Ik heb een paard van 4,5 en ik ga in april voor het eerst springlessen (serie van 5) met haar nemen.. Ik heb verder thuis wel een paar keer een sprongetje met d´r gemaakt maar nooit echt hoog en max 4 achter elkaar.
Nu kwam de bodyprotector thuis ter sprake.. en nu vindt mijn stiefvader dat ik er een moet dragen..
Maar er zijn toch wat dingen die mij een beetje tegen houden.. en ik weet het niet zeker of ik er een moet aanschaffen..
Hopelijk kunnen jullie me helpen een keuze te maken..
Mijn argumenten..

- Ik heb een jong paard, ze is braaf maar kan natuurlijk altijd een gekke sprong maken..
- Ik spring maar weinig en zal na die 5 lessen als het goed gaat héél misschien verder gaan (op kring of oefenparcours.. nooit serieus.)
- Bij ons in de regio wordt zeer weinig met een BP gereden, vooral de kleintjes (7 tot 11) dragen d´r een, Ik zal waarschijnlijk een van de enigsten zijn.. (klinkt stom.. maar toch..)
- Als je een goede wilt hebben ben je redelijk wat geld kwijt, het zou zonde zijn als ik hem maar 5x draag..
En wie kan mij eventueel een merk/type aanbevelen?
Ik woon in Friesland we hebben een Divoza en Hypo in de buurt en t´Tweespan (van de frysozadels).