trekhaken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ladylay

trekhaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 12:56

ik vraag me af hoeveel het is om een trekhaak onder de auto te laten zetten.
en maakt het verschil met een uni trekhaak of 1 die er voor gemaakt is, voor het type auto Knipoog
en maakt het uit voor de trailer ?

Hozie

Re: trekhaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:02

Ik heb een aantal jaar geleden een trekhaak onder mijn auto laten zetten en dat kostte toen (bij een officiële autodealer) iets van EUR 700,- geloof ik. Dat was een Uni trekhaak volgens mij, maar ik weet niet of dat iets uitmaakt qua prijs.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:15

Vraag eens bij een auto sloperij, daar hebben ze trekhaken liggen voor jou type auto en deze kunnen ze er gelijk onder maken.

Ik zou 35,- voor trekhaak kwijt zijn en 75,- voor het eronder zetten incl kabels en plaat.

Bij fiat garage was dit 350,- en bij de kwikfit 300,-

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:17

annebe schreef:
Vraag eens bij een auto sloperij, daar hebben ze trekhaken liggen voor jou type auto en deze kunnen ze er gelijk onder maken.

Ik zou 35,- voor trekhaak kwijt zijn en 75,- voor het eronder zetten incl kabels en plaat.

Bij fiat garage was dit 350,- en bij de kwikfit 300,-

maar let wel op kwaliteit hoor. want je wil toch niet dat wanneer je met je trailer rijd, ineens de trekhaak los laat!
dan maar wat meer betalen.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:21

Nieuw kosten ze ongeveer 500 euro, tweedehands kan je ze veel goedkoper krijgen.
Kwestie van even informeren bij verschillende garages dus Knipoog
Het ligt wel aan je auto, bij sommige types is het goedkoper dan anderen

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:37

Een trekhaak heeft niet veel te lijden in vergelijking met de auto zelf.
Dit zijn dus gewoon goeie trekhaken.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 14:46

bedankt voor de snelle reacties

we hebben een bmw...dus sowieso een tweedehandse, heb al wat op marktplaats gezien Lachen
nieuw iets van 1500 euro sowieso Clown
maar me pa zegt steeds dat het eronder laten zetten zo duur is, dus dat vroeg ik me af Lachen

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:54

Ik heb ook een bmw, en heb een paar maanden geleden bij de dealer uitgevonden dat het plaatsen van een nieuwe trekhaak rond de duizend euro kost. Ik besloot nog even door te sparen, vooral ook omdat ik mijn E (nog) niet heb.

Verder kreeg ik ook de tip dat je bij aankoop/montage wel moet zeggen dat het om een paardentrailer gaat, en niet om een of ander licht aanhangertje of zo Clown

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 14:59

okay dank je Lachen

heel belangrijk dus Knipoog

erg duur idd

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 15:05

Het is heel erg afhankelijk van wat je wilt. Mijn man moet en zal een afneembare trekhaak onder de auto hebben. Bij onze huidige auto (A4 avant) heeft hij hem er zelf onder gesleuteld en was hij met iets van 400 euro klaar (heeft ook nog extra korting gehad omdat een maat van hem de trekhaak is gaan halen op naam van hun zaak en hij daardoor nog extra korting kreeg). Bij onze nieuwe auto wil hij niet meer zelf gaan sleutelen en brengen we hem waarschijnlijk naar de dealer, dan zijn we iets van 700 of 800 kwijt. Af fabriek zijn ze nog duurder daarom worden veel van dit soort dingen er vaak door de dealer onder gezet.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 15:13

ik wou het niet bij onze dealer zelf laten doen, dat is dus mega duur...
ik dacht aan iets van kwik-fit ofzo ?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:19

Tjee wat een prijzen!!!
Kan je niet beter de volgende keer auto uitzoeken op trekhaak Haha!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 12:23

haha....tja, noujah dat was het idee, maar me pa vond deze auto mooi Knipoog
en ik heb mijn paard nu een jaar, dus noodzaak was het toen niet zo

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:29

Ik heb een paar maanden geleden onder onze Fiat stationwagon een trekhaak laten zetten, vaste trekhaak waar de trailer uiteraarrrrd aankan. Dit kostte toen rond de 400 Euro incl het plaatsen en het herkeuren van de auto.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:55

ladylay schreef:

Maare, koop je een paard, een trailer, een behoorlijke auto en dan kan die trekhaak er niet meer vanaf?? Beetje handige pa had die trekhaak er trouwens gewoon bij bedongen.
Oh, en voor de hobby-isten onder ons: bij veel moderne auto's kun je niet eens ongestraft een trekhaak monteren, omdat de sturing van de lampen via de boordcomputer gaat..............

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 20:30

ikke schreef:
ladylay schreef:

Maare, koop je een paard, een trailer, een behoorlijke auto en dan kan die trekhaak er niet meer vanaf?? Beetje handige pa had die trekhaak er trouwens gewoon bij bedongen.
Oh, en voor de hobby-isten onder ons: bij veel moderne auto's kun je niet eens ongestraft een trekhaak monteren, omdat de sturing van de lampen via de boordcomputer gaat..............

Rolleyes me pa had de atuo al, en die trekhaak er niet meer vanaf ?
men weet je hoe duur die krengen zijn..... Clown
een trailer lenen we van mensen waarvoor ik gereden heb...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:54

ladylay schreef:
Rolleyes me pa had de atuo al, en die trekhaak er niet meer vanaf ?
men weet je hoe duur die krengen zijn..... Clown

Als jij zegt dat zonder trekhaak de koop gewoon over is, moet je eens opletten wat er kan. Het kan soms nuttiger zijn om extra's te bedingen dan een lagere prijs.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 06:51

Daarbij moet je bij trekhaken van de sloop uitkijken dat de kogel niet versleten is !!!
Hierdoor kan de trailer van de trekhaak afschieten! Die kan gebeuren bij trekhaken die veel gebruikt zijn en nooit in het vet zijn gezet.

Verder moet je officieel een goedgekeurde trekhaak met papier onder je auto hebben, ze kunnen lastig doen bij controles.

Zelf heb ik een vaste trekhaak achter mijn Camino, deze is ook door mensen eronder gezet. De trekhaak heeft wel een papier en op het plaatje staat Chevrolet en hij mag 2300 kilo hebben. De kogel is nog goed maar heb er geen papier bij....
Verder hangt hij voor mijn nummerbord wat natuurlijk niet mag.... tot nu toe heb ik me er wel uit kunnen kletsen ( ze kunnen me tenslotte ook gewoon flitsen...) en me gewoon erg blond gedragen ( "oh.... heb hem zo gekocht, weet van niks..grijns" en vriendelijk lachend.... ).

Anders moet ik een afneembare ( vind ik gewoon een eng idee) en hij moet naar de RDW omdat er geen auto is zoals de mijne waar hij goedgekeurd onder zit, er zijn hier geen trekhaken voor mijn auto....
pfff.... lastig hoor..