HOGE rubberrijlaarzen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zofy

HOGE rubberrijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 17:44

Aangezien mijn rubber rijlaarzen tot ong. 3/5e van mijn kuiten komen (dit ziet er echt belachelijk uit) vroeg ik me af of er ook hoge (richting dressuur) rijlaarzen van rubber zijn. Ik heb ze nog niet gevonden. Maar ik wil neit voor die paar keer dat ik rijd leren laarzen kopen. Iemand enig idee?

Marijkjuh

Re: HOGE rubberrijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:43

Aigle laarzen zijn meestal wat hoger. Misschien kan je daar is naar kijken in de ruitersportzaak. Chaps kunnen misschien ook een optie zijn

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:24

Je hebt van die mooie leren beenkappen, soort chaps.
Zijn relatief niet zo duur en zijn van leer.

Strepsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:25

Aigle is meestal idd wat hoger en je hebt er verschillende van.
Ook leren chaps over je laarzen kan een optie zijn, deze zijn vaak ook wat langer.
Succes ermee

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:36

Ik heb een paar echt hoge laarzen. Ik weet bijgod niet welk merk het is. Maar ze zijn er dus wel. Mss even bij de ruitersportzaak informeren?

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:37

Ik heb ook laarzen van Aigle en die zijn inderdaad hoger dan normale laarzen! *Zoekt foto*

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:39

agile heeft de dressage of terwijl de ecuyer xh ( is het zelfde type)
Deze zijn een stuk hoger
Afbeelding

R_Maryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:45

de aigle ecuyer inderdaad Ja ik heb zelf best lange benen en ik heb die laarzen ook. maar voor mij zijn ze eigenlijk nog niet lang genoeg.. Scheve mond

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:50

Deze bedoel ik, de Aigle Ecuyer.. Het zijn hele fijne laarzen (Heb ze zelf ook) en ook extra hoog. De neus lijkt een beetje rond en lomp maar dat valt reuze mee als je ze aan hebt..

Afbeelding

*Edit: Sorry zie nu dat het er al staat! Bloos

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:27

Dit zijn de langste die in Nederland te leveren zijn.

Ytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:29

Ik heb ook best wel lange benen. Dus ben ook wezen kijken voor langere rubberen laarzen, heb die van de foto ook aangepast. Maar die waren me zelfs te kort. Heb nu gewoon leren laarzen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:48

Sies schreef:
agile heeft de dressage of terwijl de ecuyer xh ( is het zelfde type)
Deze zijn een stuk hoger
Afbeelding

en nog veel en veel te kort voor mij. Ik zit met hetzelfde probleem, waar koop je echt hoge rubberen laarzen?
De equyers zijn verder niet heel fijn qua pasvorm e.d. Ze zakken enorm af bij de hak en de binnenvoering is met een half jaar kopot.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:50

Dit probleem had ik ook..
Ik had die hierboven ook aangehad, was veelste klein!
Toen heb ik toch maar leren rijlaarzen aangeschaft.

R_Maryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 10:55

Bij mij zijn ze dus ook te kort, ben van plan te gaan sparen voor leren.. Tong uitsteken

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 10:57

ik heb het zelfde probleem, dus heb ik nu uiteindelijk toch maar chaps genomen. ze zijn er zo lang en breed als je wilt, en de prijs valt mee vind ik.

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 16:40

Toch best jammer dat ze die zo weinig hebben, in Nederland zijn de mensen toch het langst? Dan verwacht ik ook ene paar lekker hoge laarzen Knipoog Vroeger reed ik iedere dag dus dan zijn leren laarzen ideaal. Maar ik heb nu zelf geen paarden meer en die 1-2 dagen in de week dat ik nu rijd vind ik te weinig om dure leren laarzen te kopen. Chaps kan ik trouwens niet zo goed mee rijden, die vind ik niet genoeg steun bieden.

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:43

als ik jouw was zou ik dan toch maar leren laarzen kopen die kun je ook in lengtes kopen dus ook in de lengte van je been, en heb je goede laarzen waar je lang mee kan.

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:36

Ik heb zelf ook erg lange benen en had ook moeite met het vinden van mooie hoge rubber rijlaarzen. De meeste rijlaarzen zien er gewoon kinderachtig uit als ik ze aan heb, en dan kan ik net zo goed kaplaarzen dragen. Huilen

Maar uiteindelijk heb ik ze dan toch gevonden. Van het merk "Le Chameau".

Die worden op maat gemaakt, zowel schachthoogte, kuitmaat als voet-breedte en wreef-hoogte.

De prijs is ongeveer € 140,00

Ik vind ze trouwens veel fijner zitten dan Aigle rijlaarzen.

Ze zijn van binnen licht gevoerd met een katoen-achtige stof en ze dragen heerlijk. Na een poosje zien ze er zelfs uit als leren laarzen vanwege de pooien die in het rubber komen rond de enkels. Je kunt ze ook bestellen met kalf-lederen binnenvoering. Maar dan zijn ze helemaal onbetaalbaar. Haha!

Ik heb de "gewone" uitvoering met extra hoge schacht. 53cm hoog en kuitmaat 40cm.

Als je wil weten waar je ze kunt bestellen dan moet je me maar even mailen. Ik heb ze in Duitsland besteld.

Hier een paar foto'tjes van toen ze net uit de doos kwamen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:39

140 euro?
Dan zou ik liever even door sparen voor leren Lachen

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:49

Ja, dan moet je leren rijlaarzen toevallig wel prettig vinden om te dragen. En daarbij komt dat rubberen rijlaarzen niet inzakken en dus langer mooi blijven. Ook zijn ze makkelijker te onderhouden als je in de regen / modder gereden hebt enzo. Een natte doek erover en ze zijn weer als nieuw. Haha!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:19

Misschien een optie om chaps te doen?? Die zijn ook vaak wat langer. Of wil je heel graag laarzen???

Ik ben zelf 1.85 en heb dus ook suuuperlange benen Tong uitsteken Ik heb vroeger ook altijd met Aigles gereden die maar tot mn kuit kwamen Tong uitsteken Helemaal als je nog veel moet groeien zou ik niet al te duren laarzen aanschaffen. Maar ik heb nu leren chaps. Die komen gewoon helemaal tot de knie. Ik wil echt niet meer zonder! Zon verschil met die laarsjes..

Maar als je echt graag laarzen wilt. Bij Divoza hebben ze ook veel rubberen laarzen in alle maten: Lange, korte, brede, smalle.. dus meer aangepast aan de verschillende soorten benen. Misschien een optie om daar te kijken? maarja.. als je van die laarzen wilt, zit je al gauw in wat 'duurdere' klasse. Ze zitten wel rond de 90 euro geloof ik...

Misschien zou je kunnen sparen voor leren laarzen, die zijn zowiezo heeeeel lang Haha! Heb je het probleem niet meer. en zijn ook nog eens supermooi en als je ze goed onderhoud kan je daar heeeeel lang mee.

Succes in ieder geval!!