prijzengeld dressuur

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tdressuurgek

prijzengeld dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 13:53

Wat vinden jullie van het nieuwe prijzengeld systeem? Heb gisteren gereden in de M in een groep van 27 deelnemers. Het inleggeld was € 8,-- en werd 3e. Tot mijn verbazing kreeg ik € 7,-- en een lintje.
Ik dacht dit klopt niet en ben dit gaan vragen. Mij werd medegedeeld dat dit het nieuwe systeem is van de KNHS. 1e € 15,-- . 2e plaats € 10,-. 3e plaats € 7,--. 4e plaats € 5,-- en dan vervolgprijzen. Dit houd in dat ik € 8 betaal en bij een derde plaats dus alleen voor het lintje ga.
Het is al zo'n dure sport en dan bij € 8 inschrijfgeld alleen een lintje is toch wel wrang. Ik vind dit geldklopperij, wat is jullie mening hierover.

TisUnique

Re: prijzengeld dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 14:08

Dan hebben ze gisteren een beetje uit de nek gekletst......... Haha!
Nieuwe prijzenschaal gaat sowieso pas per 1 april in, dan hoeven ze onder de 10 euro geen prijzengeld te geven, en als ze dan toch prijzengeld geven mogen ze zelf weten hoeveel.

Nu geldt gewoon nog de tarievenlijst van 2006, eerste prijs minimaal 2 keer het inschrijfgeld (dus 16 euro), 2e t/m 5e prijs samen minimaal 2 keer de eerste prijs (dus 32 euro samen) en reglementaire volgprijzen minimaal het inschrijfgeld. Als ze 8 euro inschrijfgeld vragen moeten ze dus voor de 2e prijs en verder minimaal 8 euro geven, maar dat is op 27 starts wel een beetje krenterig, dan hadden ze nog beter 7,50 kunnen vragen, hoeven ze alleen een lüllig bekertje te geven.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:57

Ik ben gister 4e geworden bij de pony's en kreeg €8,- prijzengeld en inschrijfgeld was ook 8,-

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:04

ik kreeg pas 20 euro voor de 1e plaats en 17.50 voor de 2e plaats en een andere keer 12.50 voor een tweede plaats

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:07

ik had in emmeloord voor een eerste plaats 45 euro en een 4de plaats 20 en vandaag derde had ik ook 20 euro is toch wel lekker

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 10:36

Dat verschilt dus heel erg. Scheve mond Jammer dat dat niet gewoon vastgesteld word zodat er gewoon met zekerheid niet mee gerommelt kan worden. Durf te wedden dat de vereningen nu heel veel geld in eigen zak stopt [Logisch ook, maar de amazone's en ruiters worden zo wel 'tekort gedaan'.] En als je vaste bedragen hebt weet je in ieder geval zeker dat het klopt. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 15:18

Er zijn ook vaste regelingen voor, alleen clubs mogen altijd meer geven! Dus misschien ook handig als de ruiters hier vermelden wat ze moesten betalen aan inschrijfgeld, dan is het weer beter in verhouding.

Zijn wedstrijden waar 1ste prijs 65 euro krijgt, betaald alleen wel 12,50 aan inschrijfgeld. Als je dan gaat kijken dat een andere club 20 euro aan winnaar geeft, lijkt dit weinig, maar als je dan maar 7,50 hoeft te betalen om te starten...

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:35

ik ben een keer derde geworden, ex equo met nog 2 anderen. Het prijzengeld voor die plaats was 7,50. Dit moesten we met zn 3en delen....2,50 pp. Volgens de regelementen moet de vereniging geld bij leggen om voor iedere combinatie op (in dit geval dan) 7,50 uit te komen. Maar dat schenen ze daar niet helemaal te begrijpen

wiljemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:41

prijzengeld?????? ik ben nu een aantal keer eerste geweest en heb nooit een cent terug ontvangen, alleen bekertjes en lintjes!!!! Lachen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:46

wiljemijn schreef:
prijzengeld?????? ik ben nu een aantal keer eerste geweest en heb nooit een cent terug ontvangen, alleen bekertjes en lintjes!!!! Lachen

Moet je eerst het vraagprogramma bekijken voordat je inschrijft Knipoog

Als ze geen vraagprogramma hebben ga ik er niet heen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:05

ik wordt toch geen eerste Nagelbijten / Gniffelen maar wel apart dat dit zo kan verschillen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 00:02

B meestal 35 euro voor een 1ste plek. L2 meestal 40 of 45 voor een eerste plek.
Was afgelopen weekend 3de en had 25 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:26

Pipo schreef:

meestal? Waar haal jij die info vandaan? Dit is mss bij de wedstrijden die jij start, maar kan heel erg wisselen per club.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:42

haike schreef:
Pipo schreef:

meestal? Waar haal jij die info vandaan? Dit is mss bij de wedstrijden die jij start, maar kan heel erg wisselen per club.

Uiteraard is dit een topic waarbij we ervaringen uitwisselen, mijn ervaring geld dan ook voor de regio waar ik rijd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:26

wiljemijn schreef:

of wellicht een ponyruiter?

