Bang voor (grote) paarden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

GoLizz

Bang voor (grote) paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 20:46

Heey,

Het klinkt misschien een beetje appart..
Maar ik ben bang voor paarden groter dan ongeveer 1.60
Ik rij nu al 12 jaar pony, en eigenlijk altijd kleine pony's ik heb leren rijden op shetlanders en ben daarna overgestapt op welshjes.. en rij nu af en toe een C pony en een haflinger..

Ik heb aantal keren een bijrijd paard aangeboden gekregen heb het geprobeerd maar ik vind het gewoon dood eng..

als het om een pony gaat dan stap ik zo ergens op of loop ik zo ergens mee weg maakt niet uit hoe druk ze zijn.. maar zodra het een groter paard is ben ik egt als de doods en schijt ik 7 kleuren..

Er staat nu 1 paard bij ons op stal en daarbij durf ik nu wel heel veel.. maar er gaat dan nogsteeds een rilling door me heen.

Hoe kom ik hier nou vanaf?
(ik heb het al vanaf kleins afaan)

gr xx Sas

shilady

Re: Bang voor (grote) paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 20:50

Dat heb ik ook ik ben gewoon meer van de ponys hihi
ik heb nu ook een pony tis een C pony die had ik vroeger ook al gereden toen ik 11 was maar nu ben ik 16 en groei gelukkig niet meer dus ik had haar gekocht.
bidden dat ik niet teveel aankom natuurlijk.
maar tis heel gewoon dat je grote paarden niet zo leuk als pony dat heb ik ook je ben echt niet de enige!

Chennai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:09

Ik ben niet bang, maar ik vind pony's wel veel leuker ook! Ben ook maar een ukkie, dus kan het ook leuker blijven vinden... Ik zou ook geen verzorgpaard willen, heb nu een leuke verzorg E-pony van 1.51 m en dat vind ik groot zat Lachen

Chennai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:11

Ehm... Ik vergat dus nog, mijn advies:

Het lekker bij pony's houden, die zijn veel leuker! Knipoog

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:12

Dat heb ik ook gehad.
Maar toen bij mijn eerste verzorgpony ook een hele grote fries (1.80) stond.
Moest die natuurlijk ook een keer uitgeprobeerd worden.
En hij is ontzettend lief.
Ik moet zeggen dat ik beter iemand op de fries, dan op de kleine welsh zou zetten.
En nou rijd ik ook een grote Kwpn-er van 1.84! Haha!

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 21:12

jaa kijk en ik ben egt bang.. ik schijt egt 7 kleuren als ik met een paard van 1.65 te lopen en al helemaal om er op te gaan zitten.. ik ben dan ook niet zo groot (1.65)

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:16

Booysa schreef:
Ik ben niet bang, maar ik vind pony's wel veel leuker ook! Ben ook maar een ukkie, dus kan het ook leuker blijven vinden... Ik zou ook geen verzorgpaard willen, heb nu een leuke verzorg E-pony van 1.51 m en dat vind ik groot zat Lachen

Dat heb ik ook, ben ook klein en hou meer van pony´s.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 00:36

Een groot en vooral massief paard is ook heel erg intimiderend. Maar door de maat moet je je niet laten afschrikken, en een pony van net 1m kan veel lastiger zijn dan een paard van 1,80m...Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:27

Gewoon lekker bij de pony's houden. Ik ben 1.65 en vind het vreselijk om een groot paard te zitten. Ik heb op een paard van`1.80 leren springen, omdat de eigenaresse dat niet durfde. Ik doe het noooooit weer Nagelbijten / Gniffelen ik was elke keer bang dat ik over de bakrand zou vallen Haha!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:30

Ik ben ook meer een pony mens, ik hou ook niet van de hele grote paarden (of het moet ene koudbleod zijn vreemd genoeg is dat anders.)

Maar vooral ook vreemde paarden heb ik het niet zo op. Als ik ze leer kennen valt het allemaal wel mee.

Ik weet niet of het erg is om bamg te zijn, fobisch is wat anders natuurlijk, als je de schuur niet eens indurft ofzo. Maar gezonde achterdocht vind ik helemaal niets mis mee!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:36

Ik denk ook niet dat je er echt af zult komen.Zolang je je niet prettig voelt bij grote paarden, moet je het jezelf ook niet aandoen om jezelf te 'dwingen' naar grote paarden toe te gaan.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:37

waar ben je bang voor dan?

als ze op hol gaan hou je geen 1 paard, of het nou een groot paard of een pony is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:39

Ik denk dat ze gewoon bang is voor de grote, dat komt dreigend over als je klein bent.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:42

Ik ben ook altijd een ponymens geweest.
Ik vond paarden wel leuk ofzo en ik was er niet bang voor maar het rijden op zo'n groot paard leek me helemaal niets.

Helaas werd de e-pony die ik toen reed verkocht. En ik wilde graag blijven rijden...
Een pony die ik kon rijden was moeilijker te vinden dan een paard en dus heb ik het eens geprobeerd....

Ik rijdt nu al een dik half jaar op verschillende paarden die zo ronde 1.65 zijn en ik moet zeggend dat het me goed bevalt... Merk helemaal niet zo'n verschil als met die e-pony...

Dus.... misschien gewoon een keertje proberen????? Haha!
Laatst bijgewerkt door Iris1702 op 13-03-07 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Nansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:47

Ik begrijp het ook
ik heb et ook wel een beetje Knipoog
ik ben niet echt bang voor het grote, maar ik heb ooit mn rug gebroken met rijden, en ben gelukkig weer genezen en ik rijd weer, maar houd het bij ponys, al kan die ook gek doen.
Nu ben ik zwanger dus kan niet rijden, maar kan nie wachten.
weet niet, ponys zijn voor mij leuker, ik ben zelf 1,60m, paarden zijn eigenlijk heel anders en toch ook niet, ja het is een gevoel. ik ken het, alleen niet te beschrijven bijna!
groetjes Nancy

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:47

tja dan zou ik het gewoon proberen een keer op een hele brave, misschien vind je het dan vanzelf leuker?

En anders gewoon lekker op de pony's bijven! Knipoog

EefAndJerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 19:21

Steeds een ietsie groter paard/pony proberen.
Als je van klein naar groot gaat, is het verschil heel duidelijk.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 19:56

ik ben ook doodsbang voor grote paarden, een paard van 1.65 vind ik nog niet zo eng, maar als ze groter zijn wel en al helemaal als ze dan ook nog best breed zijn.
Ik heb zelf een pony van 1.55 en dit vind ik echt hoog zat.
Het klinkt heel erg raar, maar ik heb altijd het gevoel dat grote paarden wat lomper zijn en deze sneller op mijn voet gaan staan haha. (wat een pony natuurlijk ook kan doen) maar daar ben ik echt bang voor.
Ik vind ook dat ik over een paard zijn rug moet kunnen heen kijken als ik het aan het poetsen ben.
Ook vind ik pony's gewoon veel leuker en eigenwijzer.

(gelukkig rij ik western en hoef je daar geen groot paard voor te hebben)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:06

(ben ik trouwens de enige die altijd bang is om over de bakrand te vallen op een groot paard? Haha!)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:10

Ik heb hier voor de rest geen last van, ik rijd op het moment alleen maar paarden van boven de 1.70. Ik kan me voorstellen dat die grote paarden wel intimiderend over kunnen komen, dus ik snap je angst wel. Mijn ervaring is echter dat die joekels vaak juist veel zachtaardiger zijn dan die kleine mormels. Geen mij maar zo'n grote goedzak Knipoog

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:54

Het heeft bij mij niet zoveel te maken met een reeele angst. Ze zijn gewoon groot en torenen boven je uit. mijn pony leg ik zo mijn arm over zijn nek.. klaar! Maar die hou ik net zo min als een groot paard. En die hele kleine ponies zijn vaak krengetje, ze hebben zich zo omgedraaid om je te schoppen Knipoog ( er zijn ook lieve natuurlijk)

Als ik er eenmaal op zou zitten zou het denk ik wel meevallen. Blizz staat bij een pony/paard van ongeveer 1.60 die ken ik inmiddels, heb ik ook op gezeten.

Maar ik zou echt niet zomaar op een joekel van1.70 klimmen ( lukt me ook niet hoor!)

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:01

Weet je wat het gekke is? Ik heb dat met kleine pony's/shetlanders, die vind ik op een of andere manier vaak zo onbetrouwbaar. Mijn paard is bijna 180 cm en ik heb totaal geen angst voor hem. Ik had een shetlanderhengstje en die viel mij continue aan (ja, ik heb hem zo gekregen). En ik vond het een monster. Vanaf die tijd ben ik wat wantrouwend voor dat kleine spul. (ze zijn ook zo snel, grote paarden zijn wat loger, snapje wat ik bedoel?)

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:53

Zo herkenbaar! Bij pony's durf ik gewoon veel meer! Ik rijd een pony van 1,35m en een paard van
1,63m (ook nog niet eens zo gek groot dus) en terwijl die pony veel, véél meer een draak is dan
het paard, durf ik er toch ook meer mee.

Gek eigenlijk... Vork

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:59

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 28-02-24 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:04

Gewoon lekker bij de pony's blijven! Haha! ( die zijn nog leuker ook Clown )
Ik ben niet bang voor paarden maar ik vind pony's leuker.
Heb zelf een E pony van 1.54
Als je er echt bang voor bent waarvoor zou je het op gaan zoeken?!
hou het gewoon lekker bij de pony's Knipoog