gz: goede waxhoed/westernhoed?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

gz: goede waxhoed/westernhoed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 16:17

hallo,

voor het buitenrijden ben ik op zoek naar een goede kwaliteit (liefst) waxhoed. in ieder geval 1 die waterdicht is én betaalbaar is...

welke zijn van goede kwaliteit? welke niet?
kan ik beter voor leer gaan of juist wax?

marloezzke

Re: gz: goede waxhoed/westernhoed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:19

barbour heeft mooie waxhoeden en eh (kijk ik morgen na) heeft hele mooie leren hoeden.

beide goede kwaliteit.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:36

Mijn vriend heeft jaren een waxhoed gehad (ik schat zeker 6 jaar). En niks aan het onderhoud gedaan. Hij begint er nu wel afgeleeft uit te zien omdat hij hem dagelijks op heeft.

We hebben nu een nieuwe gekocht op Equitana. Het viel me op dat er bijna nergens meer wax te krijgen is maar dat nu alles van leer is. Nu heeft hij dus een leren hoed. Even afwachten hoe die gaat bevallen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 13:01

thanks!.
waxhoeden zijn idd moeilijk te krijgen, ik heb er wel een aantal gezien bij een viswinkel met zeer uitgebreid assortiment, maar in de paardenzaken is weinig te vinden.
wel leer idd en een soort katoen, waarvan de verkoopster ( die ik overigens niet al te serieus neem door eerdere 'vergissingen'van haar kant) zegt dat die ook waterdicht zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:14

Ik heb der vorig jaar 1 op indoor brabant gekocht...
Hij bevalt best goed, alleen ik draag hem niet zo heel vaak...
Dus wat dat betreft kan ik er weinig over zeggen Knipoog

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:27

ik heb een kunsstof (wit/gebroken wit) westernhoed, absoluut waterdicht! maar te krap voor mij, je kunt m overnemen als je interesse hebt?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:30

Ik heb een Australische leren hoed, en die heeft de nodige regenbuiten al doorstaan. Deze hoed mag je echter niet op wedstijden gebruiken, dus wil je een echter westernhoed voor wedstrijden zou ik niet voor een waxhoed of leren hoed gaan.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 11:36

@cassidy: ik rij geen wedstrijden, rij zelfs geen western;) maar wil een hoed van goede kwaliteit omdat ik altijd in het bos rij/wandel, vandaar 1 die echt waterdicht is en een fijne pasvorm heeft. toevallig een website waar ze australische leren hoeden verkopen?:d

@cissy: ik wil een donkerbruine of een zwarte. heb ook een vrij groot hoofd:P dus ben bang dat ie voor mij ook te klein is

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:46

jij weet niet hoe groot mijn hoofd is, ik heb 7 3/4 of 59..... Lachen Heb ook nog een bruine maar die is niet waterdicht.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 10:21

Op http://www.spirithorses.be verkopen ze verschillende modellen australische hoeden (ook evt. met zo'n "eierdop" voor erin voor een beetje veiligheid).

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 10:24

Ik heb ooit een keer een mooie in eurodisney gekocht (in zo'n "cowboy" zaakje). Het is wel suede spul maar nadat ik hem heb ingespoten heeft dat ding al aardig wat buien doorstaan en hij ziet dr nog steeds gaaf uit.