VOOr of TEGEN rijden met bodyprotector ..?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

doom

VOOr of TEGEN rijden met bodyprotector ..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 08:21

nou zo als de titel al zegt wat vinden jullie er van ..
ik ben namelijk gister van me paard afgevallen ( heb me zelf laten vallen omdat ik toch ging vallen )
me vader was er bij .. en nou moet ik natuurlijk meteen vandaag een bodyprotector halen (laat ik er wel even bij vertellen dat hij net onder het zadel is ).
een meisje op stal is der nier kwijt door zo'n bodyprotector ...
en ik ken iemand die een te grote had gekregen bij een paardenwinkel en dan telkens als die gene er af viel dat ding zowat zijn keel dicht drukte ..!!

vandaar dat ik hier even deze vraag stel ...
het lijkt mij namelijk ook als je valt omdat je toch ook beetje vergrendeld zit met je bovenlichaam dat je harder kan vallen ..omdat je niet kan opsluiten ..??
ik heb geen ervaring met deze dingen vandaar dat ik er een topic over openen ..

ik wil dus weten jullie mening maar vooral waarom Haha!
alvast bedankt groetjes dominique Bloos

quincy123

Re: VOOr of TEGEN rijden met bodyprotector ..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 08:26

ik heb zelf ook een bodyprotector maar doe deze eigenlijk alleen om met springen! ben nog nooit gevallen met mijn bodyprotector dus ik heb zelf daar geen ervaring mee...

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 08:56

ik ben vooor!!!
ik heb hem nog niet zolang en draag hem alleen met springen maar gister op de wedstrijd ben ik van mijn paard gevallen en was toch heel blij dat ik hem om had.

ik denk dat het er ook aan licht dat hij goed zit of niet, ik heb er een van imperial riding en ik ben er heel blij mee.

de laatste tijd zijn er veel topics over bodyprotectors misschien kun je nog wat vinden met de zoek funktie

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 09:39

Voor natuurlijk. Een bodyprotector is juist voor de bescherming van je romp!!
Iets waar je zuinig op moet zijn lijkt me!
Ik heb eigenlijk altijd een protector aan als ik een jong beestje rijd.

Wat betreft de maat van de protector: veel passen en goed laten adviseren! Zodat het perfect past,niet schuift en ook niet knelt!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 09:40

Vooor, waarom zou ik tegen zijn? Verward
Het geeft alleen maar bescherming Haha!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 09:42

ik ben voor, heb er zelf ook 1.....maar
dan wel alleen een goed passende!
het is bescherming en ja je hoort wel eens dat iemand iets heeft opgelopen ondanks die bp maar je kan natuurlijk nooit achterhalen wat er gebeurt was als ie die niet om had Knipoog

ik vind het in de winter helemaal prettig, lekker warm Knipoog

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 10:38

ik ben voor! Ik heb met een te grote gereden en helaas ook gevallen, maar dit kan je zo voelen zien enz. dat hij te groot is. Ik heb nu 1 op maat, en hij is super!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:02

Ik ben voor, zolang je goed geholpen wordt in de winkel en een juist passende bp aanschaft.

Vriendin van mij is in november vorig jaar van het paard gevallen en op haar hoofd terecht gekomen. Ze had een goedgekeurde cap op, maar toch hebben haar ogen zo`n dreun gehad dat ze eraan geholpen moet worden. Zonder cap was ze echt niet beter afgeweest Knipoog

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 13:12

RUBYWHITE schreef:
Ik ben voor, zolang je goed geholpen wordt in de winkel en een juist passende bp aanschaft.

Vriendin van mij is in november vorig jaar van het paard gevallen en op haar hoofd terecht gekomen. Ze had een goedgekeurde cap op, maar toch hebben haar ogen zo`n dreun gehad dat ze eraan geholpen moet worden. Zonder cap was ze echt niet beter afgeweest Knipoog

bedankt allemaal voor de info ...!!
ik ben net langs Vroegop Bv gereden daar hadden ze hem niet in me maat ..
ik heb een L nodig maar ik ben niet groot dus hij moet wel kort zijn ..
ze zei dat ik moest kijken bij een andere winkel voor harry horse dat die misschien beter passen ..
iemand ervaring met harry horse????

ik had net imperial riding aan wat zijn die krengen duur zeg 189, 95!!!
groetjes

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:18

Ben ook voor. Bloos
Ik rijd de paarden nu aan met body-protector en na een paar maand als het paard niet meer bokt of zo, dan rijd ik zonder.
Ik ben gelukkig nog nooit van een paard gevallen, dus kan niet zeggen wat zo'n protector voor een narigheid geeft.

Goed dat die winkel je verder heeft gestuurd. En zijn heel veel verschillende modellen, Ik heb er zelf een van een Duits merk en die kostte toendertijd 89,=
Ben ook een paar maand aan het zoeken geweest voor een passende.

Succes........... Knipoog

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 13:21

kaatje77 schreef:
Ben ook voor. Bloos
Ik rijd de paarden nu aan met body-protector en na een paar maand als het paard niet meer bokt of zo, dan rijd ik zonder.
Ik ben gelukkig nog nooit van een paard gevallen, dus kan niet zeggen wat zo'n protector voor een narigheid geeft.

Goed dat die winkel je verder heeft gestuurd. En zijn heel veel verschillende modellen, Ik heb er zelf een van een Duits merk en die kostte toendertijd 89,=
Ben ook een paar maand aan het zoeken geweest voor een passende.

Succes........... Knipoog

ik heb hem alleen helaas morge nodig !! Haha! Bloos Ach gut Vork

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:24

Ik ben ook voor.
Ik ben eind december van 'mijn' paard gevallen, en ben plat op m'n rug terecht gekomen.
Conclusie, rug gebroken, en ik zit nu nog steeds thuis, kan niks, kan nergens heen, dus rijden al helemaal niet.

Dus, als ik een bp aan had gehad, had ik misschien nergens last van gehad. Knipoog

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:47

Waarom voor of tegen en wat maakt jou het uit wat een ander vindt. Als jouw omgeving het prettiger vindt dan stel je die daarmee toch fijn gerust?! Idem helm en veiligheidsbeugels.
Zou ík persoonlijk eerder een rugbeschermer aantrekken. Gebroken ribben herstellen wel, een beschadigde ruggenwervel is een ander verhaal.
Maar goed, zoals ik al schreef is mijn mening irrelevant en zelf rij ik toch 'anders' Knipoog
Mijn lief heeft vanmorgen tijdens een ritje een foto gemaakt. Staat op NA, Naturals, 'kleding'.
Doe waar JÍJ je goed bij voelt en als dat inclusief het gevoel van jouw familie is, dan is dat zo, met of zonder wat ook.

HC

Anoukxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:36

ik ben voor, ik rij zelf zonder maar ik denk dat ik er 1 ga kopen voor springen

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:42

voor Lachen
maar Cross er alleen maar mee.
Ik heb een hippe Rode, en zit nog fijn ook Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:50

Ik rij niet meer zonder na ooit bij een val bijna m'n ruggewervels gebroken te hebben. Ik ben met m'n bp ook al eens flink op mijn rug gevallen en m'n verstand zei dat het pijn moest doen terwijl ik niets voelde Knipoog Ik ben er daarna ook weer lachend op gestapt en vrolijk verder gegaan Haha!

Maar voor bp geldt hetzelfde als voor een cap: wanneer die niet goed past kan die meer kwaad dan goed doen.
Dus zorg dat je een goed passende bp én cap hebt.

Edit: Roosje, 1 die nog lekker zit ook? Mag ik weten welke jij hebt? Vind de mijne hélemaal niet zo lekker zitten.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:57

ik ben VOOR! snap alleen echt niet hoe je na het rijden (of vallen) met een bodyprotector om, een nier kunt kwijtraken?? raar verhaal. lijkt me juist dat je ingewanden en rug beschermd worden door zo'n ding.
ik heb en een kunnen lenen toen ik na een lange revalidatie weer voor 't eerst op m'n paard mocht. vond het wel een veilig idee.
vind eigenlijk dat het voor springen ook verplicht moet zijn.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:58

voor, heb aan de lijve ondervonden dat ze echt wel werken.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:00

Niet bepaald voor en ook niet echt tegen.
Ik heb er zelf geen, en zal er ook nooit een aanschaffen *gaat alvast in schuilkelder zitten voor bepaalde bokkers*
Als iemand graag met een bodyprotector wilt rijden moet ie dat zeker doen Ja ik zeg ook niet dat het verkeerd is. Maar ik zie me eigen er nog niet mee lopen. En ik vertik het om me eigen zo helemaal in te pakken en dan op een paard te stappen voor de veiligheid.
Er zullen er natuurlijk een aantal zijn die mij te kort door de bocht vinden, maar no way dat i ker 1 aantrek!

Jootje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:05

ik ben niet bepaald voor of tegen,maar ik zal zelf nooit meer een bodyprotector omdoen. Ik ben ook bijna gestikt door dat ding toen ik er een keer afgevlogen was. Ik wou het niet meer om daarna maar moest van mn ouders en kreeg het al benauwd bij de gedachte dus hoefde het gelukkig niet meer. En zal het ook niet meer doen.

Maar ken genoeg mensen uit de buurt die er wel voor zijn en er echt mee weg lopen . En altijd aan hebben bij het rijden..

maar ik niet meer

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:10

Ik vind het niet nodig, een teken van wantrouwen tegenover je pony.
Ben er dus tegen.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap het wel als mensen het dragen bij een groene of drukke pony Knipoog

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:17

Aranel schreef:
Ik vind het niet nodig, een teken van wantrouwen tegenover je pony.
Ben er dus tegen.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap het wel als mensen het dragen bij een groene of drukke pony Knipoog

Nou... een teken van wantrouwen lijkt me wel erg overdreven. Zelfs de allerliefste pony kan schrikken of uitglijden.

Met dressuur&buitenrijden rij ik zonder en vaak met springen ook. Met wedstrijden & Cross rij ik altijd met, hoe vervelend hij ook kan zitten als je op een boom valt ben je niet gelukkig.
En ik vind voor een bodyprotector hetzelfde gelden als een cap, als je vaak een bodyprotector om hebt voel je m niet meer. Maar als je maar heeeel af en toe met een BP rijdt blijft het altijd vervelend.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:21

je kunt alleen 'stikken' in een bodyprotector als die niet goed past, en niet goed bevestigd is. ws. was ie te groot of te lang.

een goed passende BP geeft geen hinder (misscbehalve hien wat geplette borsten), zit niet vervelend, en beschermt je bij een val.

ik heb er ook liever geen dan wel een aan, maar zie soms het nut er echt wel van in! Ja

star_l0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:24

ik ben ook voor en heb hem alleen met springenwedstrijden en cross om en ben er 1 keer mee gevallen en had nergens last van maar denk ook dat het aan het merk licht wat je koopt. want ik heb een heleharde en die van een vriendin is niet zo heel hart dus denk dat het daar ook aan licht. en hij past goed.

Mach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:21

voor of tegen kan ik niet echt zeggen
ieder zijn eigen keuze
ik heb er zelf ook een gehad (is nu te klein)

ik vond het lekker zitten en had hem soms wel eens met buitenritten aan
maar de laatste tijd gebruik ik het toch neit meer

ben er trouwens ook nooit mee gevallen dus of het nu echt wat uitmaakt ??