begonnen met rijden, en toch de wens voor een tweede

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

principal

begonnen met rijden, en toch de wens voor een tweede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 11:11

Ik ben onlangs weer begonnen met rijden, heerlijk is het, ik ga een paardje voor 2 dagen leasen op woe en za. Zaterdags mag mijn dochter 4jr, ook mee, dan mag ze helpen.
Is gisteren hartstikke goed gegaan,(ze had studiedag).
Nu heb ik ook de kinderwens, en datis een lastig gevoel.

Ben ik toch weer begonnen met rijden, mijn oude fijne hobby, paardje, voelt goed, en dan die achterliggende gedachte dat ik toch (niet gelijk nu) maar over tijdje ervoor wil gaan.

Gevoelens zijn vervelend, omdat dit je aan het twijfelen brengt.
Nu hoeft dit niet vervelend te zijn, maar ja na een paar maanden kun je niet meer rijden, en valt er weer een gat tussen tot na de bevalling, nieuwe gevoelens, je tijd anders indelen.
Oef, ik ben inderdaad aan het malen in mij hoofd. Ben ik de enige die zo denkt?

Zesiram

Re: begonnen met rijden, en toch de wens voor een tweede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:14

Dit dilemma hebben veel vrouwen denk ik. Ik heb nog geen kinderen, maar de wens is er wel. Maar ja, ik heb nu net een jong paard dat ingereden kan worden etc. Allemaal dilemma's....Nu zwanger proberen te raken en paard volgend jaar beleren, of eerst paard beleren en dan zwanger. En hoe zit het met de paarden waar ik nu op rijd? Vakantie geven of iemand anders ze laten rijden. maar hoe gaat dat? Het blijft een lastige kwestie Knipoog

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:25

Wij zijn er nog niet helemaal over uit of er kinderen komen of niet. Mijn man is er helemaal zeker van maar ik heb nog twijfels. Maar dat is wel de reden waarom ik er eind vorig jaar voor heb gekozen toch voor een eigen paard te gaan.

Ik weet niet hoe het gaat lopen als er echt kinderen komen, maar dat zien we dan wel weer. Ik heb nu zoiets van, een paard staat al zo lang op mijn verlanglijstje en nu heb ik er het geld en de tijd voor. Ik lease nu vanaf 1 januari een paard bij ons op de manege (staat bij ons vrijwel gelijk aan een paard in pension alleen ben ik de eigenaar niet). Wat daarna komt zien we dan wel weer. Ik heb verhalen gehoord dat ze het paard wat ik nu lease misschien wilden gaan dekken, wellicht kunnen we dat dan combineren. Anders weet ik zeker dat er wel iets te regelen is dat iemand ander haar rijdt.

eenhoorn1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:27

Dit komt mij heel bekend voor. Mijn zoontje is nu 4 jaar en ik ben eerst maar weer begonnen op de manege. Mijn grootste wens is nog steeds een eigen paard, maar daarnaast ook een broertje of zusje voor mijn zoontje. De ene keer denk ik ik wil een eerst een paard en dan zou ik graag een kindje krijgen en de volgende dag denk ik er weer anders over. Ik bleef tobben. Nu heb ik voor mezelf de knoop doorgehakt. We gaan eerst proberen een broertje of zusje te krijgen en daarna ga ik rustig aan op zoek naar een paard. Succes met de gedachten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:56

Ja, ik had net mijn paard gekocht toen ik erachter kwam dat ik zwanger was van Gioya. Nou was hij nog niet zadelmak dus dat hebben we gewoon nog even uitgesteld.
Een tweede is nog niet voor de eerste jaren maar ik pieker er wel over hoe ik dat moet gaat doen straks. Tegen de tijd dat het weer 'kan' zou Wrangler toch wel minstens Z moeten lopen en dan is het ook weer zo zonde om hem stil te zetten. Ik hou er niet van om mijn paard door iemand anders te laten rijden. Daarnaast was de vorige zwangerschap vreselijk en kon ik al snel niet meer rijden. Wat als ik nu 9 maanden weer niet kan rijden? Bij de vorige zwangerschap had ik BI en dat schijnt bij een tweede nog eens zo erg te zijn, wat dan? En ik heb nu nog last van mijn heiligbeen dat bij de bevalling uit het lood is gedrukt. Daardoor kan ik niet altijd goed op mijn paard zitten. Ik ben er helemaal nog niet uit en ben blij dat ik de keuze nog even op kan schuiven.

