Deze handelaar is echt te vertrouwen!!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CharlyBrown

Deze handelaar is echt te vertrouwen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 18:06

Zoals veel mensen sta ik behoorlijk sceptisch tegenover paarden handelaren.
Naast dat ze vaak niet te vertrouwen zijn, worden de paarden regelmatig onder niet al te beste omstandigheden gehouden.

Nu heb ik begin dit jaar mijn eigen paard gekocht. Bij een handelaar, wel te verstaan.
Bij de handelstal van Jeroen Heymans te Hazerswoude Dorp.

Dit is een handelaar die ik IEDEREEN aan kan raden.
Toen ik kwam om proef te rijden, stond mijn paard helemaal ingevlochten, ruikend naar babydoekjes en in de witte bandages klaar om aan me geshowd te worden. De keus was voor mij makkelijk, want ik was meteen verkocht.

De hele afhandeling erna was heel erg netjes. Ik heb een goed paard gekocht voor een nette prijs. We hebben een klein bedrag van de vraagprijs af kunnen krijgen. Daarnaast hebben ze de helft van de keuring (klinisch & Röntgologish) betaald.

De dag dat ik hem op kwam halen, was er wat vervelends gebeurd. Hij had een schimmelinfectie opgelopen. Bepaalde plekken op z'n huid waren daardoor erg gevoelig. De nacht voordat ik hem op kwam halen was heel z'n schoft open geschuurd. het leek mee te vallen en hebben toen besloten de wond bij mij op stal te laten genezen.
Helaas was de wond na een klein weekje totaal gaan ontsteken. De dierenarts was er uiteindelijk 4 keer voor langs geweest, o.a. voor een antbiotica kuur van 3 dagen. Dit leverde meteen een fikse rekening op.
Toen ik dit mededeelde aan de handelaar, bood hij zonder enige twijfel meteen aan de hele behandeling te betalen. Omdat hij het zo vervelend vond.

Echt heel erg netjes dus!!!

Daarnaast zou ik mijn paard, mocht hij niet bevallen, altijd in mogen ruilen. Dit zal waarschijnlijk nooit gebeuren, want ik ben helemaal verliefd. Lachen

Mocht je dus in de buurt van Hazerswoude-dorp wonen en op zoek zijn naar een paard. ga eens langs bij de handelsstal van Jeroen Heymans

loveseben

Re: Deze handelaar is echt te vertrouwen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 00:15

zo, dat is nog eens positief nieuws
nou ben ik wel benieuwd naar foto's van je nieuwe aanwinst Knipoog

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 00:24

jah, normaal zijn het toch een heel ander soort verhalen die je over handelaars hoort Knipoog zo zie je dat je niet iedereen over dezelfde kam kan scheren hé..
ik ben ook benieuwd naar fotos van je nieuwe aanwinst Haha!

Amigo14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 00:38

Leuk dat er dan toch 1 handelaar is die deze kwestie zo mooi oplost voor je,
ik heb alleen maar nare ervaringen met handelaren,en nog het meeste met *knip*
Maar laat eens wat leuke foto's zien van je nieuwe paard?
Laatst bijgewerkt door Sim op 13-03-07 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam handelaar verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 00:39

Ik vertrouw eerder een handelaar dan een particulier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 00:40

Sorry TS, dit is niet bijzonder, dit is normaal!

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 08:55

Ik zal iemand in principe iemand ook eerder aanraden om voor een handelaar te gaan. Maar dan wel een goede handelaar.
Je hebt er echt 'schorrie morrie' bij zitten hoor! Je kan echt niet zomaar iedereen vertrouwen! Ik ben daarom met mijn springinstructeur (die het wereldje kent als zijn broekzak) op zoek gegaan. Ik zal niemand aanraden om bij elke willekeurige handelaar binnen te stappen.

Maar goed... foto's van mn nieuwe aanwinst... ik ben een technische sukkel en begrijp nog niet helemaal hoe je hier foto's kan plaatsen... de foto's die je plaatst moeten zeker al online staan heh?? Maar hoe doe je dat???
Dat moet ik dus nog even uitvogelen!

Lachen

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:06

Pipo schreef:
Sorry TS, dit is niet bijzonder, dit is normaal!

dat zou normaal moeten zijn ja, maar jammergenoeg ken ik nog veel te veel handelaren die het verre van deze manier doen Knipoog

Een foto uploaden doe je zo:
je gaat naar een upload-site bv: www.mijnalbum.nl
Daar plaats je je fotos (wijst zichzelf uit Knipoog )

eenmaal ze daar staan, open je de foto, klik je met je rechtermuisknop op de foto, je klikt op "properties", daar zie je staan "adress(URL)", heel deze url kopieer je
En plak je hier tussen [img][/img] Haha!

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 14:12

Jeeejjj!!! nashke, dank je wel!! ga ik snel aan de slag!! Lachen

Groetje!!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:15

Wat grappig!
Als ik bij 1 iemand een paard zou kopen is het Jeroen wel Lachen
Mijn paard staat af en toe bij hem in africhting als ik op vakantie ga en zo heel soms kijk ik ook wel eens wat nader naar zijn handelspaarden.
Kan niet anders zeggen dan dat jouw ervaring mij heel bekend in de oren klinkt Lachen

En nu ben ik erg nieuwsgierig welk paard jij gekocht hebt Knipoog

edit: al gevonden, de Lux Lachen Knap dier vind ik dat, en geloof graag dat je daar blij mee bent!

Paaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:48

Thnx wij hebben veel paarden handelaars hier in de buurt somige zijn lafaards en somiige zijn heel aardig

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:58

Maar niet altijd is het te vertrouwen als je paard al klaar staat en bandages om heeft (alhoewel jij dus wel een betrouwbare handelaar had, die het gewoon heel netjes wou doen).

Ten eerste betekent dat soms dat ze al met het paard hebben gewerkt vlak voordat je komt. Sommige kreupelheden verdwijnen als het paard een tijdje heeft gelopen, bij spat is dit vaak het geval, het paard is dan 'spat-warm'.
Ten tweede kunnen die bandages soms overvullingen, littekens en kale plekjes (ingespoten gewrichten!!!) bedekken.

Tuurlijk zijn dat dingen waar je snel genoeg achter komt bij een keuring (maar dat laten veel mensen niet uitvoeren...) of als je 'm zelf op stal hebt staan (maar dan moet je 'm wel weer terug zien te brengen én je geld zien terug te krijgen...).

Maar verder super dat je een leuk paard heb gevonden en veel plezier in de toekomst!

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:49

Fijn dat je zo'n goeie ervaring hebt met deze stal!

Zelf heb ik mijn paard ook bij een handelstal vandaan en ook hier ging het allemaal erg netjes!
Ben zo tevreden dat ik nog regelmatig naar hun toe ga te lessen en als iemand een leuk paard zoekt raad ik hun zeker aan om te bellen of ze ook wat leuks hebben staan.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 19:15

ik vind het helemaal niet zo bijzonder wat die handelaar voor jou gedaan heeft... hij heeft immers een naam hoog te houden en de paardenwereld is belachelijk klein.
als je een slechte naam hebt krijg je met geen mogelijkheid paarden verkocht. zo simpel is dat Knipoog

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 19:20

Knavia schreef:
Maar niet altijd is het te vertrouwen als je paard al klaar staat en bandages om heeft (alhoewel jij dus wel een betrouwbare handelaar had, die het gewoon heel netjes wou doen).

Ten eerste betekent dat soms dat ze al met het paard hebben gewerkt vlak voordat je komt. Sommige kreupelheden verdwijnen als het paard een tijdje heeft gelopen, bij spat is dit vaak het geval, het paard is dan 'spat-warm'.
Ten tweede kunnen die bandages soms overvullingen, littekens en kale plekjes (ingespoten gewrichten!!!) bedekken.

Tuurlijk zijn dat dingen waar je snel genoeg achter komt bij een keuring (maar dat laten veel mensen niet uitvoeren...) of als je 'm zelf op stal hebt staan (maar dan moet je 'm wel weer terug zien te brengen én je geld zien terug te krijgen...).

Maar verder super dat je een leuk paard heb gevonden en veel plezier in de toekomst!

Dat waren mijn eerste gedachtes ook.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 12:47

Gezien een aantal reacties op de 'bandage-kwestie'. Lijkt het me dat je nog steeds op je hoeden moet zijn als je een paard van een handelaar wil gaan kopen. Ik zal iedereen aanraden om een paard van een handelaar te kopen ipv een particulier, maar dan wel van eentje die te vertrouwen is.
Het enige wat ik wil zeggen met mijn topic is dat de handelaar waar ik mijn paard van heb gekocht te vertrouwen is. Ik wil hier niet mee zeggen dat hij de enige is, maar wel één van DE!

Ik snap dat een handelaar er alles aan doet om zijn goede naam te behouden, daarom heeft hij ook alle dierenarts kosten betaald. Het is idd gewoon erg slim van hem om zo netjes te zijn.
Hierdoor bouwt hij een goede naam op.

Naast slim vond ik ook dat het een teken is dat ik te maken heb gehad met iemand met een hart en gevoel voor mens & paard.

Dit is toch mooi? Vele handelaren hebben soms iets teveel eurotekens voor ogen en vergeten wellicht hun gevoel.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:26

klinkt heel positief, maar als ik een paard koop wil ik hem zelf opzadelen om te kijken hoe hij reageert e.d. knotjes en bandages zijn een mooie verkoop truc Knipoog wel erg netjes dat hij de behandeling betaald heeft

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 22:34

Eigenlijk wel een hele goede tip... van dat zelf zadelen e.d. Ik heb de handelaar gewoon op zijn woord gelooft, best een beetje naief van mij... Gelukkig sprak hij wel de waarheid! Lachen

tsja, en de knotjes en bandages zijn NATUURLIJK een verkoop truc... maar ja, wie zal dat niet doen. Je wil een paard toch verkopen, en op die manier zien ze er gewoon reuze chigue uit!! Knipoog ja toch??

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 23:45

Je hebt altijd rotte appels, waar dan ook. In mijn vrienden/zaken kring heb ik genoeg handelaren die 100% eerlijk zijn, maar veelal ook een job ernaast hebben om rond te komen Knipoog Ze leveren liever goede paarden met tevreden klanten dan puur om de centen.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 23:55

Als er mensen bij ons komen om een paard te bekijken staat ie al wel in de knotjes en is die mooi gepoetst, maar de bandages en alles gaan er pas later op en om.. En kunnen er ook weer af, als de evt. koper iets wil zien.