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 23:16

Ik lees altijd ook eerst het vraagprogramma. Ik heb nog geen verschil in prijzengeld gezien tov vorig jaar (zijn wedstrijden na 1-4). Ik zal me ook echt niet inschrijven voor een wedstrijd met heel laag prijzengeld (als we dat allemaal doen dan is dat zo van de baan!)

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 11:02

Mag ik jullie vragen om het ook eens van een andere kant te bekijken? Het kost nu eenmaal geld om een wedstrijd te organiseren en niet iedere vereniging is even rijk. Wij hebben ook voor de keuze gestaan om geldprijzen te geven. De ruiters hadden het helemaal gehad met de bekers en dat is ook begrijpelijk. Alleen hebben wij berekend dat het financieel niet haalbaar was om geldprijzen te geven. Dat zou als gevolg hebben gehad dat we de contributie en de inschrijfgelden voor de wedstrijden ook omhoog hadden moeten doen. En het is allemaal al duur genoeg, dat is wel duidelijk.
Wij zijn uiteindelijk op cadeaubonnen uitgekomen en dat werkt prima. Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is ; probeer een beetje begrip te hebben voor het feit dat niet iedere vereniging de financiele middelen heeft om grote geldprijzen uit te keren. En ben blij dat er nog mensen zijn die de wedstrijden organiseren zodat je nog kunt starten, want aan vrijwilligers is bijna niet te komen. Ik spreek uiteraard vanuit de situatie gezien vanuit onze vereniging.
De uitspraak dat een vereniging het geld in eigen zakken steekt vind ik niet helemaal terecht, want een vereniging mag niet winstgevend zijn, maar kan daar bijvoorbeeld wel weer eens wat anders voor doen voor de ruiters. Zoals meer wedstrijden op jaarbasis, een clinic organiseren, etc. Ook moet een vereniging kunnen investeren in nieuw materiaal zoals nieuwe hekjes als de oude versleten zijn, nieuw springmateriaal als de regels weer eens veranderd zijn, etc.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 11:17

Het prijzengeld verschilt heel veel.
Hangt er natuurlijk ook vanaf wat het inschrijfgeld is, sponsoren, etc etc.
Bovendien kost het nogal wat om een wedstrijd te organiseren, alleen de jury en de huur van b.v een binnenbak al.
Als elke wedstrijdorganisatie zich aan de min. "verdeling" houdt is er niks aan de hand meer prijzengeld mag natuurlijk altijd Tong uitsteken
Mij maakt het niet uit wat ik krijg als ik wat win, ik ga toch voor de winstpunten. Die vind ik belangrijker.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:28

polderke, ik snap wat je bedoelt.
Vwb vrijwilligers vind ik dat je de leden kunt verplichten te helpen. Ik ga van het simpele standpunt uit dat wanneer je lid bent van een vereniging daar niet alleen een geldelijke verplichting tegenover staat (contributie), maar dat je ook bereidt moet zijn te helpen.

Als ik bij mijn vereniging afga, zorgen zij ervoor dat elke rubriek wordt gesponsord. Op deze manier is het mogelijk om prijzengeld uit te keren. Ook wordt er heel wat energie in het horeca-gebeuren gestoken. Ik heb me laten vertellen, dat er zelfs verdient wordt aan een concours!
Er worden overigens alleen outdoorwedstrijden georganiseerd.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:47

Wij vragen ongeveer het minimum op de wedstrijden, maar dan houd je ook echt niet veel over hoor! Hoewel de jury's alleen reiskostenvergoeding vragen is dat vaak ook nog flink de moeite, tel daar de kosten voor de linten en bekers op, wat te eten en drinken voor de jury en de vrijwilligers en je houdt niet veel over.

Vince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:49

Het geld is meestal inschrijfgeld verdubbeld, sowieso niet minder, maar meer komt niet vaak voor!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:50

Prijzengeld bij de dressuur is toch een schijntje..

Bij de springsport wordt veel meer prijzengeld weggegeven.

Ik was vandaag bij een wedstrijd dressuur zz licht, zz zwaar, licht, midden en zware tour en Grandprix. Weet je wat daar de prijs was? Een lintje en je mocht iets uitzoeken. (halstertouw of borstel)

Heel bijzonder!

Tdressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 14:55

Op www.stegen.net is een stelling discussie wedstrijdruiters en prijzengeld bezig. Als je al ambities hebt om hoger als de Z2 te rijden is het helemaal treurig gesteld met het prijzengeld. Wel inschrijfgeld moeten betalen, vaak veel kilometers moeten rijden als je niet in midden Ned. woont en dan een lintje krijgen. Kijk dan bij het springen. In de hoogste klasses soms zelf een trailer als extra prijs beschikbaar + honderden euro's aan prijzengeld. Tja verschil moet er schijnbaar zijn.

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:06

Ik ben ook wel benieuwd hoe dit nu eigenlijk werkt.. Ik stap nu over van de pony's naar de paarden, nog nooit met prijzengeld te maken gehad dus, maar hoe zit dat dan?

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:20

khad laatst in een week 40euro en 45euro, twee weekenden achtermekaar dan he