hoelang duurde het voordat paard verkocht was

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

hoelang duurde het voordat paard verkocht was

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 17:56

Ik heb een paard te koop staan, heb er te veel nu, geen tijd voor allemaal de aandacht te geven die een paard moet krijgen, en ik mis toch de uitdaging.
Ze hoeft niet met spoed weg, maar ze staat te koop en vroeg me af hoelang het gemiddeld duurt.

Ik kreeg eerst heel veel reacties, maar veel onzin reacties erbij. ' penny' meisjes die willen dat je paar jaar wacht omdat hun haar willen kopen, of mensen die minder dan 1000- voor willen uitgeven terwijl ze toch echt wel meer waard is.
Of mensen die haar als fokmerrie willen gebruiken, terwijl ze 13 is en niet eerder geveulend heeft en ik dit ook liever niet wil.
Ik zoek een recreatie ruiter die een braaf paard zoekt, ze is ook dressuurmatig gereden, vraag ik dan zoveel teveel geld? Of moet ik gewoon meer geduld hebben??

Lowara

Re: hoelang duurde het voordat paard verkocht was

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:17

Ik wet niet wat je vraagt en wat de potentie van de merrie is natuurlijk. sommige dieren blijven er weken opstaan, andere worden binnen een paar uur verkocht.
Ikzelf heb het toen ook meegemaakt, al die onzin telefoontjes of nog leuker, mailtjes Knipoog sommigen hebben een grote fantasie!
je zegt dat ze al 13 is, veel mensen willen liever geen ouder dier en vaak gaat de prijs van zulke dieren omlaag en tjah.. als mensen steeds dieren van die leeftijd met een lagere prijsklasse zien, willen ze dit overal zo hebben natuurlijk Knipoog
geef gewoo duidelijk in je advertentie aan wat je wilt en waar ze geschikt voor is. de juiste personen komen vanzelf Ja

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:39

Geen idee wat er mis is, misschien dat je je link naar de verkoopsite hier neer kan zetten, zodat we er eens naar kijken?

Mijn eerste merrie heb ik 1 dag op MP gehad, die was gelijk verkocht.
Op zaterdagmiddag te koop gezet en zondagochtend waren de eerste kijkers er, die haar gelijk kochten.
Nu was het een goed paard, wat ik voor niet superveel geld te koop had staan, omdat ik er niet mee wilde blijven zitten.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:48

mijn 1ste pony (de zwarte pony is mijn profiel ) had ik nog maar 10 min op marktplaats staan en werd meteen al gebelt ! is meteen een afspraak gemaakt en ze is verkocht en de zelfde week nog opgehaalt.

mijn 2de pony ( de palomino in profiel ) is binnen een week of 3 verkocht ook hij stond op marktplaats.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:00

Ik zou niet weten hoe lang het duurt, maar wat ik heel vervelend vind is dat mensen maar de helft van de advertentie lezen. En dan moet je apart nog eens zeggen dat ze het 'zus en zo' zit, dat is wat vermoeiend...
Succes met de verkoop Lachen

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:06

Ik heb ook een pony te koop staan, nu een week of 4 gok ik. Ze word verkocht via de stal van mijn stiefzus. We hebben wel een serieuze reactie gehad van mensen die haar graag willen zien, maarja, ze staat hier en niet in Nederland. Waarschijnlijk gaat ze over een maand naar Nederland, maar ik heb er geen haast mee. Ik denk dat het wel sneller gaat als je een advertentie op Bokt of Marktplaats zet, omdat daar op ieder uur van de dag wel mensen naar de advertenties kijken.
Succes!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 23:59

ik heb de advertentie in n link staan, in onderschrift. ook stata ze op marktplaats. Toevallig had ik vandaag weer een voicemail.
Ik heb duidelijk in advertentie staan waar ze voor geschikt is, en de vp, en echt belachelijk hoog is die naar mijn weten niet. ik vraag me gewoon af hoe het kan dat ikz oveel onzin berichten op mijn advertetie krijg, of dat jullie dat ook hebben.
Ik had haar wel al kunnen verkopen,maar dan kwam ze op een manege te staan, als pensionpaard. Op deze manege heb ik gewerkt, en om te lessen is hij prima, maar als pensionpaard.. nee.
komen niet buiten, kleine stallen en altijd drukte

