Rollen in het bos

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

Rollen in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 16:12

Regelmatig ga ik met mijn verzorgponytje wandelen in het bos. een a-welsh. meestal als ik in het bos loop gaat ze rollen. doen jullie paarden dat ook aan de hand. toen ben ik naar de bak gegaan en toen heeft ze daar nog 5x gerolt. vind ze dit zo fijn of is dat iets anders.

Cinderella

Re: Rollen in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:27

Paarden mogen rollen, maar niet als je rustig met je paard loopt.
Dan kan het een vervelende gewoonte worden, een oude verzorgshet van me deed dat ook, en als dat te vaak gebeurt word het heel vervelend, en gevaarlijk.
Afstraffen dus!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:28

Lijkt me idd niet handig. Straks doet het paard het ook als hij het zadel nog opheeft, met alle gevolgen van dien (voor zadel en paard).
Niet toestaan dus.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 16:53

de pony is niet onder zadel maar dient als grasmaaier. ze kan nooit echt lekker rennen omdat ze vast staat aan een touw. ik gooi haar los als ik er ben en ga er mee wandelen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 22:52

mijn merrie is ook een rol-freak, ze geniet ervan, en als de dekentjes afgaan laat ik haar en haar kameraadje vaak nog even rollen in de paddock. ze weet wél wanneer het wel en niet mag, als we op een mooi stukje komen waar ze kunnen rollen, geef ik het aan door te bukken als ik voor haar sta, en wijs met beide handen naar de grond (met het woord 'liggen' erbij, ze kan nl ook liggen op commando). dan weet ze dat ze mag rollen. ik zou het niet toestaan als ze het zomaar doen, je kunt er problemen mee krijgen als de pony (bijv. bij verzorger of evt. nieuwe eigenaar) te pas en te onpas gaat liggen rollen.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:54

Ik begrijp dat ze normaal dus niet kan rollen omdat ze vaststaat? Want dan is het natuurlijk niet gek dat ze dat wil doen zodra ze los is (d.w.z. niet meer aan een paal in dit geval). Zoekt ze ook een lekker plekje op, of laat ze zich meteen maar ergens vallen?

Mijn pony heeft dat zomaar uit het niets een paar keer gedaan in stuifzand of water, maar dan als ik erop zat. Dit doet zij echter nooit aan de hand. Dat ze trouwens rollen als je naast ze loopt is volgens mij wel een goed teken in de zin dat ze je vertrouwen.

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:43

Bas gaat ook altijd meteen rollen in het bos, lekker in de blubber.
Van mij mag die het doen, maar 1x op die dag. Want het mag geen gewoonte worden idd.
Hij heeft ook een eigen zandbak, waar die ook vaak in rolt, of zit, of ligt. Blijkbaar vinden ze dat fijn.

Een vriendin van mij, die heeft ook een shet, en die ging op een gegeven moment elke keer rollen, daar is de DA geweest en bleek dat de shet koliek had.
Daar was het dus een slecht teken

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:47

een paard dat naast je gaat liggen of rollen is in ieder geval niet bang voor je inderdaad. door te gaan liggen stellen ze zich immers kwetsbaar op, en dat doet een paard pas bij een zekere mate van vertrouwen.

Lisa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:08

Mijn verzorgshetje deed dat eigelijk nooit, maar 1x heeft ze heel vaak gerold op een strandje maar toen mocht ze ook lekker tutten. Wel betekend het dat het paardje zich helemaal veilig en beschermd bij je voelt en daarom kan gaan liggen. Jij zou het dan beschermen tegen 'gevaren' en hoeft ie niet te 'vluchten' zeg maar..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:21

Dennis is ook gek op rollen.
Maar hij weet waneer het mag of niet mag. Hij geeft ook aan als je met hem wandel dat hij wel wil rollen. Zeg je dat je door wil lopen zeurt hij ook niet verder, of je geef aan dat hij wel mag rollen en dan is het feest Knipoog.

Bijvoorkeur in de waterbak in het bos Lachen. Als ik een longe mee heb wandelt hij er zo in en gaat in het midden liggen.