Prikpil

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

liezzie

Prikpil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 11:45

Gister ben ik begonnen met de prik pil.
Zijn er meer mensen die dit gebruiken en wat zijn jullie ervaringen?

Phrono

Re: Prikpil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:00

*edit* zie dat het al verplaatst is. Bloos

Maar een vriendin van mij gebruikt de prikpil en die is er wel tevreden over. Een nadeel, lijkt mij, dat je nooit meer ongesteld wordt als ik het goed begrepen heb. Lijkt mij niet erg goed..

Ciara87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:13

ik heb ook de prikpil gehad (voor ongeveer ene jaar of 3) ik ben overstapt op een andere pil (implanon) omdat ik veel last had van gewichtstoename. Over het niet menstrueren, dat verschild ontzettend per persoon er zijn mensen die gaan juist heviger menstrueren maar inderdaad ook mensen die helemaal niet meer/weinig menstrueren of alleen nog tussentijdse bloedingen hebben.

Bij het laaste is het zo dat er weinig tot niets aangemaakt wordt dus hoeft het er ook niet uit, het is niet zo dat er een kurk in gestopt wordt ofzo Tong uitsteken. Volgens mijn arts is dit niet schadelijk en kan je er absoluut niet onvruchtbaar van raken o.i.d. Nadeel van de prikpil is wel dat deze heel lang in je lichaam blijft en het soms wel een paar jaar kan duren voordat het helemaal uit je lichaam is. Dat is ook een van de redenen dat ik ben overgestapt op implanon wanneer deze na 3 jaar "op" is ga je direct weer menstrueren.

er is overigens vast ook nog meer over te vinden op bokt en op internet (loopt er niet al een topic hierover?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 23:06