[PG] : OSWIN fjord

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pinopics

[PG] : OSWIN fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 19:16

Wie kent of heeft er een fjord die Oswin heet of heette (kan natuurlijk veranderd zijn)?
Hij is geboren in nieuwerkerk a/d ijssel/zevenhuizen en heeft daarna een aantal jaren in capelle a/d ijssel gestaan. Hij was van een meisje Nancy en werd verzorgd door ene Mieke. Zijn eigenaresse van toen (nancy) heeft hem verkocht aan iemand die hem in de buurt van het kralingse of bergse bos heeft gestald. Toen de verzorgster Mieke het na een poos aan durfde om hem op te zoeken bleek hij verhuisd te zijn van stal. Niemand kon ons vertellen waarheen!! Vanaf daar zijn we het spoor bijster! Oswin moet nu een jaar of 10 zijn... misschien iets ouder.. hij (ruin) is heel lief en rustig.. een ideale buiten rijd pony, maar ook dressuurmatig veel aanleg. Ik realiseer me dat dit niet al te veel informatie is, maar ik doe deze poging voor de verzorgster van toen.. ik heb haar niet om details gevraagd omdat ik niet alles weer bij haar wil oprakelen... ze heeft nog steeds veel verdriet om hem en ik weet zeker dat ze heeeeel graag zou willen weten hoe het met hem is. Dus als iemand een fjord kent die oswin heet vermoedelijk ergens in de regio zuid-holland geef een gil alsjeblieft!!! Iedere tip is welkom.. hoe klein en onwaarschijnlijk dan ook!! Gr.Wendy

pinopics

Re: PG] : OSWIN fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 07:26

UPDATE: Ik ben er inmiddels achter gekomen dat zijn nieuwe stal in 2002/2003 (toen hij verkocht werd; hij was toen ongeveer 8) aan de Grindweg in Rotterdam was. Na een poosje is hij van de ene stal aan de grindweg verhuisd naar een andere aan dezelfde weg! Vanaf daar weten we het niet meer! Correctie op eerder bericht.. hij moet nu 12 jaar zijn, in mei wordt hij volgens mij 13. Hij is ongeveer 1.45m. En zijn "nieuwe" baasje heet Stefanie of iets in die richting. Er is een jaar geleden ongeveer contact geweest met een (toen der tijd) stalgenootje genaamd Anabel (stond ook met haar pony op de grindweg dus). Nou... ik hoop dat dit iets toevoegd! Ik zou het heeeel graag horen als iemand me iets meer kan vertellen.

Afbeelding

Afbeelding

pinopics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 11:17

Als ik de foto's vergelijk met die van stal Bommeleijn (www.bommeleijn.nl) vind ik de kleuren wel heel erg overeen komen!!! Grindweg zou dus ook variabel kunnen zijn!!

pinopics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 08:09

Ik heb hem gevonden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pling

ylovejou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:07

Wat heb je gevonden Lachen ?

Anoniem

Re: [PG] : OSWIN fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 15:30

Het paard Knipoog