Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Cassidy schreef:Je paard is idd gefrustreerd, en hij is nog hengst. Dat bijten telt ook onder "hengstenkuren". Ik begrijp dat je nog helemaal geen systeem aan het volgen bent, als je afgelopen week wat oefeningen meegenomen hebt uit level 1. Als je het namelijk goed doet begin je met de friendly game, en moet je je paard overal kunnen aanraken, terwijl hij ontspannen staat. Met de string, en met je handen. Ook aan het hoofd. En ik krijg zomaar de indruk dat je dat stadium nog niet bereikt hebt, dus zou ik niet doorgaan met de volgende oefeningen. Je kunt nooit teveel tijd besteden aan de eerste game, maar je kunt wel te weinig tijd besteden aan game 1. En ik denk dat dat hier het geval is...
Als game 1 uit level 1 goed zit, is het in de hoek parkeren van de achterhand van je paard ook geen bedreiging voor hem....

Cassidy schreef:Heb ik ooit geroepen dat het drijven of jagen is?
Nogmaals, ik ga er van uit dat, als jij al oefeningen aan het doen bent zoals wijken voor druk, je het eerste game goed hebt zitten. Is dat niet het geval, terug naar het begin. Take the time it takes so it takes less time. En als je dingen tegenkomt die niet goed zitten, wees zo eerlijk tegenover jezelf en het paard om weer een stapje terug te gaan.