Na aanleiding van dit topic:
viewtopic.php?f=119&t=731600
wil ik even een update brengen.
Ik ben blijven oefenen en oefenen (ik heb heel wat tijd langs de weg door gebracht tot gister
) en vandaag was het zover:Onze eerste buitenrit (Ik was meegevraagd door twee meiden van stal, achteraf kwam er nog 1 bij. Lekker klein groepje dus.).
Het begon niet erg fijn. Silence was erg opgefokt en wilde er graag heel hard vandoor dribbelen (dit kwam ook mede door andere paarden op de wei die hij kent, want flipte nogal toen we wegreden). De eerste minuten op straat waren ook erg eng, incl. de eerste auto die voorbij kwam
Toen stonden we min of meer opeens een beetje in de greppel langs de weg
Na een kwartiertje ongeveer, voelde ik hem ontspannen en kon ik mijn teugels een heel stuk langer laten.
Hij ging zelfs rustig om zich heen kijken.
En toen kwam het, een auto, gevolgd door een peleton wielrenners.
En Silence deed gewoon helemaal niks behalve een keertje zachtjes snuiven
We hebben uiteindelijk ruim 1,5 uur gereden met een groepje van vier.
En Silence ging steeds meer ontspannen. We konden zelfs een klein en heel relaxed galopje doen.
Het laatste stukje moesten we langs een drukke weg (zie verhaal bovenstaand topic, aan deze weg is het fout gegaan met bijrijdster).
En ook daar deed Silence helemaal niks. We kwamen vanalles tegen, auto`s, motors en zelfs een bus.
En Silence bleef gewoon netjes bij me.
Terug op stal vond ik het gewoon jammer dat het erop zat.
Voor vele van jullie zal het niks betekenen, maar als je bovenstaand topic gelezen hebt, kun je je misschien voorstellen, dat het voor mij ontzettend veel betekend.
Ik ben helemaal gelukkig afgestapt. Wat ben ik blij met deze vooruitgang.
Ik wilde het even kwijt, bedankt voor het lezen.

Mijn dag kan niet meer stuk.