rijvaardigheid en effect v/d hulpen, een 8 en 6 bij zelfde j

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

karin_gracia

rijvaardigheid en effect v/d hulpen, een 8 en 6 bij zelfde j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 14:58

Misschien kunnen jullie hier niet zoveel mee hoor maar ik ben toch benieuwd, omdat er verder niets erover op mijn protocol stond.
Gisteren reed ik een wedstrijd in de M1, bij bijde proeven hetzelfde jurylid. Bij mijn eerste proef kreeg ik een 8 op rijvaardigheid en effect van de hulpen (hier sprong ze zelfs nog een keer wat te laat aan) en in de tweede proef kreeg ik een 6 voor hetzelfde onderdeel, in deze proef had ik zelf het gevoel dat ze beter aan mijn hulpen was en was er verder niet veel verschil met de andere proef. ik snap dat dit om meerdere redenen kan verschillen en dat dit moeilijk is om te beantwoorden, maar ik vroeg me toch af wat de reden kan zijn, en of jullie dit vaker meemaken, want zelf snap ik het niet zo goed aangezien mijn beide proeven toch niet veel van elkaar verschilden.

pantarhei

Re: rijvaardigheid en effect v/d hulpen, een 8 en 6 bij zelfde j

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:07

Tja, de jury zal toch een ander beeld hebben gekregen van je tweede proef. Meestal hebben ze niet je protocol van je eerste proef erbij. Wel mooi cijfer trouwens voor je eerste proef!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:04

waarom heb je dit na afloop niet aan de jury gevraagd? hij/zij had jou het beste antwoord hierop kunnen geven!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:16

Mischien was ie "te goed" aan je hulpen,zodat het eruit zag alsof er spanning bij zat ofzoiets,of wat minder mooi afgewerkt.Dat kan een heel ander beeld geven al.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:18

misschien was je paard minder oplettend, of ingedut..

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 22:08

ik had het inderdaad aan de jury moeten vragen, maar op dat moment heb ik er stom genoeg niet aan gedacht, het was weer mn eerste wedstrijd sinds een peesblessure van mn paard en ik was zeg maar een beetje gevangen in het gebeuren, als jullie dat begrijpen, een beetje te druk in mn hoofd haha waarschijnlijk toch zenuwen enz. ik weet trouwens ook niet of ik het wel zou durven (stom he) ik heb er wel spijt van dat ik het niet gedaan heb.. Boos!
heel raar maar mijn paard was juist in de 1e proef een beetje ingedut. ik snap wel dat jullie hier niet zoveel mee kunnen, ik had het eigenlijk ook gewoon moeten vragen.

maar het zal aan het effect van de hulpen liggen neem ik aan? of zou het cijfer voor rijvaardigheid ook kunnen verschillen per proef met dezelfde jury? (ja, ik ben zelf geen jurylid dus ik vraag maar raak Haha! )

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 11:02

Soms snap ik hier idd ook niks van Bloos ik heb vorige week wedstrijd gehad.. en toen ik een 4 daarvoor ... snap er niks van te grof ik de hand stond erbij terwijl ik juist niet grof in mn handen ben.... ik had er 1 keer terug genomen omdat ze oversprong in galop mss was ik daar iets wat grof omdat ze anders door denderd... maar waarom gelijk een 4 voor de gehelen proef.... daar snap ik ook niks van hoor....

Bij ons peren de jury s altijd erg snel dus voor dat je naar ze toe kan gaan zijn ze weg Boos!

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 20:43

tja, dat zijn toch dingen waarmee je moet leren leven hè.. haha, iedereen heeft constant dat soort vragen, vera23.. (ik vroeg me dit vooral af omdat het bij de zelfde jury, proefje 2 een kwartier later toch erg verschilde)

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 08:50

ik heb dit ''probleem'' ook.. alleen jaa na 1 proef is mn tinker al aardig moe. en wat moeilijker aan het been dusjaa.. ben het
er altijd wel mee eens.. maar waarom heb je het dan niet na
afloop gevraagt aan de jury..

M59

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 08:55

De jury zal wel verschil tussenje proeven hebben gezien. Je had het inderdaad beter kunnen vragen, maar daar schiet je nu ook niets meer mee op. Mischien kun je bij de KNHS vragen of ze gegevens vande jury willen doorgeven. Dan kun je de jury opbellen. Niet dat ik dat zou durven, maar het is een optie..

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 00:22

@M59 : haha ik denk niet dat de jury nu nog weet wie ik ben, haha maar ja, als dit mij weer overkomt ga ik zéker vragen bij de jury! en eigenlijk denk ik dat ik ook niet zou durven bellen Bloos

de rede waarom ik het niet gevraagd heb staat al genoemd!

ach ja, eigenlijk is dit een beetje een nutteloos topic Haha! Haha! ik had het gewoon moeten vragen, maar ik dacht, wie weet komt dit wel veel voor in bepaalde gevallen, De laatste wedstrijd had ik 2 zevens, das lekker duidelijk, haha

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 07:15

M59 schreef:
Mischien kun je bij de KNHS vragen of ze gegevens vande jury willen doorgeven. Dan kun je de jury opbellen. Niet dat ik dat zou durven, maar het is een optie..

Dit zou ik als jury niet op prijs stellen.
Als mensen vragen hebben over hun proef mogen ze na de prijsuitreiking naar me toe komen (blijf ook altijd netjes wachten) maar zit er niet op te wachten dat mensen me thuis gaan 'lastig vallen' met vragen achteraf.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 11:18

Dat kan ik me idd voorstellen dat je er daarna niet meer op zit te wachten.
Misschien bellen ze een week later wel, en ben je die hele combinatie al weer vergeten.
ik geloof dat dan de telefoon roodgloeiend staat als iedereen dat zou doen Nagelbijten / Gniffelen

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 13:22

ja precies, dat is niet de manier.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 13:43

dan zou er toch iets mis zijn met de jury Clown