levensnummer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

aischaaa

levensnummer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 12:10

hallo
Ik heb even een vraag ik kom er echt niet uit en heb het al aan talloze mensen gevraagd misschien dat iemand van hier het weet dan. In het paspoort van mijn paard staat onder het transportnummer geen nummer er staat alleen een levensnummer is dit het zelfde ? want ze zeggen dat hij wel gewoon gechipt is nou alvast bedankt als het hier niet hoor dan hoor ik het wel
groetjes loes

Famke_93

Re: levensnummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 12:13

Volgens mij niet.

Want een levensnummer krijgen ze volgens mij op het moment dat ze geboren worden en geregistreerd worden!

aischaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 12:15

Kun je dat dan wel ergens opvragen dan ? dat chip nummer

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 12:33

via een dierenarts?
Die heeft zo'n apparaat die de chip kan lezen in de hals van je paard!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:23

Jep een levensnummer is iets anders dan een chipnummer. Een levensnummer krijgen ze bij de geboorte als ze ingeschreven worden in het stamboek, bij haflingers is dat bijvoorbeeld hfk.123 Je chipnummer staat vermeld bij het transpondernummer en is een langcijferig nummer.

Een veearts kan idd checken of je paard gechipt is met een apparaatje wat de chip kan lezen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 19:41

een transpondernummer is je chip nummer, als dit niet in je paspoort staat is je paard hoogst waarschijnlijk niet gechipt. Laat dit voor de zekerheid na kijken bij de dierenarts, die kan dit zo bekijken met zijn apparaat. mocht je paard wel gechipt zijn en dit is niet vermeld in het paspoort, laat dan alles goed uitzoeken. Een kennis van mij heeft dit een tijdje terug ook gehad bij een paard wat die net gekocht had, bleek het paspoort en papier vervalst te zijn!