waar leuke buitenritten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

maud_23

waar leuke buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 13:12

waar kun je een leuke buitenrit maken in de buurt van Oosterhout? zonder begeiding zou leuk zijn, maar hoeft niet. site of telefoonnummer is handig! Haha!

_Priscilla_

Re: waar leuke buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 09:54

het fjorden paard is echt heel leuk daar ga ik ook op kamp nummer.> 0592-656421 site>http://www.fjordenpaard.com/

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 11:35

ik heb geen idee waar oosterhout ligt... maar drenthe is echt supermooi!!! Nationaal park Dwingelderveld met bos, hei, zandpaden en vennetjes! erg veel mooie ruiterpaden!!!
De zingendehuifkar gaat er vaak heen op buitenritten, daar kan je ook op vakantie, trektochten, ponykampen, weekenden. Zou je ook kunnen doen, mooie vkantie eraan plakken met mooie buitenritten!! maar goed je kan ook zelf naar het dwingelderveld!

Danu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:10

ik ben vorig jaar bij het fjordenpaard geweest, ik raad het niemand aan om daar te gaan rijden...hele slechte ervaring gehad.
wat ging er mis?

we komen aan, niemand te vinden...wel twee enorme (echt enorm...) knollen met een halster waar een bit aan geknoopt is. iemand komt ons tegemoet, zegt niks...maakt geen kennis en vraagt niet naar ervaring. we krijgen de paarden met zadel en dat rare halster mee en kunnen vertrekken (hoefden ook geen gegevens achter te laten). de paarden waren nerveus (en veel te sterk). we moesten een aantal keer echt afstappen omdat het te gek ging, de paarden waren gewoon veel te sterk en hier en daar echt oncontroleerbaar (en een halster met bit is nou ook niet echt iets waarmee je uit de voeten kan).

uiteindelijk hebben we ons er mee kunnen redden maar ik vind het nog steeds te belachelijk voor woorden dat je mensen op die manier de hort op laat gaan...ook voor de paarden vind ik dat een onveilige situatie. 't was overigens dus ook zonder begeleiding.

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:54

ik rij zelf regelmatig bij van meijl in Heeze ik weet zo het telefoonnr niet (maar www.telefoongids.nl doet wonderen haha)en ze hebben geen site. Je krijgt paarden mee zonder begeleiding en kunt dan op de hei gaan rijden. Heel leuke en lieve paardjes, die van mij zijn nooit te sterk geweest ofzo.

madelief90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:43

Voor diegene die niet wist waar oosterhout ligt:) er is een oosterhout in NB daar woon ik vlakbij en volgens mij heb je er nog ergens een maar weet niet zeker:)

Danu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:47

elcke schreef:
ik rij zelf regelmatig bij van meijl in Heeze ik weet zo het telefoonnr niet (maar http://www.telefoongids.nl doet wonderen haha)en ze hebben geen site. Je krijgt paarden mee zonder begeleiding en kunt dan op de hei gaan rijden. Heel leuke en lieve paardjes, die van mij zijn nooit te sterk geweest ofzo.

ik heb geen idee wat voor "merk" het was maar het leken een soort grote trekpaarden (ik gok rond de 1.75 of zelfs groter), en dat is voor mij met mijn 1.63 en een halster bijna niet te doen. 't was iig geen leuke binnenkomer. dat adresje van jou die moet ik maar eens bellen, want ik wil toch binnenkort wel weer eens de hort op Pling

Zilva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:03

Ik weet niet waar Oosterhout ligt, misschien kun je dat er even bij zetten, Knipoog
Maar in Drenthe kun je heel mooi rijden. Ik woon in Alteveer en vlakbij het bos Cool

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 12:03

ja dat is heel leuk ze hebben er veel verschillende paardjes dus als je iets kleiners wil gewoon van te voren zeggen! het zijn wel echte paarden die het rondje kennen, dus als je een ander rondje wil moet je goed sturen maar dan kom je er wel Knipoog

Nuendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 19:11

maud_23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 16:56

Oke, bedankt. Maar Drenthe is een beetje heel ver rijden(3uur ofzo) Ik kon de 'edit-knop' nergens vinden dus dan maar zo. Oosterhout ligt in Noord-Brabant. Vlakbij Breda, voor de mensen die dat wel kennen.

_Priscilla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 11:03

oke ik heb het geprobeert van drachten is het een half uur rijden ofzoow daar ga ik ook op kamp .maar ik hoop dat je nog wat lueks vind Doegg..(K)

ZIPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 11:08

bij de anwb is een boekje te koop: ruiterroutes.
staan een hoop leuke dingen in. ook in N.Brabant.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 08:25

maud_23 schreef:
Oke, bedankt. Maar Drenthe is een beetje heel ver rijden(3uur ofzo)

Haha! Grapjas Haha! , zo groot is Nederland nou ook niet he. Oosterhout NB is als je een beetje doorrijd slechts 1.5uur rijden vanaf Drenthe (ik rij daar regelmatig klanten heen en dat gaat vanuit Midden Drenthe)
Van het ene uiterste puntje van Nederland naar het andere uiterste puntje is 4 uur rijden, groter is Nederland niet Knipoog Haha!

egypte01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:45

elcke is dat echt zonder begeleiding?
en ook zonder ruiterbewijs?
ik zoek al tijden naar een adres waar je zonder iemand een paard kan huren.
en moet je eerst een proefje doen nog om je rijkunsten te bewijzen of helemaal niks/

egypte01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:01

die manege in heeze hoe heet ie precies?

is dit deze: Meulendijks Manege en Mini Camping
Heeze

of deze?
Manege De Meijldijk Kreijl 40
Heeze

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:28

hey ja zonder ruiterbewijs en zonder begeleiding, moet wel kunnen rijden en het is meijldijk dus op het kreijl echt leuke omgeving om te rijden

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:19

sylven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:30

kijk eens op de site van de nvvr (www.recreatieruiter.n)
Die organiseren veel ritten door het hele land. Je rijdt dan met een groepje ruiters, wat vaak heel gezellig is.

Of op de site van hippisch tourisme? Die weten ook veel mooie en leuke plekjes en hebben kaarten van diverse gebieden.

B10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 15:01