[PG] haflingermerrie gentil/gentle ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

karin_gracia

[PG] haflingermerrie gentil/gentle ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 14:40

ik heb 5 jaar geleden mijn haflinger gekocht van een buurman. nog voor die tijd heeft mijn merrie een merrieveulen gekregen genaamd gentil? ik vond dit altijd een erg leuk paardje maar helaas is ze verkocht. ze komt uit bovensmilde, vlakbij assen, de moeder is Gracia van de Broeklanden, de vader weet ik helaas niet. ik denk dat ze nu ongeveer 7 jaar is. ze had een mooie dunne bles en een precies hoofdje. Ik vroeg me af of iemand deze haflinger kent, ik wil graag weten hoe het met haar gaat en of ze op haar moeder lijkt.

ellen_b

Re: [PG] haflingermerrie gentil/gentle ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 12:37

heb je foto's?

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 21:14

nee, helaas niet, ze leek erg op haar moeder, mijn merrie dus, in de tijd dat ik haar heb meegemaakt. maar toen was ze denk ik 2 of 2,5 jaar.. ze heeft een beetje een dunne bles/druipkol en was altijd erg rank gebouwd, maar ze is nu al een stuk ouder en zal vast erg veranderd zijn, maar ik vond haar altijd een look-alike van mijn merrie. Ik dacht dat ze van de hengst Notaris was, ook een chique gebouwde hengst, ik neem dus aan dat ze niet van het ouderwetsere type is, gezien de combinatie van 2 chique paarden.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 21:56

Kan het misschien zijn dat haar bles is zoals die bij mijn Haflinger, maar dat de bles bovenin in plaats van rechts naar links uitloopt?

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 01:08

nee, ze heeft meer een streepvormige bles, net als haar moeder, een soort superdruipkol zeg maar..
Ze heeft wel een keer een merrieveulen gehad met een soortgelijke bles als jouw haflinger, maar die merrie zie ik nog wel eens Lachen

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:37

Ik ken iemand die een haflingermerrie had die Gentle heet. Ik meen dat zij haar weer verkocht heeft of elders heeft geplaats. Ik zal contact met haar opnemen.