Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Krijg ik echter zulke slechte ervaringen te horen, dan bespaar ik mezelf de moeite om erheen te gaan

Tallie_Ho schreef:Punt is echter dat ik zelf in de hoekse waard woon ( 25 km onder r'dam ) en deze meneer in Groningen woontKrijg ik echter zulke slechte ervaringen te horen, dan bespaar ik mezelf de moeite om erheen te gaan
ikke schreef:Waarom zou je in hemelsnaam zo'n ding aan de andere kant van het land gaan kopen. Wat je van ver haalt is lekker?
Ik ben er vrij zeker van dat je dichter bij huis kwalitatief gelijke trailers voor vergelijkbare prijzen kunt vinden. En als je dan per se niet naast de deur wilt kopen, kom dan naar Ederveen, bij Veldjesgraaf vind je ook allerlei trailers voor allerlei prijzen, maar altijd producten naar waarde. Scheelt je zeker 400km rijden.............
Komt hier iemand posten die komt vertellen dat het zware bagger is, dan gaan we gewoon verder kijken
Tallie_Ho schreef:Paps heeft een leaseauto, dus de kosten vallen mee..
Wie weet is het de aankoop van de eeuw, misschien ook niet, maar ik wil gewoon weten of er mensen zijn met ervaringenKomt hier iemand posten die komt vertellen dat het zware bagger is, dan gaan we gewoon verder kijken
ikke schreef:Tallie_Ho schreef:Paps heeft een leaseauto, dus de kosten vallen mee..
Wie weet is het de aankoop van de eeuw, misschien ook niet, maar ik wil gewoon weten of er mensen zijn met ervaringenKomt hier iemand posten die komt vertellen dat het zware bagger is, dan gaan we gewoon verder kijken
Proest, wat een dooddoener. ik heb 10 jaar lease-auto gereden en die bak was ZEKER NIET gratis! En ik betaalde maar 20% bijtelling en zat in het laagste belastingtarief. Kostte me 2500 gulden per jaar!Dus wat Jan schrijft is maar matig betrouwbaar en wat hier geschrijven wordt is de (heilige) waarheid? Ik zou me van het technisch inzicht van de gemiddelde bokker niet al te veel voorstellen.
Op een koop-van-de-eeuw zou ik zo-wie-zo niet rekenen. Ik weet vrij goed hoeveel tijd en geld het kost om een trailer opnieuw op te bouwen. Dat kunnen nooit koopjes zijn; hooguit zeer goede oudere trailers, goed voor jarenlang reisplezier. Of hij levert braswerk en dan wl je dat ding niet eens leeg achter je auto.........
ikke schreef:Tallie_Ho schreef:Paps heeft een leaseauto, dus de kosten vallen mee..
Proest, wat een dooddoener. ik heb 10 jaar lease-auto gereden en die bak was ZEKER NIET gratis! En ik betaalde maar 20% bijtelling en zat in het laagste belastingtarief. Kostte me 2500 gulden per jaar!
Dus wat Jan schrijft is maar matig betrouwbaar en wat hier geschrijven wordt is de (heilige) waarheid? Ik zou me van het technisch inzicht van de gemiddelde bokker niet al te veel voorstellen.
Op een koop-van-de-eeuw zou ik zo-wie-zo niet rekenen. Ik weet vrij goed hoeveel tijd en geld het kost om een trailer opnieuw op te bouwen. Dat kunnen nooit koopjes zijn; hooguit zeer goede oudere trailers, goed voor jarenlang reisplezier. Of hij levert braswerk en dan wl je dat ding niet eens leeg achter je auto.........
finn2003 schreef:Word ook niet gesteld dat het gratis is, maar wel dat de kosten meevallen. Maar ik weet niet wat jij duur vind, maar als jij een nieuwe auto kunt rijden voor 2500 gulden per jaar vind ik het netjes.
Als ik reken dat een btje diesel auto al een 100euro per mnd kost aan wegenbelasting dan is 2500 gulden echt niks.
finn2003 schreef:Tja en misschien is een trailer van ver wel een goede koop en die toevallig dichtbij staat 3x niks. Voor de zekerheid gewoon de trailer laten checken bij een goed bedrijf en iemand meenemen die er verstand van heeft. heeft de beste man ook iets van een site oid, zevenhuizen is nl niet zo heel ver weg voor mij
ikke schreef:finn2003 schreef:Word ook niet gesteld dat het gratis is, maar wel dat de kosten meevallen. Maar ik weet niet wat jij duur vind, maar als jij een nieuwe auto kunt rijden voor 2500 gulden per jaar vind ik het netjes.
Als ik reken dat een btje diesel auto al een 100euro per mnd kost aan wegenbelasting dan is 2500 gulden echt niks.
Als ik privé mijn auto rijdt, dan bepaal ik om te beginnen zelf welk merk, type, bouwjaar, uitvoering en versie ik rijdt en daarnaast zal mijn baas dokken voor reiskosten, anders zoekt ie maar een andere gek. Daarmee brengt mijn auto 2500 - 3000 gulden (omgerekend) per jaar binnen en geloof me, daar kan ik heel aardig auto van rijden. Maar dit geheel terzijde.finn2003 schreef:Tja en misschien is een trailer van ver wel een goede koop en die toevallig dichtbij staat 3x niks. Voor de zekerheid gewoon de trailer laten checken bij een goed bedrijf en iemand meenemen die er verstand van heeft. heeft de beste man ook iets van een site oid, zevenhuizen is nl niet zo heel ver weg voor mij
Even zoeken op marktplaats, er staan een viertal trailers van hem aangeboden. Op de foto ziet het er netjes uit. Als de rest net zo is, dan zouden het best wel eens redelijke trailers voor een nette prijs kunnen zijn. Ga eens kijken, zou ik zeggen.
Ik vroeg niet om een preek over waarom ik hem van ver ga halen, of wat de kosten van mijn vader zijn leaseauto zijn 
finn2003 schreef:En de trailers zien er idd netjes uit, goed laten keuren eventueel en het is netjes qua prijs. Gewoon een gokje wagen en ff die kant oprijden zou ik zeggen
Elegance schreef:Wees erg voorzichtig met trailers waar nieuwe bodem in is gelegd.. Klinkt goed, maar vaak wordt een nieuwe bodem bovenop de oude (rotte) bodem gelegd. Leg maar eens een rotte appel bij een paar "gezonde" appels.... Dus binnen een paar jaar ben je weer aan een nieuwe bodem toe.
Zal er ook even onder kijken, als de onderkant er raar uitziet dan is dat ook een reden tot laten staan. Valina schreef:Tallie-Ho, check ook even of de onderkant behandeld is.
Met tectiel bijv.

Dat ding gaan we nog net niet binnenstebuiten keren, haha