Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Cassidy schreef:Even terug naar de basis en met touw proberen. Zweepje in de linkerhand zodat je haar een tikje op haar kont kunt geven als ze niet meedraaft als jij gaat rennen, en verder gewoon blijven oefenen. Geef een klikje met je tong als je gaat rennen, duidelijk stemcommando geven, reageert ze niet: tikje erbij.

saskiakefie schreef:Dat zou ik dus niet doen, je paard volgt je omdat hij je vertrouwd. Als je dan gaat lopen tikken, heeft hij zoiets van: Ja dag, ik volg je vrijwillig en nou komen er eissen.. Dan loopt hij waarschijnlijk gewoon weg. Freestylen kan je wel proberen
Cassidy schreef:saskiakefie schreef:Dat zou ik dus niet doen, je paard volgt je omdat hij je vertrouwd. Als je dan gaat lopen tikken, heeft hij zoiets van: Ja dag, ik volg je vrijwillig en nou komen er eissen.. Dan loopt hij waarschijnlijk gewoon weg. Freestylen kan je wel proberen
Paard volgt niet vrijwillig hoor, dat heb je ook van hem geeist. Lijkt misschien niet zo, maar het is wel zo...