Bodyprotector vraag...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Doen of Niet Doen..?

Zeker Doen!
33 (76%)
Niet Doen..
1 (2%)
Maakt niet uit..
9 (20%)

Totaal aantal stemmen: 43

Stacy S

Bodyprotector vraag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 12:40

Jah ik weet het, het zoveelste topic over de bodyprotector... maar toch..

Ik heb een paard van 4,5 en ik ga in april voor het eerst springlessen (serie van 5) met haar nemen.. Ik heb verder thuis wel een paar keer een sprongetje met d´r gemaakt maar nooit echt hoog en max 4 achter elkaar.

Nu kwam de bodyprotector thuis ter sprake.. en nu vindt mijn stiefvader dat ik er een moet dragen..
Maar er zijn toch wat dingen die mij een beetje tegen houden.. en ik weet het niet zeker of ik er een moet aanschaffen..

Hopelijk kunnen jullie me helpen een keuze te maken..

Mijn argumenten.. Haha!
- Ik heb een jong paard, ze is braaf maar kan natuurlijk altijd een gekke sprong maken..
- Ik spring maar weinig en zal na die 5 lessen als het goed gaat héél misschien verder gaan (op kring of oefenparcours.. nooit serieus.)
- Bij ons in de regio wordt zeer weinig met een BP gereden, vooral de kleintjes (7 tot 11) dragen d´r een, Ik zal waarschijnlijk een van de enigsten zijn.. (klinkt stom.. maar toch..)
- Als je een goede wilt hebben ben je redelijk wat geld kwijt, het zou zonde zijn als ik hem maar 5x draag..

En wie kan mij eventueel een merk/type aanbevelen?
Ik woon in Friesland we hebben een Divoza en Hypo in de buurt en t´Tweespan (van de frysozadels).

scoobydoo

Re: Bodyprotector vraag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 12:49

hoi,
tja je hebt maar een lijf en jij kan daar alleen maar over beslissen en misschien ook jouw ouders.
ik zelf ben een volwassen vrouw en ik rijd altijd met mijn bp op ene zeer zeer brave merrie.
als alles en iedereen op hol slaat dan stapt zij nog lekker gewoon rustig door zonder op of om te kijken.
'waarom draag i ker dan 1 zou je denken.
nou ik ben een paar jaar geleden op een buitenrit zeer hard gevallen op een huurpon.
alles ging goed tot de galop.
toen lag ik er ook gelijk af en dat tot 2 keer toe.
ik kon niet meer lopen alles deed ook zeer enz enz.
aangezien ik mijn werk,mijn man,honden en katten en 3 paarden heb vind ik wel dat ik wel moet weten waar ik mee bezig ben.
en aangezien ik wel een stuk voorzichtiger ben geworden door die valpartij rijd ik nu uit voorzorg met een bp.
ik voel me er zelf zekerder door en dat geef ik dan ook weer door aan het paard.
ik ben de enige hier die een bp draagt niemand rijd met die dingen hier.
een paard en zeker een jong paard kan erg heet worden van een aantal sprongen achter elkaar zeker ook als het op vreemd terrein is.
maar goed ik ken jou paard niet maar ook het coolste paard kan schrikken,heet worden of verkeerd uitkomen bij de hindernis en dan kan jij er ook volledig in vliegen.
dus ja of ik je kan helpen weet ik niet maar het zijn argumenten
iedereen moet het voor zich weten maar misschien asl je twijfelt is het toch ene keer aan te raden.
ik heb hem bij divoza gekocht en heb nu een kieffer.
die zijn als beste getest en ik vind hem ook echt superfijn wat ik eerst absoluut niet verwacht had.
dit is wel mijn derde die andere vond ik minder fijn of was niet de juiste maat want dat laatste is wel super belangrijk

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:14

Ik draag bij springen een bodyprotector, omdat het moet van m'n ouders. Ja Het is heus niet stom, bij ons draagt bijna iedereen er een bij het springen.
En qua geld.. Tsja, ze kosten wat geld, maar veiligheid gaat voor neem ik aan. Lachen

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:18

je moet eens naar mij topic kijken over de bodyprotector ..
heb ik maandag geplaats ..
en je moet gewoon zo als mij doen ..
even van je paard afvallen dan betalen je ouders hem hahaha Haha!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:19

doom schreef:

dat van mij was trouwens niet express maar kwam wel mooi van pas haha !

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 15:54

doom schreef:
doom schreef:

dat van mij was trouwens niet express maar kwam wel mooi van pas haha !

Haha! nou gelukkig willen m´n ouders hem ook betalen! Ze hebben er een dag over nagedacht en moesten er natuurlijk niet aan denken wat er zou gebeuren áls ik er een keer raar af zou vallen..
Ik ben 21 maar ze zouden het fijn vinden als `ik nog wat langer mee ging` Knipoog

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:50

Ik heb ook een jong paard dat nog maar pas zadelmak is en ik rij ook met een bodyprotector.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:55

Ik heb er eentje van www.canter-equipment.nl de Air-o-wear Woman, die kun je bestellen in je favoriete kleuren............ ik heb hem dus b.v. in lila/paars. En zonder meerkosten extra lang, extra kort e.d. Zitten prima, eerst even strak als je hem aantrekt maar door je lichaamstemperatuur merk je na een kwartier eigenlijk niet meer dat je hem om hebt. Ik ga de weg niet meer uit zonder......................
Nadeel: warm in de zomer. Boos! Haha! Haha!
Voordeel: heerlijk warm in de winter Haha!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 22:08

