Verandering startgeld

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Verandering startgeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 13:10

Ik kwam van de week toch iets vreemds tegen. Ik reed een wedstrijd ergens waar ik wel vaker mee rijd. Ik moest nu ineens 19 euro ecxl borg betalen voor 2 proeven. En dat terwijl het altijd rond de 7 euro lag.

Ik heb het een en ander nagezocht op de sit van de KNHS. Maar de nieuwe tarieven gaan pas in 1 april in. En de B mag dan nog maar maximaal 7 euro zijn (komt van de KNHS site regeling 2007). Ook weet ik heel zeker dat in het vraagprogramma het startgeld lager was. Kunnen ze dit zomaar maken?

Link KNHS
http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=225& ... =&ppCatID=

ps: geen berichtjes over dat ik niet moet miepen over die 5 euro, want het gaat mij om het principe Knipoog .

Ponybokjes

Re: Verandering startgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:07

Ja wel raar zeg?!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 14:19

klopt dus vandaar mijn vraag Knipoog

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:22

Een vereniging hoort zich altijd aan het vraagprogramma te houden, dus als daar 7 euro in stond dan mogen ze niet ineens 9,50 euro vragen per proef. Als ze 9,50 per proef hebben gevraagd moeten ze wel geldprijzen geven, want de regeling dat dat tot de 10 euro niet hoeft gaat inderdaad pas per 1 april in. Als je zeker weet dat in het vraagprogramma een ander inschrijfgeld stond dan je nu betaald hebt kan je hierover klagen bij de KNHS, zij hebben als het goed is een kopie van het vraagprogramma in het archief. Maar heb je geen 5 euro borg moeten betalen en dat je die na de wedstrijd weer terug hebt gehad?
Inschrijfgeld maximaal 7 euro voor de B geldt overigens alleen voor ponyruiters, niet voor de paarden. (En dan ook pas na 1 april, nu is dat nog 6 euro).

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 17:48

Citaat:
Maar heb je geen 5 euro borg moeten betalen en dat je die na de wedstrijd weer terug hebt gehad?

Jawel maar die heb ik er niet bij gerekend totaal kwam het op 24 euro.
Prijzen geld was er ook niet van toepassing..Dit weet ik omdat een stalgenootje een 2de plaats had/

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 08:00

Dan hebben ze zich echt niet aan de regels gehouden (waarschijnlijk niet expres, maar omdat ze misschien niet in de gaten hebben gehad dat de nieuwe tarieven pas 1 april ingaan), hier kan je een klacht over indienen bij de KNHS.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 12:58

was je wel op tijd met inschrijven. Als je toevallig te laat was rekenen ze vaak 5 euro extra

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 13:01

Ja idd, een bijschrijving is vaak E2,50 extra per proef.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:15

Als in het vraagprogramma 7 euro staat, moeten ze zich daar aan houden.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 12:37

ik was zeker op tijd met inschrijven Lachen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 13:27

Dan kun je de verenining eens bellen of ze op de hoogte zijn van hun fout?

Tdressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 14:43

Ja wij zijn er achter gekomen dat je steeds meer inschrijfgeld moet betalen en het prijzengeld steeds minder word. Ik moest 8 euro inschrijfgeld betalen en werd tweede met 10 euro prijzengeld. Er deden wel 27 deelnemers mee. We hebben het nog nagevraagd op het secretariaat maar werden eigenlijk uitgelachen of we niet tevreden waren. Er werd gezegd regels van de KNHS, daar konden we het met doen. Er word gezegd moet je het vraagprogramma maar lezen, maar ik heb al vaak gehad als ik bij startlijsten.nl kijk er bij vraagprogramma staat, ´het volledige vraagprogramma ligt op het secretariaat". Ja ik geef me dan maar op en zie wel wat het prijzengeld is. Niet veel dus. Op www.stegen.net is een discussie bezig over het prijzengeld. Misschien moeten we de KNHS dit ook eens onder de neus schuiven.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 16:44

laatst was ik ergens 3de en was het inschrijft geld 7 euro. en het prijzengeld 15 euro. Heel netjes vond ik dat!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:26

Sinds wanneer betaal je borg op een wedstrijd?
Ik ken het alleen als je startnummers hebt,waarvoor je een evt. borg moet betalen. En niet wat betreft inschrijving!

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:35

dat is best vaak.. als je dan de ring uitkomt krijg je het trug .. was 4 jaar geleden ook al (toen ik nog met mn vorige pony reed..kan me nog herinneren)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 17:52

ik betaal eigenlijk bijna altijd borg? Krijg je inderdaad later terug. Dat is volgens mij omdat er dan minder mensen afzeggen ofzo Haha!

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:56

ja als je afzegt ben je het geld kwijt, want meestal is het dan al overgemaakt (tenzij je op de wedstrijd zelf betaald)