke deken OK dan!
Ik weet niet of je een regendeken erover heen kan doen, nog nooit geprobeerd Knipoog Ik denk dat dat ook verschilt per regendeken.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 23:42

Ik heb de Anky outdoordeken, wel een iets ander model dan jij op de foto hebt staan, maar wel de Turnout.
Hij is wel helemaal waterdicht, maar ik vind de pasvorm niet zo goed. Hij valt vrij ruim waardoor de deken bij mijn paard bij zijn borst niet goed aansluit en het water daar alsnog naar binnen komt. Verder schuift hij ook naar achteren omdat hij aan de voorkant niet goed aansluit.
Misschien had ik hem beter kunnen ruilen voor een maatje kleiner zodat de pasvorm waarschijnlijk wat beter was geweest, maar in eerste instantie leek de deken goed te passen en ik heb altijd die maat. Pas toen hij hem een nacht op had gehad, zag ik dat de deken eigenlijk te groot was. Ik ben dus eigenlijk niet zo blij met de Turnout.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 23:43

ik heb de bovenste deken en vin dhem wel wat klein vallen maar wel fijn Haha!

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 00:38

@ Alja: hij valt dus wat klein uit qua maatvoering ? Zou mij wel goed uitkomen want 1.75 is mn pony eigenlijk net iets te groot Haha!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 00:56

integra123 schreef:
Ik heb de Anky outdoordeken, wel een iets ander model dan jij op de foto hebt staan, maar wel de Turnout.
Hij is wel helemaal waterdicht, maar ik vind de pasvorm niet zo goed. Hij valt vrij ruim waardoor de deken bij mijn paard bij zijn borst niet goed aansluit en het water daar alsnog naar binnen komt. Verder schuift hij ook naar achteren omdat hij aan de voorkant niet goed aansluit.
Misschien had ik hem beter kunnen ruilen voor een maatje kleiner zodat de pasvorm waarschijnlijk wat beter was geweest, maar in eerste instantie leek de deken goed te passen en ik heb altijd die maat. Pas toen hij hem een nacht op had gehad, zag ik dat de deken eigenlijk te groot was. Ik ben dus eigenlijk niet zo blij met de Turnout.

Heb het zelfde met de Anky outdoordeken pas na een nacht op, zag ik dat de deken eigenlijk te groot was...

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 01:00

@Rien: en dat is dezelfde deken als de outdoor deken op de foto ? Dan valt hij bij jou dus wat groot uit ?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 01:01

Prince schreef:
@Rien: en dat is dezelfde deken als de outdoor deken op de foto ? Dan valt hij bij jou dus wat groot uit ?

Ja dat is precies de zelfde deken... valt wat groot uit inderdaad...

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:10

Ik heb de staldeken, voor mijn fjord heb ik maat 1.85..

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:58

ik heb de staldeken, echt een super deken! geen schuurplekken, ademt goed, en een goede pasvorm