Ligt het nou aan hun of aan mij?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Ligt het nou aan hun of aan mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 17:55

Het is een beetje een gedoe op mijn huidige stal,

Eigenaresse is 2 weken op vakantie en wordt vervangen door het stalmeisje die dan alle taken op zich nemen. Ik vond dit best. 1ste dag blijken er totaal andere regels te gelden dan in het stalregelement staan, paarden worden in de bak gezet, onbeperkt hooi, alles kan en alles mag.
Zelf heb ik daar niet zo moeite mee maar moet niet te erg worden.

Kom ik laatst op stal op een avond, staat er een volle kruiwagen met hooi, ik denk pak even een klein plukje heeft ie lekker wat te knabbelen. Vind ik morgen op het stalbord dit neer geklad:
''Wie de schoen past trekt hem aan, om maar even erop terug te komen, er stond een kruiwagen met hooi en toen ik even later terugkwam was gewoon de helft eruit! onthoud, 2x hooi is een ziek paard.'' Ik had echt zoiets van Koe ik heb helemaal niet die kruiwagen leeg gehaald en het bleek dat een verzorgster van een paard dit had opgeschreven en dus niet het stalmeisje.
Kortom, ik bel stalmeisje zeg maar sorry en zal niet meer gebeuren.
Kom ik de volgende dag op stal, wil ik gaan rijden, staan er 11 paarden in de rijbak, ik boos natuurlijk want zat er al op en wat moet ik nou? Zegt ze ja ze gaan over 2 uur naar binnen ik denk ja daaag ik ga niet 2 uur wachten. Dus wij woordenwisseling, ik uiteindelijk het bos ingegaan. (lees betaal 270 euro p.maand) Kom ik gister op stal, zet altijd een bakje met muesli neer voor savonds bij het hooi, deze stond er nog en ik vraag aan stalmeisje,''ben je toevallig zijn bakje vergeten? '
Zegt ze 'Nee, ik heb het niet gegeven want hij krijgt al genoeg eten en gister middag heb ik hem 1 kg bix gegeven in plaats van 2 want hij eet het toch niet op, kan het net zo goed in de vuilnisbak kieperen' Ik stond haar echt aan te kijken wat Koe , ik voer me paard voor 40 euro p..maand bij en dan gaan zij hun voer weg laten? Hij staat op 3 kg bix per dag , loopt elke dag dik 1 uur en weegt 750 kg, en bovendien ze kan zomaar niet bepalen wat ze aan mijn paard geeft! Wij weer woordenwisseling, zei tegen haar 'Ik heb nog nooit gezien dat hij het niet op eet, maar als jij het allemaal zo goed weet is het jou probleem''
Vanmiddag toen ze bix gingen voeren om 17.00 zei ik' Impuls geen bix graag''
Ze schoot uit haar slof!! Ja wat wil je nou met dat bix?? Hij moet toch van jou 3 per dag en nu weer niet, je weet zelf niet wat je wil bla bla bla zo ging het maar door. Maar als ik muesli geef doe ik die ene bix altijd in een bakje voor savonds. Allemaal gezeur dus. Vandaag had ze de bak gesleepd, had ik 3 hindernissen neergezet, komt ze naar me toe dat ze een proefje wil rijden en er NIET omheen kan of ik het weg wil halen. ik zei dat ze het dan maar op het bord had moeten schrijven, bovendien was ze nog verontwaardigd dat ik ging springen in een net gesleepte bak, lijkt mij het beste met springen toch??? Slapen
Komt er dus weer een ander grietje van stal, zegt dat ze niet kan longeren in de bak omdat er een hindernis in de weg staat, of ik die NU wil opruimen. (lees: ik zat op mn paard, wou net afstappen, paard hevig gezweet, zij zat op der paard, zonder zadel, met halster en touw)
Ik zei tegen der ja jij bent nog niet klaar en hij staat niet in de weg die hindernis...
Wij ook weer een woordenwisseling gehad.... Eind april vertrek ik van stal.. heb het gehad met die mensen... te hoge pensionstalling... blubber/zwembad paddocks... slechte bak.. weinig voer IK BEN ER KLAAR MEEEE Bloos

loulou

Re: Ligt het nou aan hun of aan mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 18:27

nou lijkt me een goede beslissing.

als je het niet eens bent met de gang van zaken en je irriteert aan de mensen gewoon lekker een andere stal zoeken.
vooral als je er zoveel geld voor betaald en de faciliteiten niet goed zijn.

maar is het altijd zo of alleen nu de eigenaresse op vakantie is?

sgwrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 18:31

inderdaad goed idee om daar weg te gaan!
al een andere stal in gedachten??

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 18:39

Goed dat je daar weg gaat, dit kan echt niet! Ook al gaat het normaal wel allemaal goed, dan nog zou ik ook vertrekken daar. Je moet er gewoon van uit kunnen gaan dat je paard goed verzorgd wordt en dat je van de voorzieningen gebruik kunt maken. Zeker als je €270,- per maand betaalt!
Je kunt vast wel een betere stal vinden voor je paard, succes er mee in ieder geval.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 19:14

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 23:37

Ik vind dat het stalmeisje behoorlijk hoog van de toren blaast. Klant is nog altijd koning en de staleigenaresse zal niet blij zijn als bij terugkomst alle pensionklanten hebben opgezegd.
Ook al ga je weg, dan zou ik het nog bespreken. Je bent vast de enige niet die ergens tegenaan loopt.
(gaat rijden bij jullie trouwens niet voor longeren? Bij ons moet degene die wil longeren als hij niet bij de ruiters kan/mag, gewoon wachten tot de ruiter klaar is hoor)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 07:03

Er zijn niet zozeer strenge afspraken, maar morgen of zondag ga ik mijn stalling opzeggen en ik ga toch een keer wat melden over het stalmeisje, ze roddeld ook over de eigenaresse tegenover ons, nee ik heb het gehad Duivel

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 07:17

probeer er geen dingen bij te halen dan, die niks toevoegen aan je problemen met de stal( dat roddelen b.v.)
Hou het zakelijk: geen duidelijke regels, het lijkt alsof er met 2 maten wordt gewerkt, instructies van eigenaren worden zonder overleg aan de kant geschoven, rijbak is geen uitlaatplek voor 11 paarden, die horen op een land of in een paddock, etc!

Reden genoeg om elders te gaan kijken!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:52

Vind het niet normaal wat dat stalmeisje daar allemaal doet. Als ik jou was zou ik ook allang weg zijn gegaan.
Lijkt me ook niet leuk voor de eigenaren, straks stapt iedereen op, alleen omdat dat stalmeisje "zulk gedrag vertoont".

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:03

ik kan alleen maar zeggen dat als het je niet bevalt: wegwezen!
Gewoon een andere stalling zoeken.
Misschien zijn niet alle regels voor jou even nuttig en gebeurt het niet altijd op de manier die jij graag zou zien, dan zul je ergens anders je paard moeten stallen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:21

mmm, ik zou sowieso even met de eigenaar besprkeen wat stalmeisje allemaal heeft besloten en heeft uitgevreten in de tijd dat ze op vakantie was,
kan me niet voorstellen dat eigenar van stal daar blij meee is
maar idd, als de andere dingen die jij aangeeft ook niet lekker lopen , dan zou ik ook mijn biezen pakken