hoe lang wachten voor je die KLIK krijgt

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

principal

hoe lang wachten voor je die KLIK krijgt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 18:25

Als je een paard net rijd (voor mij nu 4 x pas). Na hoelang krijg je echt het gevoel van: ja dit is het, klikt goed met het paard, ook tijdens rijden maar ook met poetsen, zadelen?

Kan dat na de eerste x erop gereden te hebben, of komt dit eigenlijk pas later?

Dudette_

Re: hoe lang wachten voor je die KLIK krijgt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:26

kan later komen ja, maar meestal wel in 't begin..
ik had 't zelf iets later nadat ik hem zag. Knipoog

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:27

Een echte klik is volgends mij onmiddelijk. Maar ik denk ook dat je dat alleen kan hebben als je al wat langer rijd, en wat meer verschillende paarden hebt gezien en meegemaakt...

Strepsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:27

Dat ligt een beetje aan jezelf en aan het karakter van het paardje, maar als je er veel mee bezig gaat, komt dat gevoel vanzelf.
Meestal duurt het een aantal weken, maar dat ligt er ook aan hoe vaak je met je paard bezig bent Knipoog
En tja, bij sommige klikt het gelijk, maar dat is ook wel een beetje uniek hoor Haha!

Radosny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:28

Bij mij was het idd meteen Haha!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:28

Bij mij was ie er vrijwel meteen. Knipoog Het kan ook later komen natuurlijk.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:29

Tja, wat is een klik, wanneer weet je of je een klik hebt? Met mijn huidige paard kan ik goed communiceren maar ik heb er wel een jaar over gedaan voordat ik me echt 'thuisvoelde' op mijn paard.

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:30

ik heb met het paardje wat ik nu rijd, voor mij gevoel ook pas na 3 keer die klik met rijden gehad Lachen Zo buiten het rijden wel al vrij in het begin! Maar ik denk dat dat sowiso voor iedereen anders is Ja Vaak is het ook pas zo dat je die klik krijgt als je elkaar beter hebt leren kennen, denk ik!

Eemilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:34

Ik heb mijn paar bijna een jaar, buiten het rijden had ik snel de klik gevonden, maar met het rijden heb ik het eigl nogatlijd niet echt goed gevonden; vooral deze periode niet. Dus het hang gewoon af vn karakter van persoon en paard

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:01

Bij Katinka heeft het ongeveer 3 kwart jaar geduurt voordat ik echt een 'klik' met haar voelde.
In het begin vond ik haar wel erg leuk enzo, en zij was verder lief tegen mij, maar dat was het dan ook.
Daarna zijn we steeds meer naar elkaar gaan groeien, begon ze te hinniken als ik kwam en kon ik dingen bij haar die anderen niet kunnen. Daarbij kan ze tegen anderen soms wel eens krengig doen, wat ze tegen mij helemaal niet meer doet. Lovers

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:03

Hangt heel erg van het paard af Lachen.

Bij sommige paarden heb je direct een klik, bij anderen duurt het wat langer Lachen.

Die van mij kan bij tijd en wijle nogal een binnenvetter zijn dus voordat ik echt wist wat ik aan hem had was ik wel een jaar verder.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:28

Het heeft bij mij wel een paar jaar geduurd! Geduld is een schone zaak; nu kan ik lezen en schrijven met mijn pony.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 22:30

De eerste indruk, en het eerste contact moeten wel positief zijn.
Ook had ik een speciaal gevoel erbij.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 22:35

Als ik een echte klik heb met een paard dan heb ik dat gelijk als ik hem voor de eerste keer zie. Dan heb ik gelijk zo iets van dit is vast een geweldig paard.

Dat wil niet zeggen dat het rijden dan ook gelijk vanaf het begin af aan goed gaat. Soms zelfs helemaal niet goed. Maar ik heb dan wel gelijk het vertrouwen dat dit gaat goedkomen.

Soms rijd ik voor de eerste keer op een paard en gaat het rijden vanaf het begin heel goed maar heb ik toch zoiets van nee dit is geen paard voor mij.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 22:37

Naar mijn mening is een echte klik er meteen!
Sluit niet uit dat er naderhand nog een klik kan ontstaan.
Gewoon proberen en dan merk je het van zelf.

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 22:54

Meestal is de klik er eigenlijk meteen of na een paar keer rijden.

Bij mijn pony heeft het bijna 2 jaar geduurt eer dat ik een klik met hem had. Ten eerste moest ik niks van fjorden hebben (inmiddels vind ik het een leuk ras), maar omdat ik hem van de boer kreeg en toen we gingen kijken me pony er aardig verwaarloosd uitzag heb ik hem genomen. Daarnaast lag ik er meer af in de bak en als we buiten reden kon hij alleen maar racen. Maar nu 5 jaar en 3 maanden verder heb ik een super klik met me pony Ja

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:23

Met Stan en mij heeft het 5 jaar geduurd.

Nu heb ik hem bijna 7 jaar en krijg al verscheur neigingen als iemand er maar half over denkt naar hem te kijken!

Bij de ene duurt het gewoon wat langer dan bij de andere Ja

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:24

De klik moet er bij mij meteen zijn. Anders ga ik de koop niet aan.

Genoeg gedoe gehad. Tong uitsteken

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:26

eigenlijk had ik gelijk een klik toen ik bij Robin ging kijken. ik was ook echt meteen verliefd op hem en zijn karakter paste gewoon super bij mij. we hebben ook niet meer verder gekeken naar andere paarden Bloos

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:28

Met beide paarden wel die 'vonk' de eerste keer hoor, maar m'n pony en ik zijn beide erg eigenwijs en grensverleggend. We houden van een stevige discussie (nog steeds), maar dat maakt het ook onwijs tof Haha!

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:33

zelf ben ik er van overtuigd dat de klik er direct al moet zijn. als die er in het begin niet is, zal hij er ook nooit komen. uiteraard kan je naar elkaar toe groeien, maar of je dat onder een klik kunt verstaan...?

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 00:10

Merrie had ik het onbewust voor de koop al. En eenmaal 'thuis' kwam het helemaal, ze steunde volledig op mijn aanwezigheid. Alhoewel we nog wel enorm veel kunnen leren van en met elkaar.

De hengst duurde het vele malen langer. Daar is wel bijna 1,5 jaar overheen gegaan.

Mijn eigen hengstje nu weet ik eigenlijk niet of je al mag spreken van een klik. Op gegeven moment wordt je paard toch een beetje de reflectie van jezelf. Die kleine ken ik vanaf dat ie enkele minuten oud was, dus tja, dan raakt het ook een beetje een kopie van jezelf en zijn moeder, in hoe hij reageert, wat hij wel en niet doet, etc. Maar we mogen elkaar wel Haha! hij loopt tenminste altijd nog éven bij het voer weg om mij even extra gedag te zeggen

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 00:13

de klik met het paard moet je eigenlijk meteen hebben, als ik bij paarden ging kijken heb ik altijd meteen een nee of ja gevoel zogezegd, als je dan twijfelt is het m gewoon niet, wat betreft de rijdklik dit kan wel een paar maanden duren, afhankelijk van hoe snel jij en je paard aan elkaar gewend zijn en de beider karakters, botsen die of niet, maar als ze echt botsen was die eerste echte klik er ook niet denk ik

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 08:02

voor mijn gevoel heb ik geen klik naar het paard toe, ook het poetsen en zadelen gewoon de gehele zaak eromheen voelt niet bijzonder. Het rijden gaat wel beter, maar het totaal voelt niet goed, ze test mij erg uit, en ik ben bang dat dit niet lang door kan gaan.
Ik moet mij op mijn gemak voelen, en dit voelt nog niet goed.
Ik heb ook nog een ander topic over :viel erg tegen.
Daarin wordt het duidelijker denk ik.
Nog bedankt allemaal voor de reacties.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 08:19

Tsja, ik vind het altijd moeilijk zeggen...
Ik vond mijn paard direct leuk op het eerste gezicht, maar de 'echte' klik kwam pas na 2 jaar. En die is nu zó sterk dat ik niet meer zonder dat dier zou kunnen!! Haha!