Ik draag alleen een BP als ik ga crossen. Ik heb altijd het idee dat ik er veel eerder af donder als ik hem aan heb Bloos
BP's zijn behoorlijk stijf, als je een keer uit balans raakt kan je dat wat moeilijker corrigeren.
Maar aan de andere kant, àls je valt, val je niet hard *LOL*

Heb je zelf al meer ervaring met springen? Zit je stevig als het een keer bijna misgaat? Dat speelt allemaal ook mee...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 01:00

Ik heb 2 jaar geleden mogen ervaren dat het geen overbodige luxe is. Het had me wel 14 dagen ziekenhuis kunnen besparen als ik er 1 gedragen had Haha!

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 23:55

ik draag het niet, zou het met springen wel doen, maar ik ga het ook niet doen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 00:15

HAR --> RUI.

my_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 17:00

Ik draag er zelf geen, maar gewoon doen waar je je zelf fijn bij voelt!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:34

Ik draag mijn BP niet zo vaak, maar ik zou hem gewoon dragen hoor als je er eentje gaat aanschaffen Ja
Ik denk dat ik hem dit jaar ook vaker aan ga doen, voelt toch veiliger Lachen

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 23:23

Ik draag mijn bodyprotector als ik ga springen en als ik een buitenrit maak. Ik vind het een veilig gevoel!

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 18:29

Doen, altijd het zekere voor het onzekere nemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:41

Ik ga er volgende week een kopen aangezien ik vaak jong grut rij lijkt het me toch veiliger Knipoog

Maar waarom zou je het te duur vinden? Ik zou liever even wat geld uit geven dan een week in het ziekenhuis liggen oid.

Iwannaknow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 18:49

Stacy S schreef:
Jah ik weet het, het zoveelste topic over de bodyprotector... maar toch..

Ik heb een paard van 4,5 en ik ga in april voor het eerst springlessen (serie van 5) met haar nemen.. Ik heb verder thuis wel een paar keer een sprongetje met d´r gemaakt maar nooit echt hoog en max 4 achter elkaar.

Nu kwam de bodyprotector thuis ter sprake.. en nu vindt mijn stiefvader dat ik er een moet dragen..
Maar er zijn toch wat dingen die mij een beetje tegen houden.. en ik weet het niet zeker of ik er een moet aanschaffen..

Hopelijk kunnen jullie me helpen een keuze te maken..

Mijn argumenten.. Haha!
- Ik heb een jong paard, ze is braaf maar kan natuurlijk altijd een gekke sprong maken..
- Ik spring maar weinig en zal na die 5 lessen als het goed gaat héél misschien verder gaan (op kring of oefenparcours.. nooit serieus.)
- Bij ons in de regio wordt zeer weinig met een BP gereden, vooral de kleintjes (7 tot 11) dragen d´r een, Ik zal waarschijnlijk een van de enigsten zijn.. (klinkt stom.. maar toch..)
- Als je een goede wilt hebben ben je redelijk wat geld kwijt, het zou zonde zijn als ik hem maar 5x draag..

En wie kan mij eventueel een merk/type aanbevelen?
Ik woon in Friesland we hebben een Divoza en Hypo in de buurt en t´Tweespan (van de frysozadels).

Haha! Ik heb er zelf een gekocht bij www.horseyshopping.nl en het is een hele fijne en gaat naar je lichaam staan door je temperatuur, ventileert fijn en ik merk het niet eens meer als ik hem draag. Het is een Adrenalin (Rodney Powell) en als je er uit bent gegroeid (kids) krijgt kan je hem daar weer inruilen voor een grotere maat, nou dan valt de prijs ook wel weer mee!!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 19:28

Moet je kijken wat 14 dagen ziekenhuis kost, is nog altijd meer dan de aanschaf van een BP Knipoog

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 19:36

Ik lig sinds dinsdag met een gebroken ruggewervel thuis en denk er nu zeker aan om er een aan te schaffen!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 19:38

Iwannaknow: Jij bent wel reclame aan het maken niet voor die zaak Rolleyes

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 19:39

vallie schreef:
Ik lig sinds dinsdag met een gebroken ruggewervel thuis en denk er nu zeker aan om er een aan te schaffen!

Hoe is dit gebeurd? Ach gut
Dan ben je voorlopig ook wel even uit de running of niet?

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:15

ik had een vrolijke man onder me die een rare bok gaf en plof ik lag eraf. Moet nu 6 weken een korset om en dan kijken hoe het gaat

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 14:52

vallie schreef:
ik had een vrolijke man onder me die een rare bok gaf en plof ik lag eraf. Moet nu 6 weken een korset om en dan kijken hoe het gaat

oeh jeetje!!

Ik heb er inmiddels 1tje gekocht en hij zit heerlijk, hij is van Imperial Riding. Tijdens het rijden merk ik helemaal niet dat ik hem aan heb.. ik kan alleen niet zo goed m'n armen omhoog krijgen Clown das een beetje lastig met het hoofdstel indoen en met opstijgen.. Haha! Maar verder ben ik super tevreden!

lisa_jpeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 14:55

jij moet het beslissen (met je ouders etc) maar ik zou het verstandig vinden om het wel te doen, je hebt er helemaal geen last van