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 09:19

Ok, dan zal ik even zeggen wat mij opvalt aan je advertentie:

Citaat:
Omdat de koop niet is doorgegaan bied ik haar opnieuw te koop aan. Dit hoor je niet in een advertentie te zetten. Je zet er neer: wegens tijdgebrek/overcompleet oid, maar dát niet.

lynn is 13 jarige merrie van ongeveer 1.65 hoog.
Ze is donkerbruin, met 1 wit voetje, in de zomer heeft ze hele mooie lichte kleur ( zie profiel)
Ze is voornamelijk dressuurmatig/recreatief gereden. Ze is verkeersmak en geschikt voor beginners.
Lynn staat niet graag alleen, en is heel sociaal naar andere paarden toe.
vader Julio mariner
moeder alleta
Lynn gaat alleen weg naar een goed tehuis, geen handelaren of maneges. Ook is weidegang verplicht.

Lynn (Julio Marinier x VADER v/d MOEDER) is een 13jarige bruine merrie (1.65m) met weinig aftekeningen, braaf onder het zadel en in de hand, verkeersmak en voornamelijk recreatief gereden.
Een nieuw tehuis met andere paarden en weidegang is een vereiste.
Handelaren en maneges hoeven niet te reageren.

vp is 2000-
Als je 2000 euro voor haar wilt hebben, zet je óf je vraagprijs hoger, óf je zet erbij: VASTE PRIJS € 2000,-
Evt. met toebehoren te koop

Wat ik dikgedruk getypt heb, is een nette advertentietekst: duidelijk, alle feiten en gegevens staan erin en geen poespas en blabla. Daar zitten kopers niet op te wachten in een advertentie. Die willen alleen relevante informatie en als ze meer willen weten, dan bellen of mailen ze je wel.
Een advertentie draait om feiten, niet om de gevoelens die je bij het paard hebt. Die gevoelens kun je (eventueel!) uiten als een koper komt kijken, maar je moet niet té zoetsappig gaan doen, want daar knappen kopers (ik iig) op af.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 13:42

dankjewel

tes_saa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 13:47

mijn vorige pony stond ook maar ong. 3 a 4 weken op internet .
het ligt er natuurlijk ook aan wat voor foto's je erbij laat zien.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:25

Mijn veulentjes hebben beide wel een tijdje te koop gestaan, maar ik had er geen haast mee. Pas toen ik ze echt weg wou hebben en er wat meer vaart achter zette waren ze ook zo weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:30

Is zo verschillend
sommige zijn zo weg, bij andere duurt het idd langer.
Waarom?
Kan er niet altijd wat van zeggen.

Overigens zou ik persoonlijk niet zo bang zijn voor nu het eerste veulen Lachen

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:45

Mijn vorige paard, 16 jaar, 1.63, L1 dressuur wedstrijden, voorheen Z-springen en kende alle oefeningen van Z-dressuur (ook wissels), super bomproof, was binnen een kleine maand verkocht. Ik zat wel iets lager met m'n prijs, maar ik ben dan ook flink gezakt omdat hij een superthuis zou krijgen.

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:00

Die van mij heeft ruim een half jaar te koop gestaan. Waarom? Er waren geen geschikte kandidaten. 1 persoon was zo ontzettend verliefd op haar en wou haar echt meteen meenemen maar het voelde voor mij niet 100% goed aan en dat heb ik hem ook gewoon verteld (daarbij ook een super compliment van hem gekregen: hij zei dat ik mijn hart echt wel op de juiste plaats heb zitten Bloos ). Super lief persoon maar qua rijden leek het mij niets. Natuurlijk lachten mijn ouders hier wat minder mee Bloos maar ik wou 100% zeker zijn dat ze goed terecht kwam, bij mensen die een juiste en vriendelijke manier van rijden hebben. En ik moet zeggen: ze is met haar poep in de boter gevallen nu! Ze is echt rotverwend daar en ik ben super tevreden dat ik die thuis voor haar heb kunnen vinden. Dus het hangt er wat vanaf waar jij tevreden mee neemt en hoe lang het duurt voor de juiste mensen zich aanbieden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:59

Ik moet ook zeggen dat ik je vraagprijs best veel vind, voor een merrie van 13 die alleen recreatief gereden is.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:07

Als paarden eenmaal de 10 gepaseerd zijn en verder niet echt in de sport hebben gelopen, kelderen de prijzen toch enigzins. Ook vind ik de foto's bij de advertentie niet echt aanspreken. Zet haar eens op een standfoto, met witte bandage's, keurig getoileteerd (spelling?) (ingevlochten, goed bekapt/beslagen, hoeven gevet etc.) op een mooite rustige achtergrond, de foto iets bergop genomen, geeft al een heeel ander beeld.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 19:10

ze heeft wel wedstrijdne gereden vroeger, maar alleen onerlinge. Nu word ze voornamelijk recreatief gebruikt. Ze heeft ook verzekerings papieren en daar is ze op 2500- geschat.

Ik zal binnenkort eens mooie foto`s maken. In winter en met slcht weer lukt dit idd niet echt erg. Ik heb wel reactie sgehad, maar ook ik ben best kritisch met vinden van goed plekje
En bij goed tehuis kan die prijs altijd nog wat zakken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:13

Het is maar een tip, doe ermee wat je wil.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 12:51

zo hoor je niks, en zo bellen in 10 min. 3 mensen naar je, Hele zaterdag bezet nu, met geintresseerden. ben beniewd

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:11

nou, dat klinkt in ieder geval positief!
vlecht haar anders van tevoren even in, ziet er chiquer uit Ja
Toen wij vorig jaar bij een pony gingen kijken, had de eigenaresse hem helemaal netjes gewassen en alles.
zag er zeer netjes uit

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:41

vind het inderdaad ook nogal aan de prijs. 13 jaar is wel leuk, maar geen wedstrijd ervaring behalve onderlinges. Verder is er ook weinig spectaculairs aan, dus veel meer dan een 1500 euro zou ik zelf ook niet snel gaan.

en wat Imker ook al zegt: wees niet te persoonlijk/ emotioneel in een advertentie. Je zet wel in de advertentie dat het een vereiste is dat ze weidegang en andere paarden om zich heen krijgt, maar wat doe je als dit niet zo is en ze willen hem wel kopen. Laat je hem dan staan?? Hier zitten kopers niet op te wachten en zijn flinke afknapppers.

Maar succes zaterdag met de verkoop gewenst

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 20:46

dank je, komer en nu dus 3 kijken, heb net alles netjes bijgeknipt en helemaal gepoetst. Antikit genoeg nu op het paard. nu nog hopen dat ze morgen niet net in mest gelegen heeft hahaha

die mensen weten dat ze goe dterrecht moet komen, hebben al helemaal verteld waar ze komt te staan, en weten ook van de vp af. Dus wel zullen zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 08:55

och zou ik het verplicht weidegang er ook in zetten.
Bij mij gaat een paard ook niet weg als hij dat niet zou krijgen en kunnen ze hem idd laten staan.

Succes vandaag Lachen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 08:58

dankjewel!!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 17:21

1 is niet op komen dagen , niet gebeld niks,,, GRRR
1 was echt geweldig, maar ben bang dat ze zichzelf te lang vond, haar dochter was er helemaal verliefd op ,e n zij vond haar ook super karakter hebben en fijn rijden. Ze was 1.75 lang, en ik vond dat goe dging, maar zij zelf twijfelde en zou nadenken

2e was een man, die net was begonnen met rijden, maar Lynn keek niet zo happy toen hij eropzat, staart zwiepen en plofte erg hard zadel in. Ok, is beginner maar woog wel vrij veel.
dus even afwachten nu