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 18:40

Ik ga toch door met het leasen, en ondertussen kan de kinderwens ook plaatsvinden, en dan zie ik wel hoe het loopt als ik zwanger mag worden. Ik kan tenminste van mijn paardje genieten.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 19:38

pfoeh, lastige gedachtes allemaal... ik hoef er voorlopig nog niet over na te denken, maar ik denk dat bij mij de kinderwens dieper zit dan de wens om mn paard hoog te starten, en een paar maanden weiderust doet geen enkel paard kwaad... (behalve dan idd de beestjes die Z of meer lopen)
ik heb al jaren geleden besloten dat ik jong moeder wil worden, liefst rond mn 25e (ben nu pas 18 hoor) en tjah, dan moet het paard maar even op rust of door een ander gereden worden... mijn grote probleem veroorzaak ik denk ik zelf door mijn wens een groot gezin te hebben... wil 3 of 4 kinderen, 1 kind is voor mij sowieso geen optie... maar om je paard nou 3 of 4 keer een maand of 7 à 8 stil te zetten...

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:19

Ken het probleem kinderen en paarden. Maar soms moet je het gewoon over je heen laten komen.
Ik heb bij onze chantall nog tot 33 weken kunnen rijden toen paste mijn buik niet meer op het zadel.
De kinderwens voor nummer is er wel maar financien nog neit we moeten de garage ombouwen tot kantoor en dat kost genoeg dus eerst nog ruim sparen.
Soms moet je het je gewoon door de toekomst laten vertellen neit nadenken gewoon doen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:28

En dan vraag ik me wel eens af of een kind en een paard te combineren zijn, nu nog niet, maar over een tijdje??

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:44

hm lijkt me moeilijk maar ik kan daar helaas niet over mee spreken
ik ben zelf nog een kind eigenlijk dusja Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:53

Kan er niet over meepraten, maar ik zie in mijn omgeving dat een tweede kind meteen dubbel werk is...dus of je na de bevalling dan nog veel tijd voor je hobby gaat overhouden ligt er helemaal aan hoe je je tijd in kunt delen, of je hulp hebt, ook en vooral met de opvang. Twee kinderen naar stal meenemen en ze allebei in de gaten willen houden: denk je echt dat je dan nog aan rijden toekomt?

En lees ook even dit topic door:

viewtopic.php?sid=&f=11&t=742771

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:04

erleyne schreef:
Dit dilemma hebben veel vrouwen denk ik. Ik heb nog geen kinderen, maar de wens is er wel. Maar ja, ik heb nu net een jong paard dat ingereden kan worden etc. Allemaal dilemma's....Nu zwanger proberen te raken en paard volgend jaar beleren, of eerst paard beleren en dan zwanger. En hoe zit het met de paarden waar ik nu op rijd? Vakantie geven of iemand anders ze laten rijden. maar hoe gaat dat? Het blijft een lastige kwestie Knipoog

Ben ik het mee eens, niet té veel gaan twijfelen Knipoog
Ik ben zelf een jongen hoor, niet zoveel verstand daarvan.
Maar hopelijk maak je de goede keuze, en veel geluk Knipoog

Olke2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:21

Ik heb drie kinderen en tussen door ook nog twee zware heup operaties gehad, in die tijd kon ik helaas ook niet rijden. Ik rijd nu weer 5 maanden en heb drie jaar niet meer kunnen rijden. Toch was ik veel met mijn paard bezig zoals borstelen en longeren en gewoon aandacht geven daar geniet je paard van en jijzelf ook.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:02

Weet waar je aan begint, mijn dochter is nu 6 jaar, ik heb mijn paard bewust pas gekocht toen zij naar school ging, dan krijg je pas weer tijd voor jezelf en zeker met 1, dan lukt dat prima,voor mij /ons was de keus heel makkelijk,1 kind is genoeg.
Las ik net weer zo'n opmerking waar ik de kriebels van krijg,om een broertje of zusje te nemen voor het andere kind, waarschijnlijk omdat die anders zo zielig zou zijn, niet doen, doe het voor jezelf en je gezin, maar nooit voor het 1e kind.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:11

Herkenbaar!! Mijn dochter is anderhalf nu en ik heb een groen 5 jarig paard staan.. Die moet beleerd worden en dan doorgereden worden.. Maar ik ga er toch aan beginnen.. Mocht het zo zijn dat ik weer zwanger ben (over een jaar of wat) dan moet ik maar iemand zoeken die haar kan doorrijden.. Ik mis het rijden te veel om het te laten gaan voor mijn kind(eren)... Niet egoistisch bedoeld, maar als ik met mijn paardenbeesten puur tijd voor mezelf heb, doe ik het ook beter als mamma.. klinkt vreemd of niet? Ik moet niet alleen maar mamma zijn.. ik vind het heerlijk dat ik ook tijd voor mijn hobby heb.. en dan gewoon Arieke ben.. en geen mamma.. Knipoog