Rotte trailer??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

michelle_v_h

Rotte trailer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 15:30

hallo

ik heb een vraag een paar weken geleden kwamen we erachter dat onze polyester trailer al aan het rotten was de laadklep was op plaatsen al zacht. wij schrokken ons heel erg en wisten niet wat we hier mee moesten doen want de trailer staat altijd binnen en we maken hem na gebruik altijd schoon. toen we verder gingen voelen bleken ook de zijkanten al een gedeelte zacht te zijn. het hout binnen in was al weg aan het rotten en kon niet meer vervangen worden. we waren ten einde raad totdat mijn vader een soort hard kunstof had gevonden dat weer bestendig was en je kon het ook heel makkelijk bewerken dus we hebben de zijkanten eruit gezaagd en de laadklep ook eruit en er dit kunstof in gezet en het werkt prima het rot niet meer en het ziet ook nog eens veel mooier uit. nu wilde ik vragen of er misschien meer mensen zijn die met het probleem zitten van een rotte trailer??
Laatst bijgewerkt door Sim op 22-03-07 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Caps Lock in titel uitgezet.

XxSultanxX

Re: ROTTE TRAILER??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:33

wij zelf hebbe geen verotte trailer , dus geen ervaring mee.
een vriendin van me haar pony is een x door de bodem van de trailer gezakt met zijn been..

hoe lang had je die trailer al dan?

michelle_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 15:34

de trailer is van 1997

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:35

Jeetje, nou als ik jou was zou ik gewoon terug gaan naar de winkel of waar je hem ook hebt gekocht. Straks gebeurt er iets ergs en dat zou nou niet zo leuk zijn.

Groetjes.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:35

wat raar dat ie is gaan rotten terwijl die binnen staat en je hem altijd schoon maakt...

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:38

Heb je hem van iemand over gekocht?

michelle_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 15:39

we zijn ermee terug gegaan maar hij wist ook geen oplossing en er zat natuurlijk geen garantie meer op:S
maar gelukkig hebben we hem helemaal gerestaureerd en alles werkt prima nu Tong uitsteken

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:40

Normaal gesproken kan dit dus ook gewoon niet.
Helemaal niet als de trailer altijd binnen staat en altijd schoongemaakt wordt.
En als hij jaarlijks een onderhoudsbeurt krijgt moet dat opgevallen zijn.

Als jullie de trailer nieuw bij de dealer gekocht hebben kun je er eens tijd in steken maar ik denk dat je niet veel bereikt.
Tenzij je kunt bewijzen dat hij altijd binnen staat en schoon is maar dat kun je nooit bewijzen.

Ik ken trailers van 20 jaar oud die nog niet verrot zijn en toch buiten staan.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:42

Wat raar dat hij is gaan rotten maar kan het zijn dat hij ergens in een vochtige kamer/schuur stond?????
Ik zal verder niet weten wat het zou zijn.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:43

Fijn dat die er weer mooi uit ziet =]

michelle_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 15:43

dat klopt ik ken ook trailers die altijd buiten staan en nooit rotten maar er is vocht tussen de polyester gekomen en in het hout gaan zitten dus het hout heeft nooit kunnen drogen en is gaan rotten we stonden zelf ook voor een raadsel dit mag normaal nooit gebeuren maja het is tog wel zo

michelle_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 15:44

ik zal eens een paar foto's erop zetten van de rotte plaaten en de nieuwe trailer binnekort

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:50

Moet helaas bekennen dat ik dit verhhaal vaker ben tegengekomen in de praktijk.. Zo zie je maar dat ook volpolyester niet altijd het eeuwige leven heeft...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:56

ElCamino schreef:

Controle van bodem, wanden en laadklep valt niet onder de onderhoudsbeurt. Je moet het er speciaal bijzeggen als je wilt dat hij daarop gecontroleerd wordt, anders doen ze alleen het koppelingsmechanisme, rem, de lichten en de banden ed.

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:58

Urielle schreef:
ElCamino schreef:

Controle van bodem, wanden en laadklep valt niet onder de onderhoudsbeurt. Je moet het er speciaal bijzeggen als je wilt dat hij daarop gecontroleerd wordt, anders doen ze alleen het koppelingsmechanisme, rem, de lichten en de banden ed.

Bij een BOVAG-beurt wordt daar als het goed is OOK naar gekeken..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:05

ik ken meerdere Nederlandse paarden die net na de controle door de bodem zakten, en hier in Belgie wordt het bij de jaarlijks verplichte APK niet eens meegenomen. Ik zeg het tegen mijn trailergaragist maar ik hoop altijd maar dat hij het doet want ik weet zelf echt niet of het in orde is. Laatste keer met mijn nieuwe (tweedehands) trailer was hij de banden vergeten: 4 nieuwe banden erop en verplicht herkeuren.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:06

michelle_v_h schreef:
hallo

ik heb een vraag een paar weken geleden kwamen we erachter dat onze polyester trailer al aan het rotten was de laadklep was op plaatsen al zacht. wij schrokken ons heel erg en wisten niet wat we hier mee moesten doen want de trailer staat altijd binnen en we maken hem na gebruik altijd schoon. toen we verder gingen voelen bleken ook de zijkanten al een gedeelte zacht te zijn. het hout binnen in was al weg aan het rotten en kon niet meer vervangen worden. we waren ten einde raad totdat mijn vader een soort hard kunstof had gevonden dat weer bestendig was en je kon het ook heel makkelijk bewerken dus we hebben de zijkanten eruit gezaagd en de laadklep ook eruit en er dit kunstof in gezet en het werkt prima het rot niet meer en het ziet ook nog eens veel mooier uit. nu wilde ik vragen of er misschien meer mensen zijn die met het probleem zitten van een rotte trailer??

Ehm, denk je eraan dat je moet voldoen aan regelgeving waar het materiaalsoorten en diktes betreft.
Indien er iets gebeurt onderweg en de trailer blijkt niet aan de eisen te voldoen, dan heb je een dik probleem.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:06

Ik vermeld het altijd en bij een erkend aanhangwagenbedrijf hier in Naarden ( intertrailer) wordt hier zeker wel degelijk naar gekeken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:08

Dan is het goed Knipoog
Andere bokkers zijn gewaarschuwd Haha!

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:17

Mijn laadklep van mijn oude trailer was ook verrot. Mijn pony heeft er een gat ingelopen (niet erdoor heen gezakt gelukkig) met inladen, en we hebben een nieuwe trailer gekocht.. Nagelbijten / Gniffelen Repareren zou toch geen zin hebben en deze oude konden we nog inruilen gelukkig Ja

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:00

_Florien_ schreef:
Mijn laadklep van mijn oude trailer was ook verrot. Mijn pony heeft er een gat ingelopen (niet erdoor heen gezakt gelukkig) met inladen, en we hebben een nieuwe trailer gekocht.. Nagelbijten / Gniffelen Repareren zou toch geen zin hebben en deze oude konden we nog inruilen gelukkig Ja

Ruil jij de auto ook in als je asbak vol is??
De laadklep van mijn trailer was ook niet meer top, maar voor 100 euro en twee avonden hobby-en leverde een nieuwe klep in de trailer op.

cissy

Re: Rotte trailer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:13

en gat in een laadklep gelopen? dat is knap! Hoe heeft je paard dat voor elkaar gekregen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:29

cissy schreef:
en gat in een laadklep gelopen? dat is knap! Hoe heeft je paard dat voor elkaar gekregen?

Ach, als die klep maar rot genoeg hoor, dan vallen de gaten er vanzelf wel in. Ja, de klep van mijn trailer, daar vielen de gaten ook in, net als in de rest van de trailer, trouwens.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:29

cissy schreef:

Hij was rot , zegt ze net Knipoog.

michelle_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 14:02