hoe krijg je hem nu weer de trailer op!??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

XshariX

hoe krijg je hem nu weer de trailer op!??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 18:09

ik heb een vraag, hoe krijg je een paard de trailer op zonder hem voor een afgesloten ruimte te zetten. hier een lijst van wat niet hielp
een lijn achter zn kont
lokken
slaan
4 stappen vooruit 3 terug
rustig laten kijken
opjagen
rustig blijven en ga zo maar door
ik weet t niet meer hoor iemand van jullie wel??
hij ging er de dag daarvoor op precies dezelfde plek wel in en toen we van huis weg gingen ook dus ik weet t niet meer
ik hoop dat een van jullie een helder idee heeft
alvast bedankt

Mandy

Re: hoe krijg je hem nu weer de trailer op!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:15

bij mijn pony doen we een lang touw aant halster en om de voorste stang van de trailer heen, dan iets druk geven maar paard zelf laten beslissen hiermee voorkom je alleen dat ie terug kan of om hoog gaat, die van mij heeft er de eerste keer misschien wel 15 minuten voor gestaan voordat ie besloot dat ie er in kon WE TREKKEN EM ER NIET IN MAAR BIEDEN ALLEEN MAAR DRUK werkt goed en als ie erin staat belonen belonen belonen

lando2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:44

Ik weet natuurijk niet of het bij jullie mogelijk is om eerst een ander paard op de trailer te zetten, een maatje ofzo. dat werkte bij de mijne heel goed. We hebben dit een paar keer gedaan, en gingen dan gewoon een rondje rijden NIET naar de les ofzo, toen ik wist dat zejsteeds achter haar collega aanliep zijn we een paar keer met de trailer naar het bos geweest om te gaan wandelen. Daar deden we de mijne dan eerst op de trailer zetten want ze gaat wel graag naar huis. Clown
Toen gingen we haar thuis ook eerst laden, wel nog steeds niet naar de les.
Na een maandje kon ik haar zelfs alleen laden, nu gaan we al 2 jaar steeds alleen op pad.
Ik ga wel nog steeds regelmatig met haar weg om te wandelen zodat ze de trailer niet steeds in verband brengt met werken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:50

XshariX schreef:
ik heb een vraag, hoe krijg je een paard de trailer op zonder hem voor een afgesloten ruimte te zetten. hier een lijst van wat niet hielp
een lijn achter zn kont
lokken
slaan
4 stappen vooruit 3 terug
rustig laten kijken
opjagen
rustig blijven en ga zo maar door
ik weet t niet meer hoor iemand van jullie wel??
hij ging er de dag daarvoor op precies dezelfde plek wel in en toen we van huis weg gingen ook dus ik weet t niet meer
ik hoop dat een van jullie een helder idee heeft
alvast bedankt

Ik denk dat het handig is om na deze handelingen toch maar eens een professional erbij te halen.

Castello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:55

wat is er mis met een lijn achter zn kont :S

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 23:00

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 00:02

Castello schreef:
wat is er mis met een lijn achter zn kont :S

Idd... Bovendien, is een paard een vluchtdier. Door die lijn dwing je hem in een 'gevaarlijke situatie' (de trailer, een paard is geen holdier). De volgende keer heeft hij echt zoiets van bekijk het maar...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 00:23

Ik vind het moeilijk om op grond van je beschrijvingen wat je allemaal al hebt geprobeerd te beoordelen of het paard echt bang is of je aan het uitproberen is. Angst voor de trailer komt vaak niet door de trailer zelf, maar hoe er aansluitend met die trailer gereden wordt. Misschien kun je even kritisch kijken naar de chauffeur van die trailer, verder er iemand bijhalen die er verstand van heeft en duidelijk kan beoordelen of dit angst is of niet willen. Want in beide gevallen moet je heel verschillend handelen....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 00:28

Ben het eens met Cassidy, als je je afvraagt of de chaffeur echt lomp rijd ga dan maar eens in de trailer staan tijdens een ritje, dan kom je er snel achter.

XshariX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 17:34

Cassidy schreef:
Ik vind het moeilijk om op grond van je beschrijvingen wat je allemaal al hebt geprobeerd te beoordelen of het paard echt bang is of je aan het uitproberen is. Angst voor de trailer komt vaak niet door de trailer zelf, maar hoe er aansluitend met die trailer gereden wordt. Misschien kun je even kritisch kijken naar de chauffeur van die trailer, verder er iemand bijhalen die er verstand van heeft en duidelijk kan beoordelen of dit angst is of niet willen. Want in beide gevallen moet je heel verschillend handelen....

hij is er totaal niet bang voor
hij heeft een tijd op die manege gestaan en wil er soms naar mijn idee gewoon niet weg
maar ja das toch een beetje lastig want de ene keer doet ie het zo en de andere keer sta je een uur je rotzooien om m dr op te krijgen

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:42

Lijn achter de kont is geen enkel probleem. Bij mn jonge vzpaardje de eerste keren met lijn gedaan en nu wandelt hij er zo op!
Maar paarden kunnen vanuit t licht niets zien in een donkere plek, dat vinden ze eng/raar en weigeren daarom.
Ga tussendoor wat vaker oefenen. En niet alleen laden op de momenten dat t moet. Gewoon ff erop, en weer terug in stal/wei. Na een paar x een rondje rijden en weer eraf.
Een hooinet ophangen kan ook helpen om rusig